De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Zilvervloot crowdfunding. Frans Ritmeester directeur bureau van de Protestantse Gemeente Utrecht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Zilvervloot crowdfunding. Frans Ritmeester directeur bureau van de Protestantse Gemeente Utrecht."— Transcript van de presentatie:

1 De Zilvervloot crowdfunding

2 Frans Ritmeester directeur bureau van de Protestantse Gemeente Utrecht

3 Crowdfunding Oude wijn in nieuwe zakken ? (=de zaken zijn anders gepresenteerd, maar niet wezenlijk veranderd Nieuwe wijn in oude zakken Een nieuw idee in een oude vorm. Jezus wil hiermee zeggen dat het geen zin heeft om nieuwe wijn in oude zakken te doen, want dan scheuren de zakken en loopt de nieuwe wijn weg. Anders gezegd: je moet geen nieuwe denkbeelden verkondigen in kringen die niet in staat zijn daar iets zinnigs mee te doen. Overigens is het spreekwoord in het Fries omgedraaid: Men docht gjin âlde wyn yn nije sekken: Men doet geen oude wijn in nieuwe zakken.

4 Doel vandaag 1. onze ervaring delen 2. interactief – uw ideeën

5 Heeft u plannen? Wie van u ? Waarvoor ?

6 Voorbereiden Brainstorm, wat, waarom, hoe, wie Doelgroep -> buiten de huidige betalers Techniek – Website -> kies bewezen techniek Bemensing

7 Projectgroep Rollen: Projectleider Woordvoerder Communicatie – twitter – facebook – mailchimp Organisatie tegenprestaties Techniek – website, twitter, facebook

8 Antwoorden op Waarom Waarvoor Boodschap Hoeveel Hoelang Doelgroep Welke bestaande netwerk(en) kunnen we gebruiken Welke “ambassadeurs” kunnen we vragen en wat is hun rol

9 De Crowd De druppel – van de eerste kring naar de buitenste. Vraag mensen concreet om de boodschap te verspreiden van binnen naar buiten Gebruik maken van netwerken – culturele etc; dus on en off line Overtuig iedereen van de noodzaak, kerkenraad, stichting, vrijwilligers gemeenteleden

10 Ervaring Maak aansprekende tegenprestaties Maak een film Maak een gedetailleerde planning waaronder mediaplan Betrek media

11 Ervaring Communiceer, nieuwsbrief, media zowel digitaal als analoog dat vergeet je in de drukte snel. Hoe meer er wordt gesproken hoe meer ideën, draagvlak

12 Ervaring Het vraagt tijd! Delegeer Het levert ook veel op Bewustwording van het waarom Betrokken mensen Er wordt in de binnenste cirkel over gepraat Duurzame relaties

13 nieuw of oud Nieuwe wijn Oude wijn Nieuwe zakken Oude zakken


Download ppt "De Zilvervloot crowdfunding. Frans Ritmeester directeur bureau van de Protestantse Gemeente Utrecht."

Verwante presentaties


Ads door Google