De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens"— Transcript van de presentatie:

1 Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens

2 Structuur presentatie Oorzaak ontwikkeling deze cursus Beschrijving cursus 4C-ID elementen van deze cursus Ervaringen met 4C-ID

3 Er was eens (jaren geleden) Cursus projectmanagement

4 Projectmanagement 100 uur studie Weinig tijd nodig voor begeleiding en nakijken tentamen Uitgave tekstboek bepaalt revisietraject

5 Probleem Revisie Betere dekking kennis Weinig capaciteit

6 Oplossing: snelle revisie cursus Ontwikkelaar Engels tekstboek Meerkeuzevragen Snel klaar

7 Gevolg

8 Wat zou het mooi zijn als NL Onafhankelijk tekstboek Fun Commercieel

9 De oplossing Gerard van de Boom en Henry Hermans Competentiegericht MS Project Cases

10 Hoe ziet de oplossing (nieuwe cursussen) eruit?

11 Concreet Tuincase Herkennen! Trefwoorden MS Project

12 Concreet Helicoptercase Jij bent projectleider Stel projecthandboek op

13 Concreet Tentamen Kies geschikt project Maak projecthandboek Beoordeling

14 Vragen?

15 Leertaken Van herkennen naar zelf doen Welke kritieke succesfactoren van een project ziet u in de beschrijving van dit project wel en niet terug? Waar zou u als projectmanager in deze situatie voor kiezen: een functionele hiërarchie of een projecthiërarchie, een gecoördineerde, gebalanceerde of detacheringsmatrix? Van deeltaken naar geïntegreerde taken. Ontwerp de hoofdactiviteiten/fasen voor dit project en leg deze vast in MS Project. Vul de relevantie onderdelen die te maken hebben met planning en control in het projecthandboek in. Complexiteit cases wordt moeilijker ook over 2 cursussen heen –Tuincase –Ontwikkeling product –Beheer ontwikkeling product (van meekijken naar oplossen problemen) –Beheer complex ICT project (complexe samenhangende problemen oplossen) –Vergelijken met standaardantwoorden (tweede cursus is er soms geen absoluut juist antwoord)

16 Ondersteunende informatie Tekstboek(en) Artikelen OU eigen leerstof Totale leerstof kan gemakkelijk vervangen worden (leerdoelen en trefwoorden leidend) Theorie via trefwoorden zelf zoeken in tekstboek en syllabus Via trefwoorden eventueel zelf andere leerstof In principe bepaalt student zelf volgorde in leerstof

17 Deeltaakoefeningen Opbouw via kleine taken Instructies voor resourceleveling en netwerkplan

18 Procedurele informatie

19 Vragen?

20 Ontwikkelervaringen met 4C-ID Integratie oude model Maar ook loslaten oude model Moeilijker Creativiteit

21 Ervaringen studenten Blij met competenties Duidelijk verschil in uitwerkingen

22 Commerciële ervaringen Proef met groep Vrouwelijke studenten?

23 4C-ID Conclusies Prima geschikt om een dergelijke competentiegerichte cursus te ontwikkelen Geeft handvatten Moeilijker Cursusontwerp: heel belangrijk om hier veel tijd aan te besteden Anders denken bij ontwerp Maakt het leuk om: Cursus te maken Cursus te volgen Cursus te begeleiden

24 Vragen?


Download ppt "Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens"

Verwante presentaties


Ads door Google