De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT AA Fiscaliteit Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT AA Fiscaliteit Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie."— Transcript van de presentatie:

1 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT AA Fiscaliteit Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie

2 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT Organogram FOD Financien 2

3 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT Organogram AA Fiscaliteit 3

4 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT 4 Taken van jurist (niveau A) 1/2 Controle :  De fiscale aangifte onderzoeken op kantoor (op basis van beschikbare documenten en gedigitaliseerde gegevens) of ter plaatsen anomalieën onderzoeken  rekening houdend met de toepasselijke wetgeving (hoofdzakelijk fiscale en boekhoudkundige)  De fiscale aangifte eventueel wijzigen (motivatie in feiten en rechten en deze uitleggen aan de belastingplichtige)  schriftelijke procedure behalve bij akkoord  Niet-akkoorden onderzoeken en principekwesties met betrekking tot de toepasbare wetgeving en rechtspraak  De aanslagen vestigen na de grondslag ervan te hebben uitgelegd  argumentatie te ontwikkelen in de beslissing tot taxatie

5 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT 5 Taken van jurist (niveau A) 2/2 Expertise :  Onderzoeken en behandelen van dossiers in het stadium van voorafgaande geschillen  nauwe samenwerking met de taxatiediensten om gesschillen te vermijden en de kwaliteit van de wijzigingen van de aangifte te verbeteren.  Onderzoek en behandeling van dossiers in de fase van administratief of gerechtelijk geschil: Administratief: onderzoek van de grieven van het bezwaarschrift en opstellen van de gemotiveerde beslissing Gerechetelijk: opstellen van conclusies en verdediging van het dossier voor de Hoven en rechtbanken (pleidooi), rapportering aan de centrale diensten na vonnis of arrest.  Permanente vorming: Ontwikkeling van kennis opvolgen van wetgeving en rechtspraak

6 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT Onze troeven Interessant en gevarieerd werk (zowel de materie, de dossiers en de contacten  collega’s en publiek Vorming (cursus + on the job training) Carrière mogelijkheden en interne mobiliteit Grote flexibiliteit m.b.t werkuren  goede afstemming privé- beroepsleven Telewerk en satiliet werk (laptop) Organisatie zit in volle change/modernisering Moderne werkmethodes : maximaal digitaal en minder documenten te klasseren Modern en aangenaam werkkader 6

7 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT Vacante betrekkingen Actueel  Antwerpen 6 (2 GO, 3 KMO, 1 P)  Aarlen 1 KMO  Braschaat 3 KMO  Leuven 1 GO  Turnhout 2 (1 KMO en 1 P)  Vilvoorde 2 (KMO) In de toekomst ? Situatie in evolutie 7

8 ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT Ik dank u voor uw aandacht 8


Download ppt "ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT AA Fiscaliteit Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie."

Verwante presentaties


Ads door Google