De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SPECSHEET TWEAKERS Susanne Kilian 23 juli 2014. 2013 / 20142 Bij Tweakers zijn we gek op advertenties. Ten minste; als ze binnen onze advertentierichtlijnen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SPECSHEET TWEAKERS Susanne Kilian 23 juli 2014. 2013 / 20142 Bij Tweakers zijn we gek op advertenties. Ten minste; als ze binnen onze advertentierichtlijnen."— Transcript van de presentatie:

1 SPECSHEET TWEAKERS Susanne Kilian 23 juli 2014

2 2013 / 20142 Bij Tweakers zijn we gek op advertenties. Ten minste; als ze binnen onze advertentierichtlijnen vallen en dus iets toevoegen aan de gebruikerservaring in plaats van daar afbreuk aan te doen. In dit bestand staat voor alle advertentiemogelijkheden precies beschreven wat die richtlijnen bij Tweakers & Computable zijn. Verder zijn per advertentietype de specifieke richtlijnen aangegeven. ALGEMEEN

3 2013 / 20143 Toelichting & Richtlijnen Aanleveren Advertenties Online Algemene Richtlijnen Advertising Display Algemene Richtlijnen Advertising In-page ads Advertentie types Text Advertentie types Video pre-roll Advertentie types INHOUD

4 2013 / 20144 Toelichting & Richtlijnen

5 2013 / 20145 Aanleveren Advertenties Online Het aanleveren van digitaal advertentiemateriaal kan via traffic@persgroep.nl. U kunt contact met hen opnemen via 020 204 2405 Al het materiaal dient uiterlijk 48 uur voor start van de campagne te worden aangeleverd. Voor rich media, layers, en homepage take-overs geldt een minimale aanlevertermijn van 1 week.

6 2013 / 20146 Algemene Richtlijnen Advertising TypeSpecification GeneralGeneral termsUitingen mogen geen materiaal bevatten dat in strijd is met onze Algemene Voorwaarden TrackingFirst party cookiesHet is niet toegestaan om first party cookies te plaatsen op het Tweakers.net domein TrackingFlash cookiesHet is niet toegestaan om Flash cookies (LSO’s) of soortgelijke technologieën te gebruiken PolicyRetargetingHet gebruik van cookies of andere technologieën met als doel onze bezoekers te herkennen buiten Tweakers.net of bezoekers op Tweakers.net te herkennen als bezoeker van een andere site is niet toegestaan PolicyUser dataHet opslaan en verwerken van verkregen gegevens die uniek zijn voor een gebruiker zoals bijvoorbeeld IP-adressen of ‘fingerprints’ Ad-serversCertified ad- servers Doubleclick, adrime, eyeblaster, noah-reddion, atlas, eyewonder, flashtalking, mediamind BehaviorLanding pageLandingspages die achter de click through zitten van een advertentie uiting mogen geen pop-ups genereren. Positionering Om te zorgen voor een correcte positionering moeten de visuele elementen van een banner in de markup altijd voorzien zijn van een width en een height directive – hetzij d.m.v. width en height attributen hetzij d.m.v. inline style. Dit zorgt ervoor dat de intrinsieke afmetingen van de banner al door het script zijn op te vragen, voordat de elementen zelf zijn ingeladen en de advertentiepositie correct te bepalen is. TrackingClick tagOm de clicks van een flash creative te kunnen meten dient een button geplaatst te worden op de bovenste laag van de creative. Aan deze button action dient vervolgens de variable getURL gekoppeld te worden met de volgende unrelase functie: on (release_ {getURL (_rootclickTag,”_blank: );}

7 2-4-201372013 / 20147 Algemene Richtlijnen Advertising TypeSpecification BehaviorClick throughAlle click through url's dienen te openen in een nieuw browser venster. Clicks op user controls zoals play/stop buttons mogen nooit functioneren als click-out DesignDistinctionUitingen moeten onderscheidend zijn van de content. De uiting moet te herkennen zijn als advertentie DesignFaux contentUitingen mogen niet lijken op een melding van een besturingssysteem of misleidend of suggestief zijn DesignEffectsUitingen mogen niet bestaan uit elementen die doorgaans als storend worden ervaren, zoals objecten met stroboscopische effecten TechnicalFile types statisch.png,.jpeg,.gif (eventueel animated) TechnicalFile types dynamisch Flash (.swf), HTML5 (Javascript, CSS, HTML)

8 2013 / 20148 TypeSpecification CompatibilityOS compatabilityAdvertentieuitingen moeten standaard dezelfde werking hebben op verschillende operating systems tenzij vooraf anders aangegeven zodat de targetting kan worden aangepast CompatibilityFlash versionFlash uitingen dienen te werken met de flash plugin versie 8 of hoger CompatibilityFlash / HTML 5 fallback Uitingen dienen te zijn voorzien van een statische fallback in de vorm van een klikbare afbeelding (jpg, png of gif) indien er geen support aanwezig is op de client voor de gebruikte technologie (b.v. Flash of html5) CompatibilityAdditional software Advertentieuitingen mogen gebruikers niet vragen om additionele software of plugins te installeren CompatibilityBackwards compatability Advertentieuitingen dienen de gebruikservaring op de website niet negatief te beinvloeden in browsers of met flash plugin-versies die buiten de compatibiliteitsscope vallen CompatibilityCode compatability Advertentieuitingen mogen geen conflicten veroorzaken met de Tweakers.net clientside code. Javascript, html/css code dient valide en 'gesandboxed' te zijn CompatibilityBrowser compatability Advertenties moeten ten minste volledig correct functioneren in de 2 meest recente major releases van Firefox, Chrome, Safari, Internet Explorer en Internet Explorer 7. (dec-2011: FF 8,9; Chrome: 15,16; Safari 4, 5; IE 7,8,9) Algemene Richtlijnen Advertising In-page ads TypeSpecification DesignBackgroundAls een uiting een witte achtergrond heeft dan dient de banner voorzien te zijn van een 1 pixel border in een donkere kleurtint

9 2013 / 20149 Leaderboard

10 2013 / 201410 Billboard

11 2013 / 201411 Pushdown

12 2013 / 201412 Small rectangle(Tweakers)

13 2013 / 201413 Medium rectangle

14 2013 / 201414 Halfpage ad

15 2013 / 201415 Homepage take-over (Tweakers)

16 2013 / 201416 Full banner

17 2013 / 201417 Layer

18 2013 / 201418 Floor ad/slider

19 2013 / 201419 TypeSpecification BehaviorExpansion methode Een expandable mag uitklappen middels een mouse-over en via een mouse-click. De mouse-over geldt alleen indien de interactie plaatsvindt in een hot spot. Zie definitie van hotspot BehaviorContraction methode De contraction methode moet altijd gelijk zijn aan de expansion methode BehaviorHot SpotEen expandable die via een mouse-over geactiveerd wordt moet een hotspot hebben die minimaal 10% verwijderd is van de border. De expandable mag pas geactiveerd worden als de gebruiker minimaal 0,5 seconde met zijn muis in de hotspot zit BehaviorClose buttonVerplichte sluitknop met 'X' en de tekst 'sluiten', moet goed zichtbaar zijn; altijd in uiterste hoek van expandable deel TechnicalSubsequent Max File Load Size 2,2 MB Rich media: Expendable

20 2013 / 201420 TypeSpecification TechnicalSubsequent Max File Load Size 2,2 MB voor video file load / onbeperkt voor streaming video BehaviorVideo startEen video in een uiting mag uit zichzelf beginnen, mits deze voldoet aan polite load. TechnicalMin Video Frame Rate24 fps TechnicalResolutiesGeaccepteerde resoluties zijn 1920x1080 @ 12 Mbps, 1280x720 @ 8Mbps, 960x540 @ 6Mbps TechnicalAspect ratioVideo's moeten altijd een 1:1 pixel ratio hebben. Als het bijvoorbeeld om 16:9 beelden gaat, dan moet de pixelverhouding ook 16:9 zijn etc BehaviorAudioAudio mag enkel hoorbaar zijn na interactie van de gebruiker. Als een video uit zichzelf start, dan staat het geluid standaard uit en is het pas hoorbaar na een mouse-click TechnicalAudio CodeMinimaal AAC audio stero 128 kpbs. 192 kpbs wordt aanbevolen TechnicalFile formats.flv, mp4,.avi,.mkv,.mov BehaviorPlay controlsEen video dient altijd minimaal een play- en tijdens het spelen minimaal pauze/stopknop te hebben. De functies dienen bij elkaar te staan en duidelijk te zijn voor de gebruiker. BehaviorAudio controlsEen video met audio heeft altijd een control om audio direct uit te schakelen. Optioneel kan met behulp van een slider kan het volume worden geregeld BehaviorUser controls full screenAls een video op full screen afgespeeld kan worden, dan moet de full screenversie af te sluiten zijn door middel van een sluitfunctie rechtsboven in het beeld en door op de escape-toets te drukken Rich media: In-Ad Video

21 2013 / 201421 TypeSpecification DesignKarakters titel 40 incl spaties DesignKarakters body 270 incl spaties TechnicalKarakters URL 1024 TechnicalImage afmeting 67x67 TechnicalImage bestandstype.jpg,.gif (non-animated),.png TechnicalImage file size 15kb (Nieuwsbrief) Advertorial

22 22 TypeSpecification DesignKarakters titel 90 incl spaties DesignKarakters body nvt TechnicalKarakters URL 1024 TechnicalImage afmeting 60x50 TechnicalImage bestandstype.jpg,.gif (non-animated),.png TechnicalImage file size 10kb Gesponsorde tekstlink (Tweakers)

23 23 TypeSpecification DesignKarakters titel nvt DesignKarakters body 60 inclusief spaties TechnicalKarakters URL 1024 TechnicalImage afmeting nvt TechnicalImage bestandstype nvt TechnicalImage file size nvt Uitgelichte shop positie

24 2013 / 201424 TypeSpecification DesignKarakters titel 40 incl spaties DesignKarakters body 320 incl spaties TechnicalKarakters URL 1024 TechnicalImage afmeting nvt TechnicalImage bestandstype nvt TechnicalImage file size nvt RSS

25 2013 / 201425 TypeSpecification TechnicalLengte Maximaal 15 seconden, waarvan na 10 seconde de advertentie skipbaar is TechnicalFile format.flv of MP4 TechnicalFramerate 24 fps TechnicalResoluties 1920x1080 @ 12 Mbps, 1280x70 @ 8Mbps, 960x540 @ 6Mbps en 640x360 @ 2Mbps BehaviorAudio Audio mag direct starten wanneer de pre-roll start TechnicalAudio codec Minimaal AAC audio stereo 128 kpbs. 192 kpbs wordt aanbevolen (Kbps??) Pre-roll


Download ppt "SPECSHEET TWEAKERS Susanne Kilian 23 juli 2014. 2013 / 20142 Bij Tweakers zijn we gek op advertenties. Ten minste; als ze binnen onze advertentierichtlijnen."

Verwante presentaties


Ads door Google