De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© VERENIGING VAN EIGENAREN VAN DE STROOPFABRIEK AUTEUR: PAUL LAMBRECHTS DINSDAG 8 APRIL 2014 Een gebruik(er)svisie voor de Stroopfabriek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© VERENIGING VAN EIGENAREN VAN DE STROOPFABRIEK AUTEUR: PAUL LAMBRECHTS DINSDAG 8 APRIL 2014 Een gebruik(er)svisie voor de Stroopfabriek."— Transcript van de presentatie:

1 © VERENIGING VAN EIGENAREN VAN DE STROOPFABRIEK AUTEUR: PAUL LAMBRECHTS DINSDAG 8 APRIL 2014 Een gebruik(er)svisie voor de Stroopfabriek

2 Innover, c’est résoudre un problème existant d’une manière nouvelle…” ‘Een gebruik(er)svisie voor de Stroopfabriek

3 MONUMENTALE STATUS SCHEPT VERANTWOORDELIJKHEID EXTERN GELD IS ER, MAAR VRAAGT OM MATCHING STADSBESTUUR KRAP BIJ KAS, DUS NOOD AAN ‘RESET’ NIEUWE KANSEN IN EEN VERANDERENDE SAMENLEVING De uitgangspunten anno 2014

4 DRIE MOGELIJKE SCENARIO’S: - NIETS DOEN - HET OUDE PLAN UITVOEREN - EEN ALTERNATIEF PLAN De uitgangspunten anno 2014

5 KIEZEN TUSSEN OUDE PLAN EN ALTERNATIEF DAT ALTERNATIEF KOST DE STAD CA. € 1,1 MILJOEN EN HET VRAAGT OM EEN AANGEPASTE INVULLING: - VAN LOUTER VAST NAAR MEER FLEXIBEL - CASCO IN PLAATS VAN ‘TURN KEY’ – RUWE BOLSTER - AANDEEL TOERISTISCH PARCOURS GEREDUCEERD - NIEUWE UITDAGING: WAT DAN WÉL IN DE PLAATS? Lessen van de architecten

6 EIGENAARSCHAP BIJ/VAN DE LONENAAR VAN MASTERPLAN NAAR PARTICIPATIEF PROCES DURVEN OEFENEN EN EXPERIMENTEREN INTEGRALITEIT: GEEN KORTE TERMIJN/DEEL/SCHIJNOPLOSSINGEN EEN PLAN DAT VOORUIT KIJKT: AMBITIE! Gebruik(er)svisie: de missing link!

7 KRACHT VAN AUTHENTIEKE WAARDEN LOON: - GRAFELIJK VERLEDEN - FRUIT, INDUSTRIE, LANDSCHAP CULTURELE IDENTITEIT = DUURZAAMHEID FABRIEK ALS GIST VOOR EN VAN DE LOKALE SAMENLEVING EN ECONOMIE SAMEN MET LONENAREN UITTESTEN: PROEFTUIN TOT EN MET 2018 (CO-CREATIE) Gebruik(er)svisie: de missing link!

8 EIGEN INWONERS AAN ZET! ICOON VOOR STATIONSBUURT (PENDANT CENTRUM) EIGEN VERENIGINGSLEVEN EN JEUGD IN POSITIE BEDRIJFSLEVEN EN KENNISCENTRA (FRUIT), HOGESCHOLEN (DESIGN, KUNST, TOERISME), UNIVERSITEIT, SALK, LSM… BEZOEKER: WIL EEN LEVENDE FABRIEK I.P.V. LOUTER GESCHIEDENIS (HERHAALBEZOEK) VERENIGD IN INSPIRATIEGROEP: KENNIS TANKEN Noodzaak: breed draagvlak kweken

9 KERN: TOERISTISCHE ÓF BEDRIJFSFUNCTIE LOUNGE: BAR, FESTIVALPODIUM, ‘JONG’ HOOFDGEBOUW: PROJECTRUIMTE VOOR LOON KESSNER: EXPOFUNCTIE FRUITBELEVING BLEUS: STROOP STOKEN OP HUIDIGE SCHAAL (?) STREEKPRODUCTENWINKEL, UITNODIGEND! PLEIN: KINDVRIENDELIJK / EVENEMENTEN Het voorstel in detail

10 NIEUWE BEHEERSOPDRACHT AAN AGB: Z.S.M. AANBESTEDING KERN: Z.S.M. KLEINE AANPASSINGEN HOOFDGEBOUW VÓÓR ZOMER START TIJDELIJK PROGRAMMA + INSPIRATIEGROEP GEBRUIK(ER)SVISIE MET STAKEHOLDERS:Z.S.M. OPLEVERING ALTERNATIEF PLAN: SEPTEMBER BESLUIT ALTERNATIEF PLAN: BEGROTING 2015 Wat zijn de concrete stappen?

11 WAT ZIJN DE STRUCTURELE EXPLOITATIELASTEN VAN BEIDE MODELLEN? WELK IS HET MEEST DUURZAAM? WAT ZIJN DE STRUCTURELE DEKKINGSMOGELIJKHEDEN? WAT VINDEN ONROEREND ERFGOED, PROVINCIE EN TOERISME VLAANDEREN VAN HET ALTERNATIEF? BIEDT EEN REGISSEUR MEERWAARDE? Wat moeten we nog onderzoeken?

12 WIE REGELT HET DAGELIJKS ONDERHOUD? AGB EN TECHNISCHE DIENST WIE COÖRDINEERT DE PROGRAMMERING IN DE EXPERIMENTEERFASE? CULTUURDIENST SAMEN MET V.V.E. HOE VERDIENEN WE OOK IETS? SOCIAAL EN COMMERCIEEL? LAGE DREMPEL VOOR LOON STREVEN WE NAAR COÖPERATIEF MODEL OF NAAR EXTERNE VERHUUR (AAN VZW)? Hoe organiseren we het beheer?

13 GEEN NIEUWS IS SLECHT NIEUWS! NU KANS OM SAMEN POSITIEF TE COMMUNICEREN EN BETROKKENHEID TE KWEKEN NIEUWSBRIEF EN SOCIALE MEDIA PERS ALS BONDGENOOT WEBSITE: Noodzakelijk: communicatie!


Download ppt "© VERENIGING VAN EIGENAREN VAN DE STROOPFABRIEK AUTEUR: PAUL LAMBRECHTS DINSDAG 8 APRIL 2014 Een gebruik(er)svisie voor de Stroopfabriek."

Verwante presentaties


Ads door Google