De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doop Marketing & Event Concepts

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doop Marketing & Event Concepts"— Transcript van de presentatie:

1 Doop Marketing & Event Concepts
Willem Fenengastraat 23 1096 BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt

2 Organisatiestructuur
Stagiaire Brenda de Groot wordt begeleid door Manouk van Oordt Manouk werkt op gelijkwaardige basis samen met zijn compagnon Mark Beuving

3 Doop Marketing & Event Concepts
Missie: Doop is a young club of creative marketers, specialized in making brands tangible by conceptual solutions Vertalen van de strategie naar een concept De strategie tastbaar maken Vermarketen van het merk; “aan de man brengen” Jaaromzet: euro Doop work selection:

4 Doelgroep Alle instellingen en commerciële organisaties die een marketingprobleem hebben op product- of merkniveau

5 Their own Brand Experience

6 Actuele issues in de branche
Verplaatsing van advertising-contact naar brand-contact, bijvoorbeeld door middel van evenementen Consument wordt kritischer en minder grijpbaar Rechtstreekse benadering consument; toename 1 op 1 contact Individualisering van de maatschappij Voor merken wordt het steeds moeilijker om zich te onderscheiden Toename concurrentie bijvoorbeeld door medium als Internet (denk aan reisbranche waar steeds vaker reizen online worden aangeboden)

7 Actuele issues in de organisatie
De issues die spelen binnen de branche werken door in de organisatie (van macro naar micro) Bij instellingen en commerciële organisaties doen zich de volgende problemen voor; Omzet- Naamsbekendheid- Loyalty- Imagoprobleem

8 Aanleiding opdracht Voormalig (jaarlijks) evenement “Stadhuis op stelten” is afgelopen jaar door Doop in nieuw jasje gestoken “Stad op z’n kop” 2005 Thema: Dieren Continuering voor 2006 Op basis van evaluaties 2005 Nieuwe themamogelijkheden; Stay F!t Waterworld

9 Omschrijving opdracht
“Het initiëren, definiëren en opstellen van een retentieplan voor het project “Stad op z’n kop” gebaseerd op de evaluatie van “Stad op z’n kop 2005” vóór januari 2006.”

10 Subonderdelen Concept bedenken en sponsorlijst opstellen voor Fun Footballl Schools, voetbaldagen voor kinderen van 6-13 jaar Research doen voor het project Fun Football Schools; concurrentieanalyse, grote Nederlandse jeugdvoetbalclubs in kaart brengen Concept bedenken voor het Amsterdam Beach Soccer Tournament op Strand West in 2006 Sponsorlijst opstellen voor ABS Tournament

11 Relatie kerncompetenties ↔ opdracht
Vakkundigheid: Essentie halen uit cijfermatige gegevens → Verhouding percentage 4-12 jarigen tot gehele bevolking in potentiële gemeenten Samenwerken: Open staan voor suggesties en kritiek van anderen → Nieuwe ideeën voor activiteiten overwegen en open staan voor feedback op eigen inbreng Communiceren: Mondelinge communicatie → Vlot spreken en verstaanbaar zijn tijdens presentaties, actief luisteren; doorvragen en samenvatten

12 Relatie kerncompetenties ↔ opdracht
Ontwikkelingsgericht vermogen: Inzicht hebben in wijze waarop ik leer en wat nodig is voor de eigen ontwikkeling → Werken aan creatieve bijdrage Resultaatgerichtheid: Planmatig werken; afspraken maken over resultaten, werkwijze, deadlines → Goede samenwerking met Local World (Marketing en Communicatiebureau); duidelijke planning en verdeling van taken Innovatief vermogen: Aanpak, oplossingen en adviezen relateren aan trends, recente ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen → Bij bepalen thema rekening houden met ontwikkeling binnen doelgroep (Steeds meer kinderen met overgewicht: “Stay F!t”)

13 Te behalen resultaten Progressie boeken op gebied van de kerncompetenties vakkundigheid, samenwerken, communiceren, ontwikkelingsgericht vermogen, resultaatgerichtheid, innovatief vermogen Een retentieplan voor het evenement “Stad op z’n kop” 2006 en uitwerking Concept Fun Football Schools en eventuele uitwerking Concept ASB Tournament en eventuele uitwerking

14 Werkzaamheden in verhouding tot gemaakte afspraken
Werkgebied was uitgebreider dan gepland Zo goed als volledig meegewerkt met stagebegeleider en compagnon aangevuld met zelfstandige stageopdracht Korte selectie werkzaamheden buiten stageopdracht; Concept ontwikkeld Stad op z’n kop! buurtfeesten Benaderen potentiële sponsors, afspraken bezocht en deals gemaakt Organisatie relatie-evenement voor eigenaar jeansketen, zowel concept als executie Research Fun Football Schools en ontwikkelen concept Concept ontwikkeld ABS Tournament Conceptontwikkeling 25 jarig bestaan Score

15 Aard begeleiding Minstens 1 keer per week meeting met stagebegeleider Manouk van Oordt Doornemen werkzaamheden voorgaande week en planning komende week Belangrijke beslissingen als sponsordeals in overleg Brainstormen met zowel Manouk van Oordt als compagnon Mark Beuving Feedback ontvangen van beiden Kortom intensief contact zowel persoonlijk, telefonisch als via de mail

16 Belangrijkste leermomenten
Brainstormsessies Telefonisch contact met potentiële sponsors Bezoek afspraak Rabobank in verband met sponsoring Stad op z’n kop! Bezoek opdrachtgever Stad op z’n kop! Bureau Stadspas Voorbereiding en executie relatie-evenement jeansketen Conceptontwikkeling in het algemeen; creativiteit tot uiting laten komen

17 Advies volgende studenten en beschikbaarheid stageplaatsen
Stel je niet ondergeschikt op en laat je mening gelden Vraag om feedback en verbeterpunten Bij doop krijg je de mogelijkheid zelfstandig te werken in combinatie met leerzame begeleiding Aangezien doop en ik tevreden zijn over de samenwerking verleng ik mijn stage met een half jaar Op z’n vroegst kan doop in september 2006 weer een stageplaats aanbieden

18


Download ppt "Doop Marketing & Event Concepts"

Verwante presentaties


Ads door Google