De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leerdoelen SMART maken S M A R T 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leerdoelen SMART maken S M A R T 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 1."— Transcript van de presentatie:

1 Leerdoelen SMART maken S M A R T 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 1

2 Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 2

3 Specifiek: waarneembaar gedrag/resultaat –Formuleer positief: wat je wel wilt. –Wat wil je kunnen? –Wie zijn hierbij betrokken? –Waar ga je het doen/in welke context? –Wanneer: op welke momenten speelt dit? 326 maart 2015 Leerdoelen SMART maken

4 “Ik wil beter worden in timemanagement.” Wat wil je precies? “Ik wil niet meer uitlopen op de poli.” POSITIEF: wat wil je wel? “Ik wil op tijd klaar zijn met mijn poli.” SPECIFIEKER, wanneer en wat wil je precies? “Ik wil maximaal tien minuten uitlopen met mijn ochtendpoli.” Nou, dan doe je dat toch? Wat houd je tegen? 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 4

5 Kortom: je moet eerst weten wat er gebeurt waardoor het nu nog niet lukt. Ik besteed te veel tijd aan tussentijds verslagleggen. Oke, formuleer nu nog eens? Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bondig en doelgericht verslag te leggen. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 5

6 Leerdoelen SMART maken levert ‘verborgen’ leerdoelen! Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bonding en doelgericht verslag te leggen. Wat is het leerdoel waar het hier werkelijk om gaat? 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 6

7 Leerdoelen SMART maken levert ‘verborgen’ leerdoelen! Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bondig en doelgericht verslag te leggen. Doelgericht verslagleggen Ik ga bondig en doelgericht verslagleggen, zodat ik nog slechts maximaal 10 minuten uitloop met mijn ochtendpoli. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 7

8 Meetbaar: hoe weet je dat je dit behaald hebt? Hoe vaak moet dit goed gaan voor je het beheerst? Twee van mijn drie poli-ochtenden moeten hierdoor op tijd klaar zijn. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 8

9 Acceptabel: voor jezelf en anderen? Ja! 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 9

10 Realistisch: Is het een haalbaar doel? Heb je een plan? Beschik je over de faciliteiten/bronnen/leermeesters? Bedenk je ‘hoe’ je dit doel wilt halen om antwoord te geven op deze vraag. Ja, degene van wie ik het wil leren is beschikbaar en bereid. Ik heb tijd gepland om te oefenen. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 10

11 Leerdoelen SMART maken Tijdgebonden: Wanneer wil je dit doel behaald hebben? –kies realistisch moment Over 2 maanden, dan heb ik zo’n 24 poli’s om mijn draai te vinden en feedback te vragen om te verbeteren. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 11

12 Leerdoel SMART gemaakt Specifiek leerdoel: Ik ga bondig en doelgericht verslagleggen, zodat ik nog slechts maximaal 10 minuten uitloop met mijn ochtendpoli. Meetbaar: Twee van mijn drie poli-ochtenden moeten hierdoor op tijd klaar zijn. Acceptabel: Ja, zowel voor zelf als anderen. Realistisch: Ja, degene van wie ik het wil leren is beschikbaar en bereid. Ik heb tijd gepland om te oefenen  zie plan van aanpak. Tijdgebonden: gehaald over 2 maanden. 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 12


Download ppt "Leerdoelen SMART maken S M A R T 26 maart 2015 Leerdoelen SMART maken 1."

Verwante presentaties


Ads door Google