De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

24 mei 2011 Hendrik Boogaardschool Rode Kruislaan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "24 mei 2011 Hendrik Boogaardschool Rode Kruislaan."— Transcript van de presentatie:

1 24 mei 2011 Hendrik Boogaardschool Rode Kruislaan

2 Terugblik op het afgelopen schooljaar in cijfers en anders bekeken Vooruitblik op het volgende schooljaar organisatie onderwijskundig Vragen en opmerkingen

3 Lezen Beginnende geletterdheid; woordenschat Groep2 Score24,7 NiveauB A+B+C80%

4 Lezen Beginnende geletterdheid; letters (sec) Groep2 Score42,2 NiveauB A+B+C88%

5 Lezen Drie Minuten Toets lezen (DMT) Groep Score21,652,871,181,196,3107 Streven23,653,973,785,893,5102,3 Inspectie NiveauC+ BA+ A+B+C67%81%82%71%90%98%

6 Lezen Leestechniek en tempo Groep Score160,456,782,368,772,689,6 Streven167,285,373,77779,2 Inspectie NiveauC+ C BA+ A+B+C78%75%67%80%92%98%

7 Lezen Begrijpend lezen Groep Score13,32224,145,765,3 Streven2230,847,3 Inspectie NiveauB+C+C B+ A+B+C87%71%52%78%86%

8 Spelling Groep Score NiveauB+C+ CBB+ A+B+C93%83%87%56%85%73%

9 Rekenen Ordenen Groep2 Score51,1 NiveauC+ A+B+C54%

10 Rekenen Groep Score29,158,271,483,3100,2113,8 Streven49,572,688103,4115,5 Inspectie NiveauB+ A+B+C74%96%77%88%93%

11 Cito Eindtoets OnderdeelAantal opgavenGemiddeld goedNiveau Taal10077,3B+ Rekenen6042,5B Studievaardigh.4030B Wereldoriëntatie9063,6C Totaal290213,9B HBS RKLLandelijk Gem. standaardscore537,9535,1 Gewogen score536,4535,3

12

13 Middelen bezuinigingen: -1,5 WTF minder ambulante tijd 1 groep minder gemiddeld aantal leerlingen omhoog

14 Kwaliteit Meer kinderen is kwantitatief minder tijd per leerling … dus … Meer focus op: Klassenmanagement (direct instructie model) Kwalitatief goed onderwijs (betrokkenheid, verantwoordelijkheid, motivatie) En … keuzes maken (indeling tijd, activiteiten, wat doe je en doe je dat goed? Enzovoorts)

15 Focus Basisvaardigheden … En Manier van leren Betrokkenheid Motivatie Uitdaging, creativiteit, zelfstandigheid, samenwerken …

16 Meervoudige Intelligentie Mensen leren op verschillende manieren. De een leert door doen, de ander moet het ‘voor zich zien’ en een derde persoon moet de informatie eerst voor zichzelf ordenen alvorens deze te kunnen begrijpen. Als wij kinderen in het onderwijs iets willen leren, als wij willen dat alle kinderen begrijpen en onthouden, zullen we met de verschillen tussen kinderen rekening moeten houden.

17 8 Intelligenties Doe Kijk Getal Muziek Samen Taal Ik Natuur

18 2 thema’s 3 weken 4 keer wijzer

19 Vier Keer Wijzer V = Vragen; aansluiten bij kerndoelen I = Ik; Wat weet ik al? Wat wil ik nog meer leren? E= Experimenteer en ervaar; Leren op je eigen manier R= Resultaat; Meten en presenteren (dus weer leren)

20 Effecten Leren op je eigen manier Verantwoordelijkheid en betrokkenheid Leren in samenhang Woordenschat vergroten Leren samenwerken Leren presenteren Rijke leeromgeving Creatief op verschillende manieren …

21


Download ppt "24 mei 2011 Hendrik Boogaardschool Rode Kruislaan."

Verwante presentaties


Ads door Google