De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt 2.de stappen bij.

Verwante presentaties


Presentatie over: "H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt 2.de stappen bij."— Transcript van de presentatie:

1 H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt 2.de stappen bij marketingplanning beschrijven 3.uitleggen wat operationele planning inhoudt 4.de cruciale rol van implementatie en controle bij marketingplanning uitleggen 5.enkele belangrijke aspecten van de interne omgeving van een organisatie bespreken

2 mtk mtk

3 H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN 2.1Bedrijfsplanning: het grote plaatje samenstellen

4 Strategische planning: Lange termijn

5 2.2 Drie niveaus van bedrijfsplanning Functionele planning: Jaaroverzicht Economie 0910 Per.KalenderPeriodeDataSoort week weeknr. maandag auglesvrije week, inleveren verslagen, etc augassessments, introductie, hertentamens auglesweek seplesweek 2 diplomauitreiking seplesweek seplesweek seplesweek oktlesweek oktlesweek okttent.week oktherfstvakantie 4592-novtent.week 1 tot 3 jaar en details

6 Operationele planning: Dag tot dag

7

8 Unilever: vitaliteit toevoegen aan het leven 2.3 Strategische planning: het plaatje inkaderen Stap 1: missie formuleren: Overall doel

9 Stap 2: interne en externe omgeving evalueren

10 Stap 3: organisatiedoelen of SBU-doelen stellen “ Ons doel is de activiteiten en reputatie van Unilever te versterken om het vertrouwen in ons bedrijf en onze merken te vergroten.”

11

12

13 Stap 4: bedrijfsportfolio bepalen Boston Consultancy matrix Indeling verschillende SBU’s op producten in: marktgroei relatief marktaandeel

14

15

16

17

18 Boston Consultancy matrix

19

20 analyse en strategie: afstoten (divest) vasthouden (hold) oogsten (harvest) uitbouwen (build)

21 Stap 5: groeistrategieën ontwikkelen zelfde product, zelfde markt relatief weinig risico marktpenetratie

22 Ansoff nieuw product, zelfde markt productontwikkeling

23 zelfde product, nieuwe markt (horecaverpakking) marktontwikkeling

24 nieuw product, nieuwe markt veel risico Diversificatie

25 Ansoff

26

27 Stap 1: situatieanalyse uitvoeren: Stap 2: marketingdoelen stellen. Stap 3: marketingstrategieën ontwikkelen doelmarkt kiezen marketingmixstrategieën ontwikkelen Stap 4: marketingplan implementeren en controleren actieplannen verantwoordelijkheid tijdspad begroting marketing en controle 2.4 Marketingplanning: camera-instelling kiezen

28

29

30

31 Sjabloon voor marketingplanning gebruiken Operationele planning: marketingplannen van dag tot dag uitvoeren Marketing: met alle functies samenwerken Marketingplan maken en ermee werken: de foto nemen

32 samenvatting

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44


Download ppt "H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt 2.de stappen bij."

Verwante presentaties


Ads door Google