De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014."— Transcript van de presentatie:

1 1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014

2 2 Inhoud Inleiding Inleiding en verantwoording Wat doet de BkB Andere onderwerpen die passen bij BkB Nieuwsbrief Informeren Netwerken Samenwerken Korting/ gezamenlijke inkoop Keurmerk Ondernemersonderwerpen Opmerkingen van leden Aandachtspunten

3 3 Inleiding en verantwoording Ambitie van BkB om aan alle circa 200 aangesloten bureaus iets te bieden. Waar is behoefte aan? Het onderzoek is namens de BkB uitgevoerd door RSVO en Severijnen Marktonderzoek Het onderzoek vond plaats van maart 2014 In totaal zijn 93 leden begonnen met de vragenlijst, en vielen er 20 af omdat deze (naar eigen zeggen) geen lid waren.

4 4 Wat doet de BkB? Belangen behartigen en vertegenwoordiger in algemeen bestuur MOA zijn de belangrijkste taken van de BkB. Relatief weinig bureaus op de hoogte van vertegenwoordiging in algemeen bestuur.

5 5 Andere onderwerpen die passen bij BkB Borgen van een level playing field zodat omvang bedrijf niet direct leidt tot uitsluiting om te offreren Bundelen krachten (mbt bv know how, tariefstructuur, samen offreren), samenwerking tussen kleine bureaus stimuleren, faciliteren onderlinge contacten, uitwisselen van kennis en ervaring, delen = vermenigvuldigen Netwerken Workshop tijdens MIE voor BkB en opdrachtgevers Tenders ondersteunen Discussie over hoe het gaat in de markt, nieuwe regelgeving vanuit BkB perspectief BkB zou niet nodig moeten zijn, moet MOA zelf doen Vertel wat BkB kan en moet betekenen voor zelfstandigen Nadere profilering van BkB bureaus als knowledgeable, flexibel, toegewijd, goede prijs/kwaliteit, onderscheiden vermogen BkB-ers duidelijk maken Keurmerk Kansen voor kleinere bureaus Scholing

6 6 Nieuwsbrief Het grootste deel van degenen die bekend zijn met de nieuwsbrief lezen deze over het algemeen ook. De nieuwsbrief wordt met gemiddeld een 7 gewaardeerd.

7 7 Informeren Desgevraagd geeft 69% aan een kort verslag te willen ontvangen over hetgeen er besproken is in een bestuursvergadering. Leden blijven bij voorkeur op de hoogte van activiteiten van de BkB via de nieuwsbrief. In mindere mate ook via Clou, ClouToday en LinkedIn.

8 8 Netwerken We organiseren nu 2x per jaar events voor leden van de BkB. We overwegen om dit uit te breiden naar 6x per jaar op wisselende locaties verspreidt door het land. Dit idee spreekt 55% van de leden aan. Aan de leden die minder dan twee jaar lid zijn hebben we gevraagd of zij belangstelling hebben voor een ‘nieuwe leden’ borrel. 86% heeft hier positief op gereageerd (n=14).

9 9 Samenwerken Wat samenwerken betreft met andere partijen gaat de meeste belangstelling uit naar een samenwerking met een andere branchevereniging, zoals bv het Nima. De helft van de leden ziet ook mogelijkheden in een samenwerking met andere secties binnen de MOA. Mogelijke andere organisaties: VSO MSPA Retail organisaties Kennisinstituten

10 10 Korting/gezamenlijke inkoop Leden zijn met name geïnteresseerd in korting op het lidmaatschap van de MOA en op het door de MOA georganiseerde cursusaanbod. Ook korting op de huur van onderzoekslocaties vinden BkB-ers een goed idee. Andere zaken waarop men korting zou willen ontvangen zijn: –Panelinkoop –Software –Licenties –MOA Onderzoeksfilter

11 11 Keurmerk Er is wel interesse voor een keurmerk, maar de meerderheid van de leden heeft daar geen behoefte aan

12 12 Ondernemersonderwerpen De belangstelling van leden gaat met name uit naar netwerk mogelijkheden. Voor andere ondernemers gerelateerde onderwerpen lijkt de BkB toch niet de eerste aangewezen plek.

13 13 Opmerkingen van leden Ik ben blij met de BkB Complimenten voor de ambitie die uit deze vragenlijst spreekt Ik draag de BkB een warm hart toe als belangenbehartiger voor onze positie als zzp-er Ik geloof sterk in kennis delen Hou het functioneel en zakelijk en op het vak gericht Word een frisse club met een sprankelende naam Ik ken de BkB niet

14 14 Aandachtspunten Duidelijk maken, zowel aan eigen leden als naar buiten wat de BkB doet Zichtbaarheid van BkB vergroten Nieuwsbrief belangrijk medium, beter benutten. Naast nieuwsbrief kort verslag bestuursvergaderingen. Meer gebruik maken van andere media zoals Clou, ClouToday en LinkedIn. Netwerkmogelijkheden, ook speciaal voor nieuwe leden. Mogelijkheden om samen te werken met andere branchevereniging, zoals bv het Nima of met andere secties binnen de MOA. Kortingen op lidmaatschap MOA en cursussen. Geen interesse voor een keurmerk Geen algemene ondernemersonderwerpen.

15 15 Vragen?


Download ppt "1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google