De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

3*/Divemaster CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120.

Verwante presentaties


Presentatie over: "3*/Divemaster CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120."— Transcript van de presentatie:

1 3*/Divemaster CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120

2 Inhoud De aftrap – Wie hebben we hier… De terugblik Verder planning theorie en huiswerk Les Ronald Toetsen Rob Kool CMAS-NL120

3 Aftrap Rob Kool CMAS-NL120 Gestapelde opleidingen

4 120 bar De terugblik struikelen Oor problemen/trommelvliesperforatie Squeeze (bril, pak, kaak, oor, long) Stikstof narcose Verdrinking/verstikking Paniek Hyperventilatie Kramp Onderkoeling/afkoeling CO2 vergiftiging CO vergiftiging Zuurstof vergiftiging Emfyseem Klaplong Embolie Duikerskoliek Revearsed blok Vullingen er uit Decompressie ziekte

5 Planning duiken Rob Kool CMAS-NL120 Vinkeveen eiland vier

6 Verder nog vragen Rob Kool CMAS-NL120

7 Verdere planning Volgende keer: Afronden medische aspecten & apparatuur: beiden doorlezen Laatste keer: toetsen & overige onderwerpen Rob Kool CMAS-NL120

8 Nu Ronald Rob Kool CMAS-NL120

9 Toets 1.Waarom is elke duik een deco duik 2.Waneer is er sprake van verzadiging van weefsels en waneer oververzadiging? 3.Wat wordt bedoeld met de M waarde? 4.Om welke reden is voor de NOB/DCIEM tabellen gekozen? 5.Wat is het verschil tussen perfusie en diffusie. 6.Wat is een jojo-profiel. Waarom is dit vaker aanleiding tot deco dan een gewone duik. 7.Wat is het begrip halfwaarde tijd? 8.Een veiligheidsstop lijkt alleen “even wachten” voor het oppervlakte. Leg aan de hand van een ten minste 4 begrippen in de decompressie theorie uit waarom het wel degelijk zinvol is. 9.Als je opstijgt neemt het lichaam geen stikstof meer op, waarom is dat onjuist? 10.Wat zijn parallelle compartimenten in de decompressie theorie? 9 3 Sters / Divemaster Hoofdstuk 3

10 Toets jezelf…. (Beoordeling in Praktijk) 1.Noem drie rollen die jij als 3*-duiker ten opzichte van andere duikers kan vervullen. 2.Noem drie gebieden waarop duikers jouw voorbeeldgedrag kunnen volgen. 3.Wat is het verschil tussen de procedure “Check de Stek” en een Veiligheidsbeoordeling? 4.Noem drie “communicatiebeslismomenten” bij een oefenduik met een duiker in opleiding. 5.Mag je als 3*-duiker een duiker in opleiding nieuwe duiktechnieken c.q. vaardigheden aanleren? 6.De techniek van een evaluatiegesprek is niet “Hoe vond je het gaan?”; de kans dat de duiker dan zegt “goed” is heel groot. Beter kun je een evaluatiegesprek beginnen met……….. Motiveer je antwoord. 7.Welke bevoegdheden heb je als 3*-duiker? 8.Noem de twee belangrijkste aandachtsgebieden in het zwembad en het buitenwater als je een instructeur assisteert bij een duikopleiding. 9.Noem drie punten die je in een briefing aan een groep fun-duikers noemt? 10.Bij groeps(duik)activiteiten kun je gevraagd worden om op te treden als coördinator. Noem de vijf hoofdpunten waarmee de coördinator rekening moet houden bij het uitvoeren van een georganiseerde groepsduik. 10


Download ppt "3*/Divemaster CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120."

Verwante presentaties


Ads door Google