De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012."— Transcript van de presentatie:

1 LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012

2 Voorstelling concept (1) Lokeren Leeft! stelt concept voor aan middenstandsraad en stadsbestuur = begin 2012 Kracht – project gegroeid uit Lokerse middenstands- en ondernemerswereld => lokale verankering – sluit nauw aan op de behoeftes van de handel en middenstand = vertrouwen

3 Voorstelling concept (2) Kracht – voldoende interne knowhow schept vertrouwen (commercieel, technologisch, communicatief) – project verenigt handel en toerisme = citymarketing- dreamteam (later ook evenementen aan toegevoegd)

4 Knipperlichten (1) Stad kan niet zonder meer meestappen in een commercieel project (overheidsaanbestedingen, concurrentie…) = betalende partner? Nee

5 Knipperlichten (2) Stad kan wel een project faciliteren dat: – lokaal verankerd is – een duidelijke maatschappelijk meerwaarde biedt – onder een aantal voorwaarden (gelijkheid, objectiviteit, correctheid van aanpak en informatie)

6 Overleg Stad neemt niet het voortouw, maar volgt het project alert en van dichtbij Talrijke overlegmomenten en brainstormings Lokeren Leeft zoekt nieuwe partners en breidt uit Schepen van middenstand en dienst lokale economie faciliteren connectie Lokeren-Leeft! en Voka

7 Intrede Met de entree van Voka krijgt het project meteen een kader en een bredere visie, boven het louter lokale Project kan passen in Innovatieve Retail van Voka/Agentschap Ondernemen (binnen Vlaams actieplan ondernemingsvriendelijke gemeente)

8 Van vage contouren naar klare lijn Projectvoorbereiding culmineert in het charter Lokeren Leeft, ondertekend op 3 augustus – Ondertekenaars : Voka, Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland Stedelijke Middenstandsraad Lokeren Lokeren Leeft Voka en middenstandsraad steunen Lokeren Leeft, stad Lokeren is mede-uitvoerder (facilitator)

9 subsidieert 2 000 euro – 75 % voor algemeen digitaal platform= website, inclusief mobiele applicatie – 25 % voor promotie

10 Connectie met project Innovatieve Retail (1) Voorwaarden Voka (1) – Minstens input van alle detailhandelszaken in het Lokers kernwinkelgebied, zoals dat door het stadsbestuur is afgebakend – Met volgende basisgegevens: naam handelszaak, adres, icoontje op interactieve kaart dat de categorie weergeeft

11 Connectie met project Innovatieve Retail (2) Voorwaarden Voka (2) – Met een jaarlijkse bijdrage van 200 euro kunnen de Lokerse handelaars een volledige pagina/miniwebsite beheren – Platform kan worden gebruikt als promotiekanaal voor een nog op te richten overkoepelende handelaarsvereniging voor het kernwinkelgebied (draagvlakcreatie)

12 Bijkomende voorwaarde Stedelijke middenstandsraad en stad Lokeren Alle handelaars in Lokeren moeten met basisgegevens op de website staan, zonder extra vergoeding

13 Verrijkende informatie (1) Stad Lokeren verrijkt de commerciële website Toeristische informatie (multimediaal, tekst (aangepast aan mobiel formaat), audio, video..) – digitaal platform Lokeren Leeft! haalt informatie binnen van de stedelijke website – = hergebruik van publieke overheidsinformatie, geen exclusieve rechten – websiteprovider Anaxis onderzoekt – 2013 budget nieuwe website?

14 Verrijkende informatie (2) Evenementeninformatie: wat leeft er in Lokeren vandaag? Waar? Wanneer? – via Cultuurnet Vlaanderen worden gegevens daarvoor uit de cultuurdatabank geput – stad brengt Lokeren Leeft en Cultuurnet samen

15 Lokeren Leeft! zal een veelgelaagd en rijk product zijn (1) Informatie die op zo’n manier wordt aangereikt dat de gebruiker: – niet alleen informatie krijgt, – maar ook praktisch voordeel ondervindt (kortingen, tips…) – meer nog: een authentieke digitale belevenis aangeboden krijgt, die zijn/haar verblijf in onze stad dieper en rijker maakt

16 Lokeren Leeft! zal een veelgelaagd en rijk product zijn (2) Vanuit verschillende partners en domeinen gevoerd en aangestuurd Met diverse en gelaagde informatie die voor de gebruiker convergeert in het unieke moment waarop hij die informatie kan gebruiken of nodig heeft, in real time, hier en nu Een zeer krachtig wapen om de toekomst van citymarketing en ondernemersbeleid mee uit te snijden

17 BEDANKT VOOR UW AANDACHT Zijn er nog vragen?


Download ppt "LOKEREN LEEFT!: HOE HET BEGON Rudi Van Hecke Diensthoofd Communicatie en Stadspromotie Workshop digitale media Vrijdag 30 november 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google