De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands.

Verwante presentaties


Presentatie over: " STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands."— Transcript van de presentatie:

1  STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands

2 INHOUD  Inleiding  Artikelbeschrijving - Value chain - Richness and Reach - Encyclopaedia Britannica  Oordeel van artikel  Centrale boodschap  Discussie / afsluiting

3

4 Inleiding  Philip B. Evans & Thomas S. Wurster  Boston Consulting Group  “Blown to Bits” – 2000  McKinsey Award  Opkomst van IT

5 Artikel beschrijving  Value chain  Richness and Reach  Gevolgen voor bedrijven

6 Value chain  Lineair keten van activiteiten  Alle informatie binnen en tussen bedrijven en zijn klanten  Fysieke drager – 1997 –

7 Richness and Reach  Reach  desbetreffende informatie  Richness  3 aspecten van informatie zelf: - Bandbreedte - Aanpasbaarheid - Interactiviteit  Traditionele economie van informatie, Reach vs. Richness  Toekomst, met hulp van Internet  verbeteringen

8 Encyclopaedia Britannica

9 Discussie  Op welke manieren kunnen bedrijven die kranten produceren in deze nieuwe ‘informatie economie’ hun klanten binden?

10 Oordeel van artikel  Voorspellingen kloppen grotendeels  Voorspellingen die niet kloppen (“ Information about customers’ needs or behavior will be harder for companies to obtain”)  Bronnen  Toegevoegde waarde?

11 Centrale boodschap De traditionele afweging tussen Richness en Reach van informatie is doorbroken door de explosie van connectiviteit met de komst van IT. De komende jaren zal daarom de ‘nieuwe economie van informatie’ veranderingen in de structuur van industrieën en de manier waarop bedrijven concurreren teweeg brengen. Managers zullen gedwongen worden de strategische fundamenten van hun bedrijven te heroverwegen. 1997

12 Discussie  Zal de op dit moment nog steeds afnemende behoefte aan face-to-face contact met dienstverlenende bedrijven zorgen voor een verandering in het straatbeeld?

13 Afsluiting Vragen en/of opmerkingen?


Download ppt " STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands."

Verwante presentaties


Ads door Google