De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sessie reflectiemoment Naar een kwalitatief reflectiemoment.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sessie reflectiemoment Naar een kwalitatief reflectiemoment."— Transcript van de presentatie:

1 Sessie reflectiemoment Naar een kwalitatief reflectiemoment

2 Wat zegt het decreet? ALGEMEEN –Competentieprofielen per vormingstraject –Traject A-HA-I: Een ‘theoretisch’ gedeelte van 50 uur Een begeleide stage van 50 uur Een evaluatie van vier aaneengesloten uren na afloop van de stage –Een traject duurt maximaal 3 jaar –Het theoretische gedeelte en de evaluatie worden minimaal door vier deelnemers bijgewoond.

3 Wat zegt het decreet? ALGEMEEN –De vereniging die het kadervormingstraject opstart, draagt de verantwoordelijkheid voor het volledige traject: de organisatie van het vormingsgedeelte faciliteren van een stageplaats de opvolging tijdens de stage het houden van een evaluatie na de stage –De afdeling Jeugd stelt een trajectboekje ter beschikking waarmee het kadervormingstraject moet worden opgevolgd

4 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK –voor de begeleiding van de evaluatie animator gelden volgende vereisten: de hoofdverantwoordelijke ter plaatse beantwoordt aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur en heeft al minimaal twee animatorcursussen begeleid; –2) heeft een diploma of getuigschrift hoger onderwijs van studies die minimaal zestig uur pedagogische vorming omvatten en heeft al minimaal twee animatorcursussen begeleid;

5 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK beantwoordt per vijftien deelnemers een begeleider ter plaatse aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur; –2) heeft een attest van hoofdanimator; –3) heeft drie animatorcursussen begeleid;

6 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK –voor de begeleiding van de evaluatie hoofdanimator gelden volgende vereisten: de hoofdverantwoordelijke ter plaatse beantwoordt aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur en heeft al minimaal twee hoofdanimatorcursussen begeleid –2) heeft een diploma of getuigschrift hoger onderwijs van studies die minimaal zestig uur pedagogische vorming omvatten en heeft al minimaal twee hoofdanimatorcursussen begeleid

7 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK beantwoordt per vijftien deelnemers een begeleider ter plaatse aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur –2) heeft een attest van hoofdanimator –3) heeft drie hoofdanimatorcursussen begeleid

8 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK –voor de begeleiding van de evaluatie instructeur gelden volgende vereisten: de hoofdverantwoordelijke ter plaatse beantwoordt aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur en heeft al minimaal één instructeurscursus begeleid; –2) heeft een diploma of getuigschrift hoger onderwijs van studies die minimaal zestig uur pedagogische vorming omvatten en heeft al minimaal één instructeurscursus begeleid;

9 Wat zegt het decreet? REFLECTIESPECIFIEK beantwoordt per vijftien deelnemers een begeleider ter plaatse aan een van de onderstaande vereisten: –1) heeft een attest van instructeur; –2) heeft een instructeurscursus begeleid;

10 Doel sessie Wat? Brainstorm reflectiemoment Waarom? nodig om op het traject te vervolledigen Wat willen we weten? –Vormvereisten –Inhoudsvereisten –Wie moet dat geven? En aan wie/in welk kader? –Conceptfase: een rode lijn bepalen

11 methodiek Concrete pistes: argumenten pro en contra aan de hand van stellingen 9 flappen –Fase 1: individueel argumenten neerschrijven –Fase 2: discussie in drie groepjes –Fase 3: terugkoppeling in grote groep


Download ppt "Sessie reflectiemoment Naar een kwalitatief reflectiemoment."

Verwante presentaties


Ads door Google