De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014."— Transcript van de presentatie:

1 Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

2 UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER

3 PROTOTYPES 3 Prototype: concrete en testbare voorstelling van een designidee Verschillende niveau’s van uitwerking: -low fidelity: schetsen op papier; lage kost; geen interacties; wijzigingen aanbrengen eenvoudig; bedoeld als instrument voor het ontwerpen -medium fidelity: elektronisch model; meer details; beperkte interacties; wijzigingen aanbrengen betaalbaar; is meer bedoeld om te demonstreren; niet geschikt als ontwerpinstrument -high fidelity: gedeeltelijk uitgewerkt product; alle interacties mogelijk; duur, wijzigingen moeilijk; bedoeld om het product te kunnen uitproberen FOCUS IN DEZE CURSUS

4 PROTOTYPES 4 Verwar papieren prototypes niet met wireframes! Een wireframe is een mogelijke tool in de ontwikkeling van (sowieso al minder nuttige) medium fidelity prototypes.

5 PROTOTYPES 5 Verwar het ook niet met een mockup! Een mockup is een grafische weergave van een pagina, vroeger typisch een PSD of Illustrator, nu steeds vaker een HTML/CSS prototype i.v.m. responsive

6 PROTOTYPES 6 Verwar het ook niet met een schets! Een prototype moet testbaar zijn, en de grafische kwaliteit is irrelevant. Dit is wel op papier, maar geen prototype (niet testbaar)

7 PAPER PROTOTYPES 7

8 8

9 9 Papieren prototypes: -accentueren grote lijnen en concepten van het design -helpt begrijpen wat je baas, klant of gebruikers willen -zijn snel te maken en dus goedkoop -je kunt er zoveel maken als je wil -bevordert creativiteit -zijn getekend; het is dus duidelijk dat het maar een ontwerp is -betrokkenen voelen zich minder geremd kritiek te geven -je hebt er geen enkele codeerskills voor nodig -laten toe je ontwerpen aan gebruikerstesten te onderwerpen voor je begint te coderen

10 HOWTO 10 Achtergrond templates Te vinden op sites als Voor websites is het nut beperkt: wit A4 blad volstaat. Voor devices waar breedte belangrijk is: maak een kopie en knip een gat.

11 HOWTO 11

12 HOWTO 12

13 HOWTO 13

14 HOWTO 14

15 HOWTO 15

16 HOWTO 16

17 HOWTO 17

18 HOWTO 18

19 HOWTO 19

20 HOWTO 20

21 HOWTO 21

22 FAIL CHEAP, FAIL FAST, FALL FORWARD 22 Maak meerdere snelle schetsen van het belangrijkste of meest typsiche onderdeel, en stem voor de beste; je hoeft nu niet alles te schetsen, enkel de belangrijkste onderdelen https://medium.com/tradecraft-traction/whats-in-your-pencil-case-a7bb6d7dca49

23 FAIL CHEAP, FAIL FAST, FALL FORWARD 23 Werk het beste startidee vervolgens in detail uit.

24 FAIL CHEAP, FAIL FAST, FALL FORWARD 24

25 FAIL CHEAP, FAIL FAST, FALL FORWARD 25 “It’s a process where they discover the product through constantly creating new iterations. A lot of companies will do six or seven prototypes of a product because each one takes time and money. Apple will do a hundred—that’s how many they did of the MacBook. Steve Jobs doesn’t wake up one morning and there’s a vision of an iPhone floating in front of his face. He and his team discovered it through this exhaustive process of building prototype after prototype.”


Download ppt "Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google