De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KWANTITATIEF ONDERZOEK Onderzoek voor Marof. Soorten onderzoeksmethoden  Survey  Schriftelijk onderzoek (enquête)  Face to face onderzoek  Telefonisch.

Verwante presentaties


Presentatie over: "KWANTITATIEF ONDERZOEK Onderzoek voor Marof. Soorten onderzoeksmethoden  Survey  Schriftelijk onderzoek (enquête)  Face to face onderzoek  Telefonisch."— Transcript van de presentatie:

1 KWANTITATIEF ONDERZOEK Onderzoek voor Marof

2 Soorten onderzoeksmethoden  Survey  Schriftelijk onderzoek (enquête)  Face to face onderzoek  Telefonisch onderzoek  Online onderzoek  Panelenquête  Secundaire anlyse  Experiment  Monitor

3 Voor en nadelen Schriftelijk onderzoek  Weinig sociaal wenselijke antwoorden  Lange enquête mogelijk  Input van meerdere personen mogelijk bij het invullen  Respondent kan op een zelf gekozen tijd en in eigen tempo de enquête invullen.  Geen controle op volgorde van invullen  Verduidelijking van vragen is niet mogelijk  Doorvragen is niet mogelijk  Doorverwijzingen moeten eenvoudig gebeuren  Geen inzicht in non-respons  Geen ruimte voor spontaniteit. voordelennadelen

4 Voor en nadelen face to face onderzoek  Gemakkelijk beeld en geluid aan het enquête toevoegen  Hulp bij onduidelijkheid mogelijk  Beïnvloeding respondent mogelijk  Duur voordelennadelen

5 Voor en nadelen telefonisch onderzoek  Snel  Goedkoop  Direct inzicht in resultaat  Meeluisteren door derden mogelijk  Geluidsfragmenten laten horen  Alleen bij internet gebruik  Inzicht in non-respons minder  Minder begeleiding mogelijk voordelennadelen

6 Voor en nadelen online onderzoek  Snel  Goedkoop  Direct inzicht in resultaat  Inzicht in non-respons  Invullen op zelf gekozen tijdstip en tempo  Toevoegen van ander soortig materiaal (geluid, beeld)  Korte vragenlijst  Ergernis bij doelgroep voordelennadelen

7 Gebruikte methoden  Schriftelijk onderzoek  Afnemen van een vragenlijst (enquête)  Face to face  Afnemen van een enquête tijdens een gesprek  Afnemen diepte interview (zie kwalitatief onderzoek)  Telefonisch onderzoek  Doelgroep wordt telefonisch benaderd  Online onderzoek  Markt onderzoek via het internet  Online onderzoek met een vast online panel


Download ppt "KWANTITATIEF ONDERZOEK Onderzoek voor Marof. Soorten onderzoeksmethoden  Survey  Schriftelijk onderzoek (enquête)  Face to face onderzoek  Telefonisch."

Verwante presentaties


Ads door Google