De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19."— Transcript van de presentatie:

1 DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19

2 “ “ As time goes by. Herman Hupfeld

3 Tijdslijn TERUGBLIK OVERGANG VOORUITBLIK

4 TERUGBLIK 2006 – DRM 2009 – BVR Operationele doelstellingen 2008 – Bestuurlijke fusie > Op de achtergrond > Nadruk op eigenheid Tijdskader

5 TERUGBLIK Visie LERENDE ORGANISATIE Geloof in potentieel en samenwerking Elke actie is een leermoment Sterke cliëntinteractie Info en kennis stromen makkelijk in Info en kennis vlot toegankelijk

6 TERUGBLIK Visie PROFESSIONELE ORGANISATIE Professionals met specifieke deskundigheid Een sterk ondersteunend beleid Professionals willen autonomie Coachende/stimulerende maatregelen Technisch/admin. maatregelen

7 TERUGBLIK Feiten Geloof in potentieel en samenwerking Elke actie is een leermoment Sterke cliëntinteractie Info en kennis stromen makkelijk in Info en kennis vlot toegankelijk BLIJFT ACTUEEL Professionals met specifieke deskundigheid Een sterk ondersteunend beleid Professionals willen autonomie Coachende/stimulerende maatregelen

8 Heraclitus “ “ Change is the only constant.

9 Intussen OVERGANG 2014 – Integrale Jeugdhulp 2014 – Politiek, audit,… 2014 – Dalende omkadering 2014 – M-decreet

10 Intussen OVERGANG 2014 – Denkdag WEST > Meer centrale aanpak > Specialisatie, T-profiel > Expertise delen over de centra heen > Wat nieuw is, doen we samen > Welbevinden …

11

12 VOORUITBLIK MD teamwork is de hoeksteen van kwalitatieve dienstverlening Het CLB profileert én positioneert zich Gemotiveerde CLB’ers kunnen samen nieuwe uitdagingen aan Efficiënte en transparante processen (LEAN) Opportuniteiten West

13 MD teamwork is de hoeksteen van kwalitatieve dienstverlening Samen komen Samen blijven Samen werken Doel = meerwaarde Rollen Verantwoorde lijkheid Proces Organisatie

14 Gemotiveerde CLB’ers kunnen samen nieuwe uitdagingen aan. Autonomie Work-life balance / werkorganisatie Eigen inhoudelijke keuzes: wat en hoe? Ten opzichte van scholen

15 Gemotiveerde CLB’ers kunnen samen nieuwe uitdagingen aan. Meesterschap High professionals T-profielen / expertisevelden Meesterschapstijd / overleg

16 Gemotiveerde CLB’ers kunnen samen nieuwe uitdagingen aan. Zinvol bijdragen aan ‘hoger’ doel Zelfreflectie en openheid Zelfbewust kiezen Onze manier uitdragen

17 Het CLB profileert én positioneert zich. CliëntenNetwerkBrede publiek Belang v/h kind Emancipatorisch Krachtgericht Scholen Zichtbaar Dynamisch ‘Branding’ IJH Hulpverleners Huis v/h Kind Gelijkwaardig Correct Visie CLB-chat, websiteWebsiteFB, gerichtFB, website, pers

18 Efficiënte en transparante processen (LEAN)  In kaart brengen  Wie doet wat ?  duidelijk  ‘Verspilling’ tegengaan  Meerwaarde voor de cliënt

19 Efficiënte en transparante processen (LEAN) Voorbeeld 1: afwerken brieven medisch onderzoek Afwerken Uitgesteld afwerken Mail: Klaar ! Printen Plooien In envelop Mail: Klaar ! Adviesfolders toevoegen Dossiers ordenen Dossiers klasseren Brieven naar school vertraging ARTS MEDPMWTEAMLID MED

20 Efficiënte en transparante processen (LEAN) Voorbeeld 1: afwerken brieven medisch onderzoek Afwerken Uitgesteld afwerken Mail: Klaar ! Printen Plooien In envelop Mail: Klaar ! Adviesfolders toevoegen Dossiers ordenen Dossiers klasseren Brieven naar school vertraging Adviesfolders toevoegen (Dossiers ordenen)

21 Efficiënte en transparante processen (LEAN) Voorbeeld 2: Agenderen casussen voor teamoverleg Aanmelder 1 Aanmelder 2 Aanmelder 3 Aanmelder 4 Teamplanner Uurschema Mail Herinnering Sjabloon Eraan denken Opzoeken Afdrukken Ophalen

22 Efficiënte en transparante processen (LEAN)

23 Opportuniteiten WEST AMBITIE CULTUUR

24 Opportuniteiten WEST  Boekhouding  Personeelsbeleid  Verzekeringen  Raamcontracten  Website en tools  Opdrachten directies  Interne en externe communicatie  Vertegenwoordiging  Expertisevelden  Hulpmiddelen (OLB, attestering,…)  Vragenlijsten, formulieren,…  Teamwerking  MDT-werking ?  Model chathulp ? TERTIAIRPRIMAIRSECUNDAIR

25 Opportuniteiten WEST Op achtergrond Nadruk op eigenheid Op voorgrond Nadruk op gemeenschappelijkheid TERUGBLIK VOORUITBLIK

26


Download ppt "DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19."

Verwante presentaties


Ads door Google