De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PERSONALIZED RETARGETING OP CPA MODEL Hosted by Tom Dalic Feb. 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PERSONALIZED RETARGETING OP CPA MODEL Hosted by Tom Dalic Feb. 2011."— Transcript van de presentatie:

1 PERSONALIZED RETARGETING OP CPA MODEL Hosted by Tom Dalic Feb. 2011

2 INTRO Retargeting Het geheim van personalized retargeting Implementatie PAUZE Case Study Reisbranche mogelijkheden Post- View Attributie Demo Q&A

3 Permanent White Water

4 Dynamisch umfeld

5 Fast-paced changes

6 Unpredictable

7 Unstable

8 As we may think…

9 1995 SEO/ SEA marketing Location-based services Bidding for keywords Social networks Cookies Retargeting

10 Data Volume & Information

11 Personalized Retargeting Display Volume Branding power Engagement … and the best of Search Nano Targeting = aankoop intentie & relevantie Personalized Content Performance-based business model Meetbaarheid

12 Intelligent approach required Non- intelligent vs. 3 rd generation retargeting

13 98 % van alle bezoekers op de site verlaten deze zonder een aankoop te doen Retargeting in A Nut-Sell

14 Dus van elke Euro die uitgeeft om meer traffic te genereren naar je site gaat 98ct verloren! Converting a customer on a first visit is extremely rare

15 De ultieme vraag is dus…. Welke boodschap vertel je de bezoeker wanneer je de kans krijgt om hem buiten je site iets te presenteren?

16 Personalized Retargeting 1. Als bezoekers uw website bezoeken,wordt er een cookie geplaatst op hun browser.. 2. Wanneer ze later een advertentie netwerk site bezoeken, worden ze gespot 3. Gebaseerd op verzamelde anonieme gegevens, kiest het systeem voor elke bezoeker de aanbieding die hem het meest aanspreekt. 4. Het systeem creëert, real-time, een op maat gemaakte gepersonaliseerde banner met productinformatie, grafische opmaak, prijzen en beoordelingen van uw website. 5.Deze banner wordt geserveerd aan elk individu als een persoonlijke display – en zorgt daardoor voor directe conversie.

17 The Right Ad, for the Right Person, at the Right time

18 + 500% stijging in het return- conversie getal Advertiser A: French Electronics Retailer (2010 monthly average) Return Conversions = % van bezoekers die de site hebben verlaten en vervolgens terug gekomen zijn om een aankoop te doen Retailer B: UK Fashion Brand (2010 monthly average)

19 KPI | Campaigns Performance Gemiddeld Conversie ratio(Post click conversion rate) 3% to 9% (industry norm is 0.75%) Per branche

20 Data Verzameling Tagged Advertisers Website interacties (aankoop intentie) Voortdurende analyse van de gegevens Bouwstenen voor Personalized Retargeting Data Analyse & Targeting Bezoekers Segmentatie Waarde toekening Product / aanbieding aanbevelingen Creative Banner Real-time Banner Constructie Real-time bidding Media Bereik Google, Yahoo, MSN, Orange…

21 Eenvoudige Secured Java Script tag Geen product feed nodig Optioneel ingebouwd CPA ontdubbelings mechanisme Minder dan 2 uur nodig voor installatie en testen Geen impact op de Pagina laadtijd Set-Up | 1 slimme cookie

22 Implementatie proces Step 2 Afronding Banner opmaak 2 dagen Step 1 Vaststellen campagne voorwaarden Step 4 Campagne gaat live Voortdurende campagne optimalisatie Start Driving Return Conversions Within Days One smart cookie – simple Java script Geen product feed nodig Geen invloed op de performance van de site Step 3 Tag je site met de smart cookie, duurt maximaal 2 uur

23 Business Model: Volledig risicoloos performance-based model (CPA, geen risico voor adverteerder) 1 reporting systeem via Tradetracker Optimalisatie voor conversies niet voor kliks Brand en user care: frequency, recency en decency A full service: Creatie, media inkoop, eenvoudige integratie, eigen account manager voor optimalisatie Extra bereik : verhoogt het aantal retargeted bezoekers door een extra media naast bestaande netwerken CPA model & personalized retargeting

24 Door CPC prijzen te vragen worden adverteerders aangemoedigd om te bieden voor meer volume en bieden verschillende adverteerders tegen elkaar op om de laagste prijs te krijgen. Evenals in het model dat Google hanteert, waarbij Google altijd wint. Zelfs bij CPC bidding per categorie zijn de commissies niet per definitie gelijk aan de gemiddelde orderwaarde. Er is geen controle meer over de eCPA, de uitgaven en de ROI Wat is er gaande in de markt

25 Bescherm je merk Frequency – Impressions capping om brand over-exposure te voorkomen – Frequency cap ( Max 5) afhankelijk van de interactie en engagement met de site Recency – Controlled retargeting window – Automatisch Un-pixel na aankoop – Max 10 dagen – Relevantie afgestemd op koopintentie Decency – 3rd party automatische goedkeurings tools – Garantie gebruik van alleen gepaste media.

26 PRIVACY POLICY CASE STUDY FASHION & REIZEN FAQ’S Bijlage:

27 Privacy | conform regelgeving van de branche Compliant with Safe Harbor Principles Werkt geheel volgens de EU privacy standaard en is goedgekeurd door: US Export Authority's Safe Harbour Principles : ttp://www.export.gov/safeharbor ttp://www.export.gov/safeharbor Audited for Privacy Seals Heeft de Truste’s privacy label gekregen en is lid van het IAB Non-PII Policy De gegevens zijn ten alle tijde anoniem. De verzamelde gegevens worden slechts gebruikt voor statistische berekening. Kan op geen enkele wijze met de werkelijke persoon in verband worden gebracht Consumer Opt-out De oplossing bevat een comsumer opt-out mogelijkheid op zowel de banner als op de website en op de adverteerders website zoals voorgeschreven door het IAB

28 De Campagne turn-key personalized retargeting optimalisatie engine analyseert het on-site surf gedrag en creeert individueel een dynamische banner, getarget op de bezoekers van M&Co’s site bezoekers wanneer ze ergens op het net surfen Resultaten Door het optimaliseren van deze targeted ads werd er een stijging van het Return Conversie Get al behaald. Van 760% “We’re thrilled with the 762% increase in return conversions we’re generating with myThings personalized retargeting,” Nichola Toner, Website Services Controller, M&Co Case Study 1 | 760% uplift in return conversions

29 In de reisbranche zijn relevantie tijdsframes erg kort en er zijn duizenden locaties – Tijdsgebonden recommendations Persoonlijke voorkeuren zijn belangrijke factoren die de beslisisng beinvloeden – One size does not fit all – Persoonlijke recommendations Dynamische opmaak lsuit goed aan bij ultra dynamische reisbranche – Prijzen en beschikbaarheid altijd up-to-date Voordelen van personalisatie binnen de reisbranche campaigns

30 Voorbeeld hotel- & pakketreizen Volledige personalisatie mogelijk Personalised Destination op basis van zoektermen van de gebruiker Personalised Hotel recommendations gebaseerd op interactie Hotel data and image automatische updated vanaf de site

31 Destination-oriented Personalisation: Destination name Destination image Destination Price + Promotion Personalised Destination based on users’ searches Persoonlijke Destination image Personalised Price + Promotion Voorbeeld vluchten

32 Voorbeeld Cross-sells and Hot Deals Cross-sell of Packages, hotels and car rentals displayed to users who searched for flights Last minute deals

33 Resultaten uit de eerste campagne perdiode Case study: Reizen

34 Post-view FACTS Bijna niemand klikt meer ( Minder dan 10% van alle gebruikers); Een groot gedeelte zijn: gamers, gamblers en werklozen op zoek naar een baan; Post-view heeft een GROOT effect op conversie en branding Click is een primitieve manier om performance te meten on online campagnes. Bron: Comscore

35 Live DEMO o/MyThingsAction o/MyThingsAction

36 CONTACT: TANJA THANKS TO MYTHINGS


Download ppt "PERSONALIZED RETARGETING OP CPA MODEL Hosted by Tom Dalic Feb. 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google