De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Taak 2 Nieuw relatiemanagement. Telenet Social media audit  Welke online communities heeft Telenet reeds opgebouwd?  Maak een SWOT-analyse van de social.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Taak 2 Nieuw relatiemanagement. Telenet Social media audit  Welke online communities heeft Telenet reeds opgebouwd?  Maak een SWOT-analyse van de social."— Transcript van de presentatie:

1 Taak 2 Nieuw relatiemanagement

2 Telenet

3 Social media audit  Welke online communities heeft Telenet reeds opgebouwd?  Maak een SWOT-analyse van de social media aanpak van Telenet.  Breng een drie à viertal concurrenten van Telenet in kaart.

4 Online communities Telenet

5 Facebook: algemene pagina https://www.facebook.com/telenet?fref=ts https://www.facebook.com/telenet?fref=ts Facebookpagina met de focus op entertainmentdiensten (Telenet Play (Vroeger: Yelo))

6 Facebook: Telenet entertaint https://www.facebook.com/telenetentertaint?fref=ts https://www.facebook.com/telenetentertaint?fref=ts

7 Facebook: Sporting Telenet (dienst) https://www.facebook.com/SportingTelenet?fref=ts https://www.facebook.com/SportingTelenet?fref=ts

8 Facebook Sommige Telenetcenters hebben ook een eigen Facebook-pagina https://www.facebook.com/TelenetCenterZottegem?fref=ts

9 Twitter https://twitter.com/telenet https://twitter.com/telenet

10 Pinterest

11 Telenet Community https://community.telenet.be/?category.id=TaalNL https://community.telenet.be/?category.id=TaalNL

12 LinkedIn https://www.linkedin.com/company/telenet?trk=tyah https://www.linkedin.com/company/telenet?trk=tyah

13 Youtube https://www.youtube.com/user/telenet https://www.youtube.com/user/telenet

14 Snap Een online weergave van hoe Telenet zich op de sociale media plaatste in 2013 Er is nog geen versie van 2014 online box/socialemedia2013/

15

16

17

18 SWOT-analyse Telenet

19 Strenghts  Enorm bekend bedrijf met goed imago  Grootste bedrijf in Vlaanderen  Duidelijk herkenbaar: goede huisstijl  Erg actief op verschillende sociale media  Klachtenbehandeling wordt serieus genomen op de SM

20 Strenghts (pt. 2)  Op elke sociale media veel volgers / likes  Maatschappelijke engagement: sociaal geëngageerd productaanbod  Investeert in jong Vlaams digitaal ondernemerstalent  Overzichtelijke site

21 Weaknesses  Geen ondersteuning van Yelo TV voor Apple TV / Google TV  Betalende telefonische helpdesk

22 Opportunities  Continu veranderende markt: eens ze ergens vastzitten, duurt het niet lang tegen dat er iets anders op de markt komt

23 Threats  Continu veranderende markt  Concurrentie!

24 Concurrentieanalyse

25 Televisie TELENETDigibox, Digicorder, Play (=Rex), Play More (=Rio), Sporting BELGACOMBelgacom TV, Proximus TV, TV Overal NETFLIXNetflix STIEVIEStievie BHAALUBhaalu TV Vlaanderen, VOO, TéléSAT, …

26 Internet TELENETBasic, Internet 60, Internet 160 BELGACOMStart, Comfort, Maxi SNOW-Internet + telefoon (vast) -Internet + digitale tv -Internet + telefoon (vast) + digitale tv SCARLET-Internet + telefoon (vast) -Internet + telefoon (vast) + digitale tv -Internet + telefoon (vast & mobiel) + digitale tv VOO-Televisie (kabel) -Televisie (digitaal) -Internet -Combinatie’s

27 Mobiel internet TELENET (via Mobistar)- “King Surf” & “Kong Surf” BELGACOM (PROXIMUS)-Comfort -Favorite (for iPad) BASE- “Internet Anywhere” MOBILE VIKINGS (via Base)“Data Only” MOBISTAR“Internet Everywhere” VOO“TooData”

28 Vaste telefonie TELENET“Freephone Europe” BELGACOM“Pack” & “Happy Time XL”

29 Mobiele telefonie TELENET“King” & “Kong” PROXIMUS“Generation”, “Easy”, “Smart” ALDI“Aldi Talk” BASE“B-0”, “B-9”, “B-15”, enzovoort BPOST“PostMobile” CARREFOUR“Carrefour Mobile” JIM MOBILE“No Stress” MOBILE VIKINGS“Viking Bundle” MOBISTAR“Dolfijn”, “Panter”, “Kangoeroe” SCARLET“Red”, “Hot”, “Chili” Lyca, Red Bull, Ortel, Mobile World, United Telecom, …

30 Do’s & Don’ts DODON’TS Telenet heeft enkel mobiele telefonie abonnementen met mobiel internet. Zoals Aldi Talk: geen gebruik maken van SM Tweets laten verschijnen op FacebookZoals TV Vlaanderen: niet op Twitter actief zijn Gebruik maken van Pinterest! (Doet Telenet momenteel niet) Zoals Proximus: Geen doorgetrokken huisstijl Youtube-filmpjes laten verschijnen op FacebookGeen taalsegmentatie op de social media. Handige demo’s op het Youtube-kanaal

31 Doelgroepen  Probeer zicht te krijgen op de doelgroepen die door Telenet worden bewerkt.  Zijn er doelgroepen die naar jouw gevoel vandaag ontbreken?

32 Doelgroepen  Betalend televisieaanbod richt zich tot iedereen  Standaardzenders voor iedereen  Sporting Telenet voor de sportliefhebbers  Prime: Family, Action, Star, Series, Fezztival.  Mogelijkheid tot Parental Control voor mensen met kinderen  Speciale (telefonie) tariefplannen voor blinden en doven  Richt zich op elke doelgroep

33 Ontbrekende doelgroepen?  Mobiele telefonie-abonnementen = enkel mét mobiel internet  Niet interessant voor mensen zonder smartphone

34 Doelstellingen en strategie  Probeer zelf een aantal suggesties te doen in relatie tot social media doelstellingen & strategie (wie?, wat?, waar?)  Probeer te motiveren waarom je bepaalde doelstellingen of een bepaalde strategie naar voren schuift

35 Suggesties  Doelgroepen meer doortrekken naar site  Instagram-account aanmaken (met foto’s van de programma’s & must-see films die die avond op tv zijn?)  Veel gestelde vragen i.v.m. installatieproblemen voortonen op Youtube-kanaal (gebeurt al met andere zaken)  Reageren op complimenten (gebeurt niet altijd)


Download ppt "Taak 2 Nieuw relatiemanagement. Telenet Social media audit  Welke online communities heeft Telenet reeds opgebouwd?  Maak een SWOT-analyse van de social."

Verwante presentaties


Ads door Google