De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 21/11/2014 1 Nominaties Henk Westbroek Trofee. 2 Genomineerde organisaties 1)Activeringsteams 2)AxionContinu 3)Bibliotheek 4)Eigen Kracht 5)Prago 6)SodaProducties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 21/11/2014 1 Nominaties Henk Westbroek Trofee. 2 Genomineerde organisaties 1)Activeringsteams 2)AxionContinu 3)Bibliotheek 4)Eigen Kracht 5)Prago 6)SodaProducties."— Transcript van de presentatie:

1 1 21/11/2014 1 Nominaties Henk Westbroek Trofee

2 2 Genomineerde organisaties 1)Activeringsteams 2)AxionContinu 3)Bibliotheek 4)Eigen Kracht 5)Prago 6)SodaProducties > project VoorleesExpress 7)Stadswerken 8)Taalcoach in de bieb 9)Wijkbedrijf Utrecht

3 3 Lessen van de genomineerden 1. Activeringsteams laten zien hoe je mensen zover krijgt dat ze gebruik maken van het beschikbare aanbod. Mensen hebben vaak een duwtje nodig dat uitgaat van hún situatie. 2.AxionContinu laat zien dat de aanpak van laaggeletterdheid een systeem is, waarbij iedereen elkaar helpt. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen vrijwillige en betaalde medewerkers. 3. De Bibliotheek een voorbeeld van een laagdrempelige Taalvoorziening, die goed inspeelt op ontwikkelingen en vragen

4 4 Lessen van de genomineerden 2 4. Eigen Kracht laat zien hoe je – samen met partners – een moeilijk te bereiken doelgroep gemotiveerd in beweging krijgt 5. Prago laat zien hoe vanuit maatwerk een integrale aanpak mogelijk is, hoe je aanbod ontwikkelt vanuit de vraag 6.SodaProducties > project VoorleesExpress laat zien hoe via kinderen ook ouders worden bereikt; Dit kan een negatieve omgeving t.a.v. taal omzetten naar een positieve

5 5 Lessen van de genomineerden 3 7. Stadswerken laat zien hoe je laaggeletterdheid verankert in het personeelsbeleid en op de werkvloer taboes doorbreekt 8. Taalcoach in de Bieb laat zien hoe je samen een Keten-aanpak opzet, van laagdrempelige bibliotheek tot alle vormen van taaltraining. Belangrijke schakel tussen klant en aanbod 9.Wijkbedrijf Utrecht laat zien dat door laagdrempelig te werken en goed te luisteren naar de doelgroep, de activiteiten en begeleiding worden aangepast en meer mensen bereikt

6 6 3 kandidaten AxionContinu Taalcoach in de Bieb Wijkbedrijf Utrecht

7 7 De winnaar Vanuit de overwegingen:  dat een brede doelgroep laagdrempelig wordt bereikt  dat vrijwilligers worden ingezet en getraind  dat inwoners met hun vraag en mogelijkheden op de juiste plek terecht komen Gaat in 2013 de Henk Westbroek Trofee naar Taalcoach in de Bieb


Download ppt "1 21/11/2014 1 Nominaties Henk Westbroek Trofee. 2 Genomineerde organisaties 1)Activeringsteams 2)AxionContinu 3)Bibliotheek 4)Eigen Kracht 5)Prago 6)SodaProducties."

Verwante presentaties


Ads door Google