De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Studie van bedrijfsprocessen en E-business INF23B Joris Van Regemortel Lars Verbruggen Raf Van der Veken Youssef Saadouni Kevin Sels.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Studie van bedrijfsprocessen en E-business INF23B Joris Van Regemortel Lars Verbruggen Raf Van der Veken Youssef Saadouni Kevin Sels."— Transcript van de presentatie:

1 Studie van bedrijfsprocessen en E-business INF23B Joris Van Regemortel Lars Verbruggen Raf Van der Veken Youssef Saadouni Kevin Sels

2 Inhoud presentatie Voorstelling bedrijven –Omschrijving –Visie en missie –Organogram en organisatiestructuur –E-business Besluiten Verkoopproces –Theorie vs praktijk

3 Omschrijving Meynendonckx –Chocolade –Turnhout –Familiebedrijf –35 werknemers

4 Visie en missie Kwalitatieve chocoladeproducten leveren  Tegen betaalbare prijs

5 Organogram en organisatiestructuur Functioneel ingericht –Lijnorganisatie +/-

6 E-business Vrij beperkt MAAR: Systeem in ontwikkeling –Automatisering bestellingen  Administratief werk vereenvoudigt  Meer tijd voor klanten Geen website

7 Omschrijving IBM –Geavanceerde informatietechnologie –Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Machelen –Multinational – werknemers (wereldwijd) 2400 België

8 Visie en missie Leider –Uitdenken –Ontwikkelen –Tot stand brengen –Geavanceerde informatietechnologie computersystemen, software, opslagsystemen en micro-elektronica –Doelpubliek? Industrie

9 Organogram en organisatiestructuur lijn- en staforganisatie

10 E-business Intern en extern Wereldwijd systeem  Succes

11 Omschrijving VBI –Verzekeringen, risk management services en consultancy –Antwerpen, Maleisië, Nederland en Luxemburg. –650 werknemers (wereldwijd) 350 België

12 Visie en missie Unieke positie markt IGO (International Groups) –O.a. NAVO Ook bij expatriots

13 Organogram en organisatiestructuur lijn- en staforganisatie

14 E-business E-commerce = “Strategisch wapen” Internettechnologie –Raadpleging polissen –Medische dossiers  Optimalisatie  Vervanging papierwerk

15 Omschrijving Scarlet –Telecombedrijf –Overname Tiscali –Benelux –550 werknemers (wereldwijd) 350 België

16 Visie en missie Particulieren & bedrijven –Overzichtelijk productaanbod –Redelijke prijs Met als doel: –Leidende full-serviceprovider

17 Organogram en organisatiestructuur Scarlet Only Policy

18 E-business Voor bijna alles –Aankoop –Facturatie –Administratie (accountbeheer)  Optimalisatie

19 Omschrijving EDS –IT-Outsourcing –2 de grootste ter wereld –Multinational België : Antwerpen & Mechelen – werknemers (wereldwijd)

20 Visie en missie Erkende wereldleider Klant –Meerwaarde digitale economie

21 Organogram en organisatiestructuur Lijnstructuur Maar: –Ondersteunende staf organisatie CEO Global Sales & Client Solutions Service DeliveryPortfolio Mgmt.A.T. KearneyCOOCFO Human Resources Legal Affaires Global Comm.

22 E-business Voor elk deelproces Noodzakelijk  Optimalisatie  Efficiëntie  Kostenbesparend

23 Besluiten Dienstverleningsector Productiesector Organisatiestructuren –lijn- en staforganisatie

24 Besluiten (vervolg) E-business –Bijna elk deelproces  Sneller  Directer bij klant  Kostenbesparend Algemeen: globaal verband

25 Verkoopproces Theorie Praktijk

26 Marketing Traditioneel: –Ruim begrip –Consumentengedrag –Doelgroep Modernere definitie: –Begeleiden van producten of diensten –Klantgericht Geïntegreerd marketingbeleid  Marketingmix

27 Marketing mix Klassiek: 4 P’s Product Plaats Prijs Promotie en reclame Klantgericht: 4 C’s Customer-Value Convenience Costs Communication

28 Traditionele marketing vs CRM Traditionele marketing –Productbenadering –Nieuwe klanten verwerven –Marktgericht Customer Relationship Management (CRM) –Klantgericht: relatiemarketing –Bestaande klanten –Marketingdatabanken

29 Frontoffice  Afsluiten van een verkoopsovereenkomst Keuze verkoopkanaal is belangrijk Contactpersoon moet bevoegd zijn  Klant voelt zich belangrijk

30 Backoffice Geen contacten Ondersteunende functie

31 Verkoopadministratie  Registreren / bevestigen bestellingen  Doorsturen bestelorders ter uitvoering  Controles: -Haalbaarheid -Mag er geleverd worden? -kredietvoorwaarden -…  Ondersteuning door informatica belangrijk

32 Theorie vs Praktijk Marketing –+/- Traditionele marketing : Meynendonckx –Relatie marketing : IBM EDS Scarlet VBI

33 Theorie vs Praktijk (vervolg) Verkoopsadministratie –Via e-commerce / geautomatiseerde systemen IBM VBI Scarlet EDS – Papierwerk : Meynendonckx BVBA

34 Bedankt voor uw aandacht Vragen?


Download ppt "Studie van bedrijfsprocessen en E-business INF23B Joris Van Regemortel Lars Verbruggen Raf Van der Veken Youssef Saadouni Kevin Sels."

Verwante presentaties


Ads door Google