De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki."— Transcript van de presentatie:

1 Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki

2 Inleiding ●Ons project ●Kom op tegen kanker ●Stappenplan ●Uitvoering ●Regelingen : verzekering, huur ●Prognose ●Conclusie

3 Ons project ●Mini-voetbaltornooi ●donderdag 7 mei 2015 ●Grasveld vooraan hoofdingang Thomas More Kempen ●Teams van 5 tot 8 spelers ●Kom op Tegen Kanker steunen ●Aanvullende catering: ○Frieten + Curryworsten ○Chips ○Cornetto ○Frisdranken

4 Kom op Tegen Kanker ●Samenwerking met Kom op Tegen Kanker via Thomas More Geel ●Promotiemateriaal

5 Stappenplan 1.Beknopte financiële analyse 2.Wat is je aanbod en je klantenbestand? 3.Product Choice Set 4.SWOT 5.Strategische Intenties 6.USP

6 Voorbereiding Kostenberekening

7 Kostenberekening: Eten en drinken

8 Kostenberekening: Benodigdheden

9 Kostenberekening: Personeel

10 Wat is je aanbod? ●Mini voetbal met eet- en drankgelegenheid ○1 Team : mensen ⇒ 16 teams bereiken ○Toeschouwers per team : 3 mensen ○Een match : 20 minuten ●Entertainment + een goed gevoel geven door een goed doel te steunen ●voetballiefhebbers & mensen die plezier willen maken ●Vrienden/koten/voetbalploegen/studenten/verenigingen ⇒ doelgroepDeelnemers & toeschouwers

11 Product Choice Set ●Tussenseizoen ⇒ weinig tot geen voetbal ⇒ vergroot de kans om deel te nemen ●Catering + deelname per persoon ⇒ goedkoop ●Reclame: ○Facebookpagina : aangemaakt - opstarten vanaf 2 maart ○Weebly ○100 affiches → affiche aangemaakt - gegevens waar op te hangen verzameld → uiteindelijk zorgt dit voor mond-aan-mond reclame

12 Voorbeeld Facebookpagina

13 Voorbeeld Facebook Evenement ●Evenement aan de pagina gekoppeld ●vrienden uitnodigen ●overzicht van aanwezigheden ●onmiddellijke statistieken

14 Weebly

15 Weebly: inschrijvingen ●Snel en efficiënt ●Professioneel ●Overzichtelijk

16 Weebly: inschrijvingen

17 Affiche voorbeeld

18 T-shirts ontwerpen

19 SWOT: Sterktes en kansen Sterkten ●publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger ●toernooi koppelen aan het goede doel VLK ●geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) ●Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten ●Geen alcohol voor de studenten Kansen ●Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK ●meer bekendheid door VLK aan ons evenement ●veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken ●enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen ●slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei ●niet voldoende inschrijvingen: ○meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen ●Sterktes ○Campus vol studenten ○Koppelen aan Kom op Tegen Kanker ○Lagere prijs van catering aanbieden ○Kick Against Cancer ■Duidelijke naam ●Kansen ○Winst maken om te schenken ○Meer bekendheid door Kom op Tegen Kanker ○Toeschouwers die honger en dorst hebben terwijl ze voetbal kijken ○Enige voetbalevenement deze periode

20 SWOT: Bedreigingen en zwaktes ●Zwakten ○Geen alcohol ●Bedreigingen ○Slechte weersomstandigheden ■plan B op 13 mei ○Niet voldoende inschrijvingen ■meer reclame ■persoonlijk contact ■ronselen op trainingen Sterkten ●publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger ●toernooi koppelen aan het goede doel VLK ●geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) ●Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten ●Geen alcohol voor de studenten Kansen ●Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK ●meer bekendheid door VLK aan ons evenement ●veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken ●enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen ●slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei ●niet voldoende inschrijvingen: ○meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen

21 Strategische Intenties ●Wat willen we veranderen? ○Verleden ■Niet genoeg gekoppeld aan het goede doel ■Te groot aanbod aan eetmogelijkheden ■Niet seizoensgebonden nagedacht (warme soep in mei) ○Nu ■Koppelen aan Kom op Tegen Kanker + affiche/promomateriaal ■Beperken tot een aantal gerechten ■Ijs in de plaats van soep, warme zomerdag ●Wat moet er blijven? ○Kwaliteitsevenement ○Sociale media campagne ○Verkopen van goedkope snacks en drank

22 USP ●USP voor onze doelgroep/ potentiële klanten ○enige studentengroep/vereniging die op 07/05/2015 een sportief evenement organiseren op en rond de campus van Thomas More Geel. ○= uniek evenement ○gebruik goede doel en inspelen op interesse motiveert om te kopen ●USP voor DAG/1, de (eventuele) kopers van ons project ○uitgewerkt plan, enkel kopen en toepassen ○lonen en kosten niet onbezoldigd, dan nog hoge winstverwachting ○zeer lage kosten, met hoge verwachte ROI

23 7 P’s: Product ●Organiseren van een voetbalevenement ○minitornooien ○7 mei 2015 (13/05 = backup dag) ●4 groepen opdelen in 4 teams ○team : 5 tot 8 deelnemers ●Ideale doel is 16 teams die zich inschrijven ●Winnaars van elke groep spelen de halve finale ●Een wedstrijd zal +/- 20 minuten duren ●Locatie is gratis ●Materialen voor de voetbal is kosteloos

24 7 P’s: Plaats ●Campus van Thomas More Geel ●Grasveld vooraan aan de hoofdingang ●aangevraagd bij de facilitaire dienst ●grasveld onderhouden vlak voor de wedstrijd ●stuk parking voor onze catering ●online plaats ○Facebook ○Facebook Evenement ○Mailadres ○Weebly

25 7 P’s: Prijs ●Prijs per team € 35,00 ●Prijzen vooral voor de catering ○Frisdranken = €1,00 ○Voeding ■Friet + curryworst + saus = €2,00 ■Cornetto €1,00 ■Chips €1,00 ●Zo goedkoop mogelijk = doelgroep studenten ●Alle producten een winst van 0,50 tot € 1,00 ●Onze kosten: ○Aankopen van drank en voeding ○Drukwerk = sponsor zoeken

26 7 P’s: Promotie ●Facebook-pagina + evenement ●Affiches drukken ○scholen ○voetbalclubs ●Persoonlijk mensen ronselen ○vriendenkringen ○koten ○voetbaltrainingen ●Kom op Tegen Kanker ○Promotiemateriaal ■stylo's ■stickers ■banners ■posters

27 7 P’s: People ●Personen die in ons evenement voorkomen: ○Ons team ■Plan opgesteld ○Team uit het eerste jaar ■Plan uitvoeren ○Deelnemers ○Toeschouwers ○Scheidsrechter ○Sponsors ○Leveranciers ○Kom op Tegen Kanker organisatie

28 7 P’s: Physical evidence ●Omgevingsomstandigheden ○Temperatuur = zonnige dag ○Storm? back-up plan op 13 mei ●Extra sfeer ○Door muziek ○= Motiveren en langer blijven ●Inkleden met promotiemateriaal Kom op Tegen Kanker ○Goede doel staat centraal ○Symbool/logo is herkenbaar

29 7 P’s: Process ●Stappen die worden ondernomen om deelnemers te ronselen ●Eerste ○herkennen van ons evenement, interesse opwekken ○Facebookpagina/affiche zien hangen of persoonlijk worden aangesproken ○Door reclame op de Kom op Tegen Kanker website ●Tweede ○inschrijven via een inschrijvingsformulier op Weebly of via mail ○bevestigen van de inschrijving en of het geld ontvangen is ●Derde ○Herinneringsmail uitsturen naar alle deelenemers ●Vierde ○naar ons evenement komen en spelen

30 Uitvoering ●Het evenement zelf organiseren ●Drukwerk ●Sponsoring ○hoe meer hoe beter ●Tafels en stoelen (Stad Geel) vastleggen ●Facebook & Weebly optimaliseren

31 Regelingen ●Voetbalmateriaal ○doelen ○ballen ○hesjes ○potjes ●Verzekering ○Aansprakelijkheid ●Grasveld ●Muziekinstallatie ●Tafels en stoelen Stad Geel ○100 stuks ●Promomateriaal KAC ● voorzien

32 Voorbereiding ● adressen / adressen van koten in geel ●Potentiële klantenlijst opgesteld ●Verzekering afgesloten

33 Financiële prognose en boekhouding Prognose Boekhouden

34 Conclusie ●Realiseerbaar ●Weinig kosten ● Meeste voorbereiding is getroffen ●Grote Return on Investment ●Voetballen voor het goede doel

35 Vragen?


Download ppt "Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki."

Verwante presentaties


Ads door Google