De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Outdoorpark Reusel. Overzicht  Sectoranalyse  SWOT-analyse  Probleemstelling  Doelgroep  Strategie  Budget.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Outdoorpark Reusel. Overzicht  Sectoranalyse  SWOT-analyse  Probleemstelling  Doelgroep  Strategie  Budget."— Transcript van de presentatie:

1 Outdoorpark Reusel

2 Overzicht  Sectoranalyse  SWOT-analyse  Probleemstelling  Doelgroep  Strategie  Budget

3 Sectoranalyse

4 Belangrijkste concurrenten Reuselhoeve  24,5 km  Kanovaren, WC-race, badkuiprace, paintball, laser veld-duel, zeskamp, boogschieten, kleiduifschieten, touwenparcours, …  Goede website  Veel Facebook check-ins

5 Belangrijkste concurrenten Centerparcs Kempervennen  23,2 km  Klimmuur, subtropisch zwembad, watersporten, zip wire, big swing, touwenparcours, boogschieten, …  Onoverzichtelijke website, geen uniformiteit  Veel bezoekers en naambekendheid

6 SWOT-analyse: Sterktes  Unieke locatie (26m hoge brandtoren, gezellige hut, rustige ligging)  Goede website  Veel Facebook posts  Gedifferentieerd aanbod

7 Zwaktes  Kort hoog touwenparcours  Korte en lage deathride  Slechte communicatie naar Belgen toe

8 Kansen  Groot bos om eventueel meer activiteiten in te doen + touwenparcours uitbreiden  Wedstrijden doen via sociale media  Samenwerken met kleinere vakantieparken

9 Bedreigingen  Veel concurrentie in de buurt (zowel België als Nederland)  Geen samenwerking mogelijk met grote vakantieparken  Bij slecht weer weinig bezoekers  Taalgebruik

10 Probleemstelling  Te weinig Belgische klanten

11 Doelgroep  Algemeen: mensen die opzoek zijn naar een avontuurlijke uitstap  Specifiek: Belgen, scholen, bedrijven, sportorganisaties

12 Strategie  Sportdagen (lagere en hogere scholen)  TEAM-building aanbieden  Park duidelijker afbakenen (welkomstboog)  Verjaardags-pakket samenstellen  CONCRETE ACTIES VOOR BELGEN + MEDIAGEBRUIK + BUDGET

13 Mediagebruik  Kranten: 1x/maand adverteren in regionale kranten in de zone rond Turnhout en Lommel

14 Budget  Park afbakenen  €500 - €1000  kostprijs Turnhout: €573 (1/4p) kostprijs Limburgse Kempen: €532 (1/4p)


Download ppt "Outdoorpark Reusel. Overzicht  Sectoranalyse  SWOT-analyse  Probleemstelling  Doelgroep  Strategie  Budget."

Verwante presentaties


Ads door Google