De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel."— Transcript van de presentatie:

1 S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel

2 V ERKENNING S OCIAL S OFTWARE

3 W EB 2.0 Open Source Informatie nemen èn geven Denkomslag

4 S OCIAL S OFTWARE Software die het mogelijk maakt om online kennis, informatie, ideeën en ervaringen uit te wisselen. = open source: iedereen heeft onbeperkt toegang en kan ‘plukken en plaatsen’.

5 T OEPASSINGEN Social Networking (Hyves, Facebook, LinkedIn) Social Bookmarking (Delicious) Blogging (Weblog, Twitter) Swarming Wiki Social Sharing (Bookmooch, Clubvan100) Social Cataloging (Last.fm, Bibster, Flixster) Elearning (games2learn.nl) Virtual Worlds (Second Life, Active Worlds) MMORPG (Worlds of Warcraft)

6 I MPLICATIES VAN OPEN SOURCE Privacy? Betekenis van kennis: wikipediadiscussie Digital natives vs. Digital immigrants (Prensky)

7 V OORBEELDEN VOOR ONDERWIJS Wiki http://milieuenbeleid.pbwiki.com/ Blogging Projectonderwijs Virtual Worlds OVC en Active Worlds/ HU in Second Life MMORPG Stanford University in World of Warcraft Hyves Mentorklas aanmaken binnen Hyves

8

9 S OCIAL S OFTWARE EN L EERLINGEN MSN Habbo Hotel Hyves Sugababes (en aanverwanten) Wikipedia Youtube ?

10 T OEKOMST ? Mobile Learning Podcasts/Vodcasts Avatar based learning Community of learners ?

11 S ERIOUS G AMING Computergames die toegepast kunnen worden in het onderwijs

12 A RGUMENTEN VOOR G AMING Aansluiting belevingswereld Ervaringsleren Samenwerkend Leren Boeiende leersituaties die uitdagen

13 A RGUMENTEN TEGEN G AMING Praktisch: tijd/infrastructuur/geld Positie kerndoelen/leerdoelen Verschillen tussen leerlingen/leerstijlen Zicht op het leerproces

14 G AMES Internetgames Bestaande commerciële games (RPG, RTS en Simulation Games) Eigen te maken games

15 I NTERNETGAMES (kennisnet, games2learn.nl) Voorbeeld: http://www.arbomasters.nl/

16 B ESTAANDE G AMES Simcity Sims Tycoongames Rise of Nations/Age of Empires e.d. Black and White/Spore e.d.

17 Z ELF GAMES MAKEN http://www.groeiendoorgames.nl/index.php?optio n=com_content&task=view&id=47&Itemid=45

18 G AMING EN M AATSCHAPPIJLEER Simcity Verschillende internetgames Andere ideeën? Global Conflicts: Palestine (Denemarken) http://www.seriousgames.dk/


Download ppt "S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel."

Verwante presentaties


Ads door Google