De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SAP Business All-in-One en SAP Best Practices-onderzoek 2006, Zuidoost-Azië en Japan Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapore.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SAP Business All-in-One en SAP Best Practices-onderzoek 2006, Zuidoost-Azië en Japan Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapore."— Transcript van de presentatie:

1 SAP Business All-in-One en SAP Best Practices-onderzoek 2006, Zuidoost-Azië en Japan Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapore

2 Doelstellingen van het onderzoek Details van het onderzoek

3 Resultaten van het onderzoek Methodologie en evaluatieprocedure Vragenlijst gebaseerd op onderzoek van 2004/2005 met daaropvolgend telefonisch vraaggesprek Doel: de impact van SAP Business All-in-One, SAP Best Practices op verkoop en implementatieproject en de impact van 'productization' evalueren. Duur van onderzoek: oktober januari 2007 Uitgevoerd door SME Solution Center, Zuidoost-Azië en Japan Responspercentage: 56% Voornaamste resultaat: aanzienlijke voordelen Operationele voordelen: Snellere deployment Veilig, voorspelbaar, gunstig geprijsd Snel rendement Financiële voordelen: Lagere projectkosten Lagere totale exploitatiekosten

4 Demografie van het onderzoek Vanaf oktober 2006 t/m januari 2007 is bij 35 klanten en partners in de regio Zuidoost-Azië/Japan onderzoek gedaan naar de impact van oplossingen op basis van SAP Business All-in-One en SAP Best Practices op verkoop, implementatie en 'productization'.

5 Doelstellingen van het onderzoek naar SAP Business All-in-One, SAP Best Practices Feedback van klant (MEI/MED) over: Projectomvang Deploymentinspanningen Besparingen Impact van productization Feedback van partners over: Impact op Solution Building Enablement Evaluatie- en verkoopfase Deployment Productization Het onderzoek, een vervolg op een intern onderzoek bij SAP uit 2004 en 2005, had tot doel verder onderzoek te doen naar de precieze impact van productization op basis van SAP Business All-in-One en SAP Best Practices bij middelgrote ondernemingen in Zuidoost-Azië en Japan. Hierbij is gekeken naar zowel MEI en MED klanten als de rol die de partner speelt bij een succesvolle verkoop en deployment.

6 Waaraan hebben middelgrote bedrijven behoefte? Kleine en middelgrote bedrijven hebben evenveel functionaliteit nodig als grote ondernemingen. Volgens een onderzoek van de Aberdeen Group, getiteld 'Benchmarking ERP in SME Report', hebben kleine en middelgrote bedrijven dezelfde functionaliteit nodig, maar hoeven hun ERP-oplossingen niet zo complex te zijn. Volgens hetzelfde onderzoek gebruiken kleine tot middelgrote bedrijven slechts zes procent minder functionaliteit dan gemiddeld in vergelijking met 1200 bedrijven van alle grootten. In het rapport worden twee belangrijke redenen aangegeven voor het hoge percentage ERP-implementaties bij kleine en middelgrote bedrijven. Ten eerste is de prijs- prestatieverhouding van ERP-toepassingen en de onderliggende infrastructuur, zoals hardware en databases, de laatste twee decennia gestaag verbeterd. Daarnaast vormen nieuwe methoden voor het aanbieden van de software als een service minder riskante alternatieven voor de grote investeringen die gemoeid zijn met het aanschaffen en onderhouden van de software. Onderzoek van Aberdeen Group, 'Benchmarking ERP in SMB Report', december 2006

7 Kenmerken van middelgrote bedrijven vormen uitdaging Middelgrote bedrijven… Blijven wendbaar en responsief Groeien organisch Ontwikkelen zich agressief, maar niet winstgevend Maken geen onderscheid tussen software en implementatie Hebben kleine IT-budgetten Willen snel tastbare voordelen zien Willen een oplossing van hoge kwaliteit die op hun wensen is toegesneden Willen gelokaliseerde branchespecifieke oplossingen Hebben beperkte projectresources Zijn bang voor lange en pijnlijke implementaties Willen een oplossing die met het bedrijf meegroeit We kleine en middelgrote bedrijven willen Fragment uit een onderzoek van 2006 onder 1389 kleine en middelgrote bedrijven in Zuidoost-Azië

8 Doelstellingen van het onderzoek Details van het onderzoek

9 Voornaamste punten van het onderzoek Voornaamste punten 100% van de ondervraagden vindt SAP Business All-in-One, SAP Best Practices:  Betrouwbaar en stabiel;  Eenvoudig aan te passen;  Geschikt voor veilige, voorspelbare en gunstig geprijsde deployments. 100% van de ondervraagden bevestigt dat SAP Business All-in-One, SAP Best Practices een gunstig effect heeft gehad op de aanschafbeslissing. Belangrijke projectvoordelen voor de klant Kostenbesparingen tussen EUR en EUR, gemiddeld EUR; Slechts 50% van de consultancy- en klantresources vereist voor deployment (partner/klant) in vergelijking met traditionele implementatie; 32% kortere implementatieperiode: tijdsbesparingen tussen 14 en 100 werkdagen; Oplossing voldoet aan 70% van de klantbehoeften; Gemiddelde projectduur bedraagt 20 weken: een vermindering met 10 weken dankzij productization; 72% van klanten en partners vindt dat SAP Business All-in-One, SAP Best Practices de totale exploitatiekosten verlaagt.

10 Oplossingsomvang 'We hebben gekozen voor de oplossing van SAP omdat deze in vergelijking met andere ERP-oplossingen een enorme functionaliteit en schaalbaarheid heeft.' 90% van de ondervraagden heeft een SAP ERP-oplossing met de volledige functieomvang geïmplementeerd. Hierbij zijn de volgende modules geïntegreerd:  Financials  Controlling  Sales  Purchasing  Manufacturing  Logistics '…dankzij de beschikbaarheid van gepreconfigureerde scenario's kon tijd worden bespaard tijdens de blueprint- en realisatiefase.'

11 Oplossingsgraad: vereisten van branche, land en klant De oplossingsgraad van de gepreconfigureerde oplossing bedraagt gemiddeld 70%. Voor klanten is dit een belangrijk beslissingscriterium.

12 Wat de ondervraagden vinden van SAP Business All-in-One, SAP Best Practices... 'Het rendement van de investering voor klanten is goed. De oplossing en de deployment ervan zijn veilig, voorspelbaar en gunstig geprijsd.'

13 Impact van SAP Best Practices op een laptop (images) Dankzij SAP Best Practices-images kan met behulp van een krachtige laptop live op locatie worden gedemonstreerd hoe in SAP ERP kan worden geprofiteerd van een landspecifieke ERP Baseline-installatie of branchespecifieke SAP Best Practices-installatie 'SAP-images zijn erg overtuigend en hebben een doorslaggevende invloed gehad op mijn beslissing om de SAP Business All-in-One-oplossing aan te schaffen voor ons bedrijf.' 'Met de laptop-images van SAP Business All-in-One/SAP Best Practices kan een compleet demosysteem op een handige en consistente manier op locatie bij een nieuwe prospect worden gedemonstreerd.'

14 Invloed van SAP Business All-in-One, SAP Best Practices tijdens de evaluatiefase 100% van de ondervraagden vindt dat SAP Business All-in-One, SAP Best Practices een positieve invloed heeft gehad op hun verkoop en/of aanschafbeslissing. 'Dat SAP ERP in een kort tijdsbestek en tegen bescheiden kosten kan worden geïmplementeerd betekent een revolutie. We hebben het zelf bij diverse klanten gedaan, dus we weten dat het werkt.' - Supply Chain Consulting, Australië

15 Impact op deployment – 32% minder tijd en inspanning Gemiddeld kan met SAP Business All-in-One, SAP Best Practices 32% worden bespaard in vergelijking met 'traditionele nieuwe implementaties'. De bespaarde tijd bedraagt 14 tot 100 werkdagen. Implementatie Projectvoorbereiding BlueprintRealisatie Go-live & ondersteuning -30% -50% -40% -20% Implementatie -32% Implementatieproces zonder SAP Best Practices Implementatieproces op basis van ASAP Focus/SAP Best Practices Laatste voorbereidingen -20% Het kernteam bij een SAP Business All-in-One, SAP Best Practices- project bestaat gemiddeld uit 5 FTE. Dat is nagenoeg de helft van het aantal dat vereist is voor projecten zonder SAP Business All-in-One, SAP Best Practices.

16 Gemiddelde deploymentduur 20 weken! Een reductie van 32% of 10 weken dankzij 'productization'! Projecten op basis van SAP Business All-in-One, SAP Best Practices worden gemiddeld binnen 20 weken opgeleverd. Een implementatie volgens de klassieke aanpak zonder productization duurt gemiddeld 10 weken langer!

17 Gemiddelde tijdsbesparing tijdens evaluatie en deployment Het gebruik van SAP Business All-in-One, SAP Best Practices leidt bij 100% van de deelnemers tot een verlaging van de projectkosten! De gerealiseerde besparingen worden geschat op tot EUR. Gemiddelde besparingen: EUR Projectfasen Project- voorbereiding Business Blueprint RealisatieGo-live & ondersteuning Laatste voorbereidingen Dekking van omvang O% 100% SAP A1/BP Traditionele benadering Totale tijds- besparingen 32% -50% 25 dagen -40% 20 dagen -30% 15 dagen -20% 10 dagen -10% 5 dagen

18 Classificatie van succesfactoren voor het hele project Vaste prijs Vaste kosten (duur en kosten van deployment) Productized aanbod van SAP en zijn partners Deploymentvaardigheden/-kwaliteit van SAP en zijn partners Wat zijn de hoofdcriteria die bepalend zijn voor het welslagen van het hele project en hoe zou u deze rangschikken?

19 Netto nieuwe namen middelgrote bedrijven Zuidoost-Azië en Japan 2006 Stijging van gekwalificeerd resultaat 2006: 38% voor SAP Business All-in-One (MEI) en 42% voor SAP Best Practices (MED*) 38% 42%

20 Tastbare successen: Kautex Textron - China 'Onze groei is gebaseerd op innovatie. SAP heeft de diepgaande branchespecifieke kennis die wij zoeken in een betrouwbare partner voor de lange termijn.' - Frank Jackelen, Global SAP Manager, Kautex t $$ Sneller rendement! Kortere terugverdien tijd Lagere initiële investeringen  Branchespecifiek  Snellere implementatie en minder risico  Geconfigureerde functieomvang / Korte terugverdientijd  Oplossingsgraad 75% voor alle componenten vanaf het allereerste begin voor Kautex

21 Tastbare successen: Inzi Controls Co. Ltd - Korea 'Dankzij de ERP-oplossing worden de voorraden op een betrouwbare manier beheerd, waardoor de discrepantie tussen de computergegevens en de magazijntellingen afneemt. De verkoop-, boekhoud- en inkoopafdeling hebben nu dezelfde doelstellingen, met de nadruk op de winstgevendheid van het bedrijf.' - Mr Jang Hwan Jung, Directeur Verkoopafdeling, INZI Controls Oplossingen en services:  SAP™ Business All-in-One Implementatieduur:  90 dagen Channel partner:  BizTech Consulting

22 Tastbare successen: Hemas Holdings Ltd. – Sri Lanka 'Dit is een belangrijk project voor Hemas dat de groep zal helpen de concurrentie een stap voor te blijven.' - Husein Esufally, CEO, Hemas Holdings Limited  Snelle implementatie van volledige functieomvang binnen zes maanden op basis van ASAP Focus met integratie van diverse bestaande systemen. De traditionele benadering had minimaal negen maanden gekost.  Partner Siemens  Geconfigureerde functieomvang / Korte terugverdientijd..., Blueprint, Realization,... Different every time..., Realization,... Volume business Blueprint SAP Best Practices + Implementation Services + ASAP Focus SME Solution Center Traditional ASAP Sell Software Sell Services Demo Software Joint sell Software & Services Prototype demo Delta requirements & Pre-Project activities Traditioneel (grote onderneming) – vraagmodel A1 pakketten (middelgrote ondernemingen) – opdrachtmodel met geïntegreerde expertise Follow-on … ASAP Focus Methodology Design..., blueprint, realisatie,... Elke keer anders..., realisatie,... Bedrijfsvolume Blueprint SAP Best Practices + Implementatie- services + ASAP Focus SME Solution Center Traditionele ASAP Software verkopen Services verkopen Softwaredemo Combinatieverkoop software & services Prototypedemo Deltabehoeften & preprojectactiviteiten Vervolg- … ASAP Focus methodologie Design

23 Deelnemers aan het onderzoek: partners en klanten (MEI/MED) Australië en Nieuw-Zeeland ChinaMaleisiëSingaporeKoreaIndia Deelnemende partners Deelnemende klanten *Fragment

24 Verklaringen van klanten en partners (fragmenten) 100% van de in totaal 35 ondervraagden zou SAP Business All-in-One, SAP Best Practices opnieuw gebruiken en kenmerkt de geboden oplossing als:  'Betrouwbaar en stabiel'  'Eenvoudig aan te passen'  'Veilig, voorspelbaar en gunstig geprijsd' 'Zonder SAP Best Practices was de uiteindelijke oplossing zeker complexer uitgevallen. Het implementatietraject was korter, de uiteindelijke oplossing eenvoudiger en flexibeler, en de processen sneller, wat het onderhoud ten goede komt.' 'Het stroomlijnt de bedrijfsprocessen en verbetert de efficiëntie.' 'Een volledig geïntegreerd pakket, met processen die een efficiënt beheer mogelijk maken.' 'SAP Business All-in-One heeft ons niet alleen geholpen met een snelle deployment, maar heeft ook onze totale exploitatiekosten aanzienlijk verlaagd.' 'De invoering van SAP Best Practices heeft de implementatietijd aanmerkelijk bekort.' 'Dankzij SAP Business All-in-One konden we de implementatietijd beperken en de kosten binnen budget houden. Daarnaast had de oplossing als voordeel dat onze werknemers vertrouwd waren met de gebruikte termen en scenario's. Daardoor konden ze snel met de oplossing uit de voeten.'

25 Chris Schuler: Tel. (+65) Julianne Tosa: Tel. (+65) Neem voor meer informatie contact op met:

26 Copyright 2008 SAP AG. All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, SAP Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.


Download ppt "SAP Business All-in-One en SAP Best Practices-onderzoek 2006, Zuidoost-Azië en Japan Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapore."

Verwante presentaties


Ads door Google