De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007

2 Programma vanmorgen ­8.15 – 8.45 Verbale introductie merkopstelling ­8.45 – 9.15 Fysieke introductie merkopstelling ­9.15 – 9.45 Merkopstelling rond merkbeslissing ­9.45 – Dialoog

3 Introductie Wim Jurg : Doctoraal econometrie, kandidaats psychologie – : Merkadviseur en marketing docent (OUNL) – 2007: proefschrift merkopstelling (RUN) – : merkopstelling afstudeerthema (OUNL) 5.Wetenschappelijke bron merkopstelling: Dichter, oorsprong kwalitatief marketonderzoek 6.Persoonlijke bron: opstellingservaringen als voetbalcoach en levende spelen

4 Procedure merkopstellingen Vijf hoofdfasen: 1.Dialoog 2.Projectieve identificatie 3.Emotionele systeemfeedback 4.Simulatie en visie-ontwikkeling 5.Creatieve interpretatie.

5 1. Dialoog: Verbalisatie merkvraagstuk en -elementen

6 2a. Element projectie: Anthorpomorfisering / projectieve identificatie kernelementen (representanten)

7 2b. Huidige systeemprojectie: Positionering representanten kernelementen huidige situatie

8 3. Emotionele systeemfeedback: Element-representanten ondervragen op gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen

9 4. Simulatie en visiefase: Toevoegen merkverandering en optimaliseren systeemenergie

10 5. Creatieve interpretatie: Verwoorden inzichten en emoties ten aanzien van effect merkverandering

11 Merkopstelling samenvattend 1.Wat: antropomorfe, ruimtelijke systeemmetafoor 2.Wanneer: onbestemd gevoel over beslissing 3.Waarom: on- c.q. voorbewuste kennis bewust maken 4.Voor Wie: mensen met fysieke, emotionele en spirituele intelligentie.

12 Fysieke introductie projectiefase: automerkopstelling als consument 1.Kies iemand voor ­Jezelf ­Je favoriete automerk ­Je huidige automerk Maar …, meldt niet wie welk merk representeert. 2.Stel deze drie elementen op in de ruimte.

13 Regels vraaginbrenger 1.Elementkeuze: intuïtief op resonantie 2.Benoem merk niet en elementen eenduidig maar niet herleidbaar tot merk voor representanten 3.Keuze representanten: intuïtief op resonantie persoon; mensen zorgvuldig uitnodigen 4.Positionering representanten: intuïtief op resonantie plaats en persoon; mensen zorgvuldig plaatsen 5.Interpreteer lateraal: genereer inzichten en vraag je pas in 2e instantie of waar ze vandaan komen.

14 Regels representanten 1.Vergeet welk construct je representeert 2.Concentreer je op je ervaringen: gevoelens, tele- ervaringen en gewenste bewegingen (van jezelf en andere constructen) 3.Beschrijf deze ervaringen kort en bondig wanneer de begeleider daarom vraagt.

15 Regels publiek 1.Concentreer je op je persoonlijke ervaringen: gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen t.a.v. het hefboom-element in het merkvraagstuk 2.Beschrijf deze ervaringen en je conclusie ten aanzien van het merkvraagstuk in de creatieve interpretatiefase.


Download ppt "Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google