De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt

2 Agenda les 3 Agenda Co-creatie Vooruitblik les 4 Afsluiting

3 Co-creatie Je kunt d.m.v. een beleving waarde creëren voor consumenten. In les 2 keken we al naar waardecreatie voor stakeholders. Nu gaan we waarde creëren door co-creatie. We gaan met het begrip co-creatie oefenen

4 Dragons Den Toelichting TV-programma Dragons Den Niet te kijken via site BBC: in Nederland betalen wij geen Brits kijk- en luistergeld. Daarmee behandelt de BBC internet ouderwetser dan radio. Daarom: kijken via Youtube.

5 Opdracht We bekijken een pitch uit Dragons Den. Daarna voer je in tweetallen de volgende opdracht uit:  Bedenk een manier voor Hungryhouse om d.m.v. co-creatie een betekenisvolle beleving voor consumenten te bieden. (Uitgebreide toelichting volgt na het bekijken van de video’s). Pitch bestaat uit twee delen: http://www.youtube.com/watch?v=kzcQtXA5Gc8 http://www.youtube.com/watch?v=MhKxPn_g_40

6 Details opdracht In tweetallen. 20 minuten samenwerken, 20 minuten bespreken. Om de opdracht goed te kunnen maken, moet je eerst de vraag beantwoorden: welke beleving biedt Hungryhouse aan de consument? Het probleem waar jij vervolgens voor gesteld wordt, is individuele bezoekers met deze beleving te laten interacteren zodat er voor hen toegevoegde waarde ontstaat. Kortom, hoe maak je de standaardbeleving van Hungryhouse individueel? Volg het stappenplan dat je verderop aangereikt krijgt!

7 Website Voordat je met de opdracht kunt beginnen, bekijk je de website van Hungryhouse: http://hungryhouse.co.uk Als postcode bij de restaurantzoeker kun je invullen: ec1.

8 Stappenplan Stappenplan: 1.Benoem kernwaarden en kernconcept van Hungryhouse 2.Benoem hoe die in een beleving tot uitdrukking (kunnen) komen 3.Geef aan hoe individuele bezoekers een interactie met deze beleving (kunnen) aangaan 4.Geef aan hoe individuele bezoekers deze beleving uniek en waardevol kunnen maken.

9 Vooruitblik les 4 90 seconden presentaties opdracht 1 Iedere groep bereidt een 90 sec presentatie voor Let op Powerpoints zijn verboden Rest van de les = Projectles! Neem zoveel mogelijk mee aan documentatie en visuals. Bereid een korte presentatie voor over de meest actuele stand van zaken van het project.

10 Afsluiting Vragen? Tot volgende week! http://docent.cmd.hro.nl/brega/jaar2/crm/winter


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt."

Verwante presentaties


Ads door Google