De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Praktijksimulatie Methodische gespreksvoering. Klanten  Jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Dit zijn jongeren die niet zelfstandig in.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Praktijksimulatie Methodische gespreksvoering. Klanten  Jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Dit zijn jongeren die niet zelfstandig in."— Transcript van de presentatie:

1 Praktijksimulatie Methodische gespreksvoering

2 Klanten  Jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Dit zijn jongeren die niet zelfstandig in staat zijn om werk te vinden of te behouden  Kwetsbare jongeren,. Er is vaak sprake van een lichamelijke, verstandelijke of psychische beperking  Overbelaste jongeren, opeenstapeling van psycho-sociale problemen, instabiele thuissituatie, schulden, tienerzwangerschap, detentie, alcohol en drugs problemen

3 Doel van het gesprek  Inschatten wat de kansen van de klant zijn op de arbeidsmarkt.  Achterhalen hoe je samen met de klant zijn arbeidsmarktpositie kan verbeteren.  Stimuleren en motiveren om in actie te komen.  Perspectief op werk, school, traject, training, enz

4 Vacature  taakomschrijving, geeft aan wat iemand dagelijks doet en wat er verwacht wordt. functie eisen  niveau van de functie.  functiekenmerken (o.a. type dienstverband en aantal uur)

5 Vraag:  Welke verwachtingen hebben werkgevers van werknemers?  1.  2.  3  4

6 2 Vragen  Welke verwachtingen hebben werknemers?  Welke vragen moet je stellen om daar achter te komen?

7 Wat wil je weten?  Wie is de klant?  Wat wil de klant?  Wat kan de klant?

8 Methodische aanpak  Analysearbeidsmarktfactoren in kaart brengen  DiagnoseWat is er aan de hand: kansen en belemmeringen. Waar moeten we rekening mee houden  ConclusieWelke mogelijkheden zijn er op de arbeidsmarkt.  AdviesStappenplan om er te komen

9 Communicatiestijl  Open vragen zodat je een duidelijk beeld krijgt  Ingaan op wat de klant zegt  Doorvragen  Niet opleggen maar overleggen  Samenwerkend met de klant een aanpak vinden

10 Basis houding Relatie met de klant:  Empatisch, de klant voelt zich begrepen  Acceptatie, zowel positieve als negatieve kanten  Duidelijk  Eerlijk

11 Lichaamshouding  Draai bovenlichaam naar de klant  Zit rechtop met handen boven tafel  Maak oogcontact

12


Download ppt "Praktijksimulatie Methodische gespreksvoering. Klanten  Jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Dit zijn jongeren die niet zelfstandig in."

Verwante presentaties


Ads door Google