De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop, 13-10-2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop, 13-10-2011."— Transcript van de presentatie:

1 Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop,

2  “ Een vaste klant kost minder dan een nieuwe”

3  Waarom juist nu meer aandacht voor klant,- en relatiebeheer? 1. Individualisering 2. Toenemende concurrentie 3. Klantbehoud levert geld op 4. Nieuwe ICT ontwikkelingen 5. 5% van klanten zorgt voor 75% van de winst….

4 Bron: Curry,Wurtz, Thijs “Klantenpiramide”

5  Opschonen klantenbestand, daarmee valt geld te verdienen

6  Grootste deel van commerciële inspanningen gaat naar kleine klanten of prospects, echter….  Een vaste, loyale klant levert méér op!

7  Relatiebeheer / Customer Relationship Management = Marketing/Verkoop + ICT  Voordeel: veel klanten eenvoudig persoonlijk blijven benaderen

8  Is ICT de oplossing?

9  NEE, niet helemaal….

10  Klantgerichtheid  Klantretentie  Loyaliteit  Klantenbeding

11  Besteed actief aandacht aan uw klanten  Wie zijn mijn klanten?  Hoe vaak bestellen ze?  Hoeveel contact heb ik met ze?  Wat verdien ik aan mijn klanten?  Wat kan ik van mijn klant leren?  Wat kan ik aan mijn klant leren?

12

13  Houd het eenvoudig  Houd het helder (voor iedereen)  Efficiënt (tijdswinst!)  Effectief (juiste aandacht voor juiste klant)

14  Relatiebeheer software ondersteunt klantgericht ondernemen  Demo: de basis

15  Evaluatieformulier  Bedankt voor uw aandacht!  ABM ICTMSC-Consultancy  Jurrit SzarafinskiIngrid Römer  E:  T: M:


Download ppt "Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop, 13-10-2011."

Verwante presentaties


Ads door Google