De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.

Verwante presentaties


Presentatie over: "45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege."— Transcript van de presentatie:

1 45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege

2 Een goede match tussen onderwijs en bedrijfsleven is vooral een kwestie van het goed organiseren van interactie.

3 1976: 100 leerlingen 1980: 641 leerlingen 2008: 4300 leerlingen  Mediavormgeven  Mediamanagement  Management Assistent Media & Design  Audiovisuele productie  Podium- en evenemententechniek  Printmedia  Sign  DTP  Mediatechnologie Citaat jaren “70: “De grote verschillen die het leerlingwezen altijd kenmerken hangen nauw samen met de maatschappelijke en economische ontwikkelingen.”

4 Van maakindustrie naar creatieve industrie Joined up thinking (Apple) Connected thinking (PWC) Adobe Partner Connection (Adobe)

5 Technologie, digitalisering, convergentie Nieuwe businessmodellen Nieuwe samenwerkingsvormen Nieuwe studenten Nieuwe instroom arbeidsmarkt Nieuwe opvattingen Tijd voor verrassende oplossingen: joined, connected, open source, community, social network, etc

6 Digibeet Digital immigrant Digital native Bent u een vernieuwende ondernemer? Is uw bedrijf al 2.0 certified?

7 Syllabus dicteert curriculum, geen ruimte voor onderhandeling Docent heeft alle kennis School bepaalt wat goed voor je is (dwang) Informatie komt uit het schoolboek Gericht op kennis Produktgericht Frontaal onderwijs, accent op individueel leren Groot belang extrinsieke motivatie Passief, vooral consumeren, éénrichtingverkeer Student beinvloedt curriculum, ruimte voor onderhandeling Docent faciliteert het leerproces Student kan keuzes maken uit een divers aanbod Informatie kan overal vandaan komen Gericht op competenties Procesgericht Studenten werken samen; de community gedachte is sterk Intrinsieke motivatie is het meest belangrijk Actief, veel interactie en eigen inbreng, meerrichtingverkeer

8

9

10 …, want de studenten van nu vormen de toekomst van onze branche. De samenwerking met de Hogeschool Rotterdam past in het beleid van Thieme om te investeren in de opleiding van bestaande en potentiële werknemers.

11 Stimuleren ondernemerschap. Samen met het GLR geeft DAAD jongvolwassenen in Rotterdam de mogelijkheid om werkervaring op te doen in en hun loopbaan te starten in de grafische sector.

12 Verbeteren aansluiting beroepsonderwijs, vmbo, mbo en hbo en bedrijfsleven hoofddoel van strategische agenda Beroepsonderwijs en Volwasseneneducatie van OC&W, EZ en SZ. Agenda grafimediabranche (zou moeten zijn): wacht niet af, maar kom zelf in actie.

13 “It takes two to tango!” Zonder intensieve interactie tussen uw bedrijf en het onderwijs zal de kloof groter blijven dan nodig is. Het vermogen om op een goede manier samen te werken is de sleutel tot succes. Kom tot interactie. Ik daag u uit tot de 2.0 aanpak!

14

15 Dr Michael Wesch, Kansas State University: exploring the impact of digital technology on human interaction and human interaction on digital technology In minder dan vier minuten youtube


Download ppt "45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege."

Verwante presentaties


Ads door Google