De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:"— Transcript van de presentatie:

1 Webpromotie & SEO copywriting

2 Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:

3 Zoekmachines Belang hoge score in Google Op basis van 324 zoekwoorden en ruim user visits. 52% klikt op een positie Overigen zoeken opnieuw. Bron: SlingshotSEO.com

4 Zoekmachines Search Engine Result Page (SERP)

5 Zoekmachines Wat doen zoekmachines 1.Een nieuwe webpagina wordt gelanceerd of de inhoud van een webpagina wijzigt 2.De nieuwe/gewijzigde webpagina krijgt een link, heeft al links of is bekend: de spider komt langs, telt de binnenkomende links en scoort de aard van de herkomst 3.Robots (spiders) van de zoekmachine doorzoeken de pagina

6 Zoekmachines Wat doen zoekmachines 4.De spider geeft de inhoud van de pagina door aan een database (tekst, beschrijvingen van de afbeeldingen, meta data, paginakop, titels, url) 5.De spider telt en volgt alle uitgaande links en herhaalt stap 2 op de andere (externe) webpagina’s

7 Zoekmachine De werking van Google Google maakt een letterlijke kopie van het internet Kopiën worden opgeslagen in de index van Google Bij een zoekopdracht doorzoek je niet het echte internet, maar de kopie bij Google

8 Zoekmachines Dus wat zoekmachines doen Webpagina’s vinden en indexeren (techniek) De relevantie van de pagina bepalen (content) De autoriteit van de pagina bepalen (links)

9 Search Engine Optimalisation De drie pijlers (op basis van de functies van de zoekmachine) De indexeerbaarheid verbeteren (technische optimalisatie) De autoriteit van de website verhogen (linkbuilding of linkoptimalisatie) De tekst beter laten aansluiten bij de behoeftes van de bezoeker (content optimalisatie)

10 Search Engine Optimalisation

11 Search Engine Optimalisation Keywords Eigen webstatistieken SEA campagnes Google tools: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal https://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandb ox https://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandb ox Wordtracker:

12 Search Engine Optimalisation Een voorbeeld van google trents Bedrijfskunde HBO

13 Search Engine Optimalisation Keywords: rankinspector Rankinspector is plugin voor Firefox waarmee je kunt kijken hoe jij scoort op de belangrijkste zoekwoorden

14 Zoekmachinegericht schrijven De richtlijn van Google Maak een website voor gebruikers, niet voor zoekmachines. Zet uw gebruikers niet op het verkeerde been en scheep zoekmachines niet op met andere inhoud dan de inhoud die u aan uw bezoekers voorschotelt.”

15 Zoekmachinegericht schrijven De essentie Zoekmachinegericht schrijven is teksten schrijven die niet alleen aansluit bij de dienst of product dat wordt aangeboden maar ook bij het zoekgedrag van de (potentiële) doelgroep.

16 Zoekmachinegericht schrijven Waar gebruik je de zoektermen

17 Zoekmachinegericht schrijven De belangrijkste plekken In de URL(max 75 tekens) Tussen de tags(max 55 tekens) In de metatag (max 155 teken) In de koppen, in ieder geval in H1 (H1 t/m H6) Vetgedrukt Italic De lopende tekst 3 tot 5 procent van het aantal woorden maar niet te vaak In de tag: alttekst en title

18 Zoekmachinegericht schrijven Keyword density Hoe vaak een bepaald (key)woord in de tekst voor komt. Voorbeeld: “Deze grootste en oudste antiek- en vlooienmarkt van Parijs bestaat uit verschillende markten met elk zijn specialiteit. Hier kunt u met gemak een hele dag rondzwerven tussen de meer dan kraampjes!” Keyword density = 2 / 32 * 100% = 6.25% Tool om te tellen:

19 En dan nog even dit Hoe we een website bekijken Zoekmachine gericht schrijven is teksten schrijven die niet alleen aansluit bij de dienst of product dat wordt aangeboden maar ook bij het zoekgedrag van de (potentiële) doelgroep.

20 En dan nog even dit Hoe we een website bekijken

21 Leesbaarheid tekst verbeteren Hulpmiddelen om snel te scannen Actieve witregels Tussenkopjes Bullets Vetgedrukt en links Alinea’s maximaal 7 a 8 regels Zinnen maximaal woorden Focus tekst op belangrijkste zoekwoord

22 Alle tools op een rijtje siteexplorer.search.yahoo.com

23 Alle zoekparameters op een rijtje


Download ppt "Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:"

Verwante presentaties


Ads door Google