De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jeugdwerking Raad van Bestuur Seniors Dames Seniors Heren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jeugdwerking Raad van Bestuur Seniors Dames Seniors Heren."— Transcript van de presentatie:

1

2 Jeugdwerking Raad van Bestuur Seniors Dames Seniors Heren

3

4 J EUGDWERKING : ONZE PRINCIPES Jeugdwerking is het hart van de club Lokale werking binnen de regio Gediplomeerde en/of ervaren trainers Jeugdwerking op elk niveau voor elk kind en elke jongere Trainingen: ploeggebonden én niveaugebonden Doorstroming naar seniorafdelingen

5 S EGMENTERING P ROJECT PREMICROBEN-MICROBEN (U8-U10):  Pre-microben inschrijven in nacompetitie vanaf nieuwjaar  Spelen 3/3 op half terrein of op 2 halve terreinen Sparta ingeschreven met 2 microben ploegen (2 x 3/3)  Vervangen gebeuren volgens het slangensysteem (8 x 6 min, iedereen evenveel speelminuten)  Beschermd balbezit, tenzij bij onderlinge afspraak coaches voor gevorderde microben BENJAMINS (U12):  Spelen 5/5  Voor nieuwjaar mogelijk ploegen nog te mixen, na nieuwjaar vaste ploegen  Momenteel: A-ploeg jongens, B-ploeg meisjes, C-ploeg jongens, D-ploeg gemengd PUPILLEN (U14):  Spelen 5/5  Voor nieuwjaar mogelijk ploegen nog te mixen, na nieuwjaar vaste ploegen  Momenteel: A-ploeg jongens, B-ploeg meisjes, C-ploeg jongens, D-ploeg meisjes

6 Trainersstaf Jeugdcoördinator: Koen De Wilde: +32474220675  Junioren: Jens De Raedt  +32479834168 Kenneth DeVisscher  +32498566045  Pupillen A: Thomas De Vliegher  Pupillen B: Koen De Wilde  +32474220675  Pupillen C: Nathalie Meirlaen:  +32473435282  Pupillen D: Danny Buysse  Benjamins A: Michel Jespers  +32496413866  Benjamins B: Kenneth Ackaert  Benjamins C: Tom Van den Bossche  +32478483401  Benjamins D: Julie De Meersman  +32479899935  Microben A: Annelies De Wilde  +32486502469  Marij Lapeire  +32476383749  Microben B: Fara De Troyer  +32471072430  Ilse De Wilde   Prémicroben: Annelore Rogiers  +32477627684  Basketacademie: Koen De Wilde  +32474220675

7 Trainersstaf  Jeugdprogramma voor trainers: inhoud trainingen, zowel naar onderwerpen als tijdsindeling  Trainersvergaderingen:  Tussentijdse opvolging trainingen per niveau en per ploeg  Evaluatie van niveau van ploegen  Evaluatie van de spelers om zo werkpuntjes te bepalen voor komende trainingen  Stages:  herfstvakantie: 27-28-29 oktober  kerstvakantie: 22-23 december

8 P LOEGVERANTWOORDELIJKEN  Juniores: Koen Amandt  Pupillen A: Bart Van Driessche  Pupillen B: An De Jaeger  Pupillen C: Myriam De Wachter  Pupillen D:  Benjamins A: Annelies De Clercq  Benjamins B: Ann Sabbe  Benjamins C: Bart Quartier  Benjamins D:  Microben A: Bart Hauters  Microben B:  Prémicroben:

9 T AKEN PLOEGVERANTWOORDELIJKE  In orde maken van de wedstrijdmap voor aanvang seizoen: VBL licenties, medische fiches, technische vergunningen coaches, VBL licenties tafelfunctionarissen  Verzamelen van de uitrusting na de wedstrijden en coördinatie van de wasbeurten  Nakijken wedstrijdkledij tegenstander Thuisploeg moet kleur aanpassen aan hoofdkleur bezoekende ploeg  Zorgen dat de nodige tafelfuncties worden ingevuld  thuis: chrono en ploegafgevaardigde, 24” (vanaf U14)  uit: invullen blad en ploegafgevaardigde.  Een hulp hierbij: http://tinyurl.com/planning1415 Deze knop vindt u terug op onze website.  Wedstrijdbladen in Sparta bus sporthal steken  Eventueel via de website of mails, in samenspraak met de coach, het verzameluur en dergelijke kenbaar maken  Betalen officiële scheidsrechter(s) na de wedstrijd (zal gecommuniceerd indien er officiële scheidsrechters zijn)  Extra-sportieve activiteit organiseren met de ploeg kan teamgeest bevorderen (samen met coach organiseren)

10 Planning 2014-2015

11 O PSTELLING VAN SPELERS U8-U10: slangensysteem, hier krijgt iedereen evenveel speelkans U12 en ouder:  coach houdt rekening met aanwezigheid en inzet op training! Attitude-vorming is heel belangrijk voor jeugdspelers  Laat de coach zijn werk doen, laat haar/hem de kans te coachen  Laat spelers de kans zich te ontwikkelen en te spelen zoals de coach het vraagt

12 G EDRAGSCODE SPELERS  Tijdig aanwezig zijn (5 min voor aanvang training, 45 min voor aanvang wedstrijd)  Begroet je coach en je medespelers (hand geven)  Doe wat je coach vraagt (aandacht en concentratie)  Bij afwezigheid: verwittig je coach per sms voor de training  Na de wedstrijd neem je een douche  Respectvol gedrag tegenover: medespelers, tegenstander, scheidsrechter, coaches en begeleiders (geen flesjes of resten achterlaten thv de bank)  Helpen bij het klaarzetten en opruimen van de zaal: vele handen maken licht werk…  Uitrusting wassen volgens nummer van spelers  Uitrusting gewassen meegeven met coach op eerste training

13 W EDSTRIJDEN : OPSTELLEN ZAAL Voor de eerste match van het weekend dient de zaal opgesteld te worden  zie planning 2014-2015 Hoe?  Alle reclamepanelen (met seizoensaanduiding) en metalen houders in berging achter terrein A ophangen aan de voorziene baren  Wedstrijdtafel uit berging achter terrein A halen  Zweedse banken klaarzetten: 3 x 2 banken (tafel en twee ploegen)  Tribunes en matten (uitrollen) staan in bergruimte achter terrein B  Gestapelde stoelen op rolwagentjes en uit bergruimte naast inkom sporthal  Ringen klaar hangen en scorebord aan zaalwachter vragen  Alle afval in de voorziene vuilbakken  Ballen uit ballenrek (7 ballen volstaan) en rek op slot  Bij vragen contacteer aanwezige zaalwachter

14 W EDSTRIJDEN : OPSTELLEN ZAAL Na de laatste match van het weekend dient de zaal opgeruimd te worden Hoe?  Alle reclamepanelen en metalen houders naar berging achter terrein A  Wedstrijdtafel naar berging achter terrein A  Zweedse banken tegen de muur  Tribunes en matten (op rollen) naar bergruimte achter terrein B  Stoelen stapelen (per 6) op rolwagentjes en naar bergruimte naast inkom sporthal  Ringen weg hangen en scorebord aan zaalwachter geven  Alle afval in de voorziene vuilbakken  Ballen in ballenrek en rek op slot  Bij vragen contacteer aanwezige zaalwachter

15 Wedstrijdblad Correct invullen wedstrijdblad, zoniet boetes.  de boete geldt per inbreuk. Dit wil zeggen: de te betalen boete is de som van alle ontbrekende items! Aandachtspunten:  Ons stamnummer 1278  Het wedstrijdnummer (terug te vinden op de kalender in de wedstrijdmap)  De reeks van de wedstrijd (gewestelijke benjamins gemengd C,...)  Datum en uur van de wedstrijd  De namen van de nodige officials (24” operator, …)  Na de wedstrijd: alle niet gebruikte vakjes ongeldig maken door ze te doorstrepen. dit geldt voor de niet gebruikte time-outs, de fouten achter de spelers, de kosten van de officials, de score na de eindstand,... Werkelijk alle niet gebruikte vakjes! Alle spelers hebben een licentie en een medisch attest; vanaf 16 jaar hebben ze ook hun identiteitskaart bij. De ploegverantwoordelijke heeft deze bij zich aan de tafel. Elke coach heeft een technische vergunning. Het nummer ervan noteer je achter de naam van de coach en de assistent-coach zo die er is. Indien je een licentie of een medisch attest nodig hebt van een speler die ook in een ander team speelt, dan kan je een kopie vragen aan de ploegverantwoordelijke van dat team.

16 Wedstrijdblad Ploegen (reeksnaam afgekort op wedstrijdblad) TeamLeeftijdscategorieReeksT-Shirt kleuren BBC Sparta Laarne - ASenioren1e Landelijke DamesZwart - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - BSenioren2e Landelijke Dames AZwart - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - CSenioren1e Provinciale DamesZwart - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - ASenioren2e Provinciale HerenGeel - Geel - Blauw - Blauw BBC Sparta Laarne - BSenioren3e Provinciale Heren BGeel - Geel - Blauw - Blauw BBC Sparta LaarneU21 (Junioren)U21 Provinciale Junioren Jongens AGeel - Geel - Blauw - Blauw BBC Sparta Laarne - AU14 (Pupillen)U14 Provinciale Pupillen Gemengd AGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - BU14 (Pupillen)U14 Gewestelijke Pupillen Gemengd CGeel - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - CU14 (Pupillen)U14 Gewestelijke Pupillen Gemengd DGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - DU14 (Pupillen)U14 Gewestelijke Pupillen Gemengd EGeel - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - AU12 (Benjamins)U12 Provinciale Benjamins Gemengd BGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - BU12 (Benjamins)U12 Gewestelijke Benjamins Gemengd CGeel - Zwart - Geel - Geel BBC Sparta Laarne - CU12 (Benjamins)U12 Gewestelijke Benjamins Gemengd EGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - DU12 (Benjamins)U12 Gewestelijke Benjamins Gemengd GGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - AU10 (5t/5)U10 2 x 3T3 BGeel - Geel - Geel - Zwart BBC Sparta Laarne - BU10 (5t/5)U10 2 x 3T3 DGeel - Geel - Geel - Zwart

17 Nieuwe reglementen  Aanpassingen aan het reglement:  De sanctie voor een technische fout is voortaan 1 vrijworp en balbezit.  2 technische fouten maken betekent een uitsluiting (vroeger was dit enkel zo bij 2 onsportieve fouten).  Wanneer een coach bij het ingaan van de laatste 2 minuten van de wedstrijd nog over 3 ongebruikte time outs beschikt, dan kan hij er slechts maximum 2 gebruiken.

18 A CTIVITEITEN J EUGDWERKING hulp gevraagd: intekenen kan …  Spaghetti-avond: 31/10: Pupillen en Benjamins  Kerstmarkten: eetkraampje: Microben en Junioren  Kalken: zaterdag 13/12  Laarne: vrijdag : 19/12  Snoepverkoop: tijdens jeugd- en/of seniorswedstrijden  Champagneverkoop: bestellen kan vanavond of via ploegverantwoordelijke  Clubkledij: mailing zal opnieuw gebeuren. Aankoop clubkledij is ook dit seizoen mogelijk.  Interactie jeugdploegen  seniorploegen:  Ploegvoorstelling en supporteren bij seniormatchen  Seniors arbitreren en supporten bij jeugdmatchen

19 A CTIVITEITENKALENDER S PARTA 04/10: Barbecue (dames in Serres Export Deforche) 27, 28, 29/10: Jeugdstage 31/10: Spaghetti-avond (jeugd: Skala) 11/11: Rommelmarkt (dames: Skala) 13/12: Kerstmarkt Kalken (heren en jeugd) 19/12: Kerstdrink: Kerstgala Heren met aansluitend receptie 20/12: Kerstmarkt Laarne (heren en jeugd) 22, 23/12: Jeugdstage 18/01: Rommelmarkt (dames: Skala) 31/01-01/02: Mosselfestijn (heren: Skala) 08/02: Nieuwjaarsreceptie dames 19/04: Côte à l’os (dames Vromondstraat, Kalken) 24/04: Spartafeest (club: Skala) (8, 9 en 10 mei: finales BOV) 05 en 06 september: 50 jaar Sparta

20 Ploegindeling Benjamins A BENJAMINS AJOcoach Michel Jespers Di 17u30 - 19u (A)Woe 14u30 - 16u (B) BaertsoenLouis6/01/2004 De WildeJorre28/07/2003 PattouMauritz16/05/2003 VerdurmeCasper3/05/2003 El MabroukYarne16/4/2003 NekkebroeckWarre31/03/2003 VandervennetRaf13/03/2003 Van AckerMathis26/01/2003 Van AckerPepyn26/01/2003 BeeckmanReinhart8/01/2003 MoreelsQuinten29/10/2003

21 Ploegindeling Benjamins B BENJAMINS BMEcoach Kenneth Ackaert Di 16u30 - 18u (B)Woe 15u30 - 17u (D) LaridonMarit *20/10/2004 Alle * BaertRinske *16/08/2004 De WildeJolien *7/11/2003 AckaertJulie *24/02/2005 KaracaSuheda *30/09/2003 Van De WieleKayleigt *2004 BraeckmanMilena *12/09/2003 MollinNatalia29/05/2003 Van Den NoortgateLauren8/02/2003 CapponEmma16/4/2003 ZaruouhNoor1/05/2002 HostynSara28/03/2006

22 Ploegindeling Benjamins C BENJAMINS CJOcoach Tom Van Den Bossche Woe 17u - 18u30 (D)Do 16u30 - 18u (A) JanssensBriek15/11/2004TimmermanGuillaume18/11/2004 NekkebroekSeppe2/08/2004 Van DammeNathan11/06/2004 VerstraetenArthur6/4/2004 BelsackStaf19/05/2004 QuartierJasper13/02/2004 VercauterenFerre11/06/2004 MeulemanMauro3/02/2004

23 Ploegindeling Benjamins D BENJAMINS DJOcoach Julie De Meersman Di 17u30 - 19u (B)Do 17u - 18u30 (D) TimmermanGuillaume18/11/2004 DambrineXavier9/11/2004 De SmetLennert15/10/2004 WierinckTibe14/04/2004 Van De PontseeleJente29/03/2004 VerherbrugghenLaurenz12/03/2004 KennyvéMattis2004

24 Ploegindeling Pupillen A PUPILLEN AJOcoach Thomas De Vliegher Woe 15u - 16u30 (A)Ma 17u - 18u30 (B) BelsackTijl11/12/2002De WildeJorre28/07/2003 WalraveRobbe6/12/2002PattouMauritz16/05/2003 TemmermanRafael5/09/2002VerdurmeCasper3/05/2003 AelvoetFlorian20/09/2001 VerdonckThomas19/08/2001 MoensArne31/07/2001 De SomereSeppe15/05/2001 Van DammeJef6/04/2001 VermeireStijn2/04/2001 Van DriesscheSander16/02/2001

25 Ploegindeling Pupillen B PUPILLEN BMEcoach Koen De Wilde Do 16u15 - 17u45 (W)Di 16u30 - 18u (A) PattouPamina10/12/2001Van BrusselKyra24/04/2002 De WildeHanne10/10/2001BuysseKato19/04/2002 MollinEmily18/07/2001De DeckerEva7/01/2002 VisserTjara12/07/2001TaildemanMarie13/09/2002 VermeulenJorunn5/06/2001 VogelaereMaïte22/05/2001 Van De VijverAster29/04/2001 VersluysPhebe10/03/2001

26 Ploegindeling Pupillen C PUPILLEN CJOcoach Nathalie Meirlaen Ma 17u30 - 19u (D)Do 17u - 18u30 (B) WettinckLouis24/09/2002BaertsoenLouis6/01/2004 De WildeMichiel1/06/2002El MabroukYarne16/04/2003 QuetstroeyBrandon22/04/2002NekkebroeckWarre31/03/2003 Sanderslennart2002VandervennetRaf13/03/2003 De BockSenne29/05/2003Van AckerMathis26/01/2003 Van HulleKobe2/02/2003Van AckerPepyn26/01/2003 DaujotasDomantas2002BeeckmanReinhart8/01/2003 MoreelsQuinten29/10/2003

27 Ploegindeling Pupillen D PUPILLEN DMEcoach Danny Buysse Ma 17u30 - 19u (A)Woe 17u30 - 19u (B) TaildemanMarie13/09/2002De WildeJolien7/11/2003 CnopsMarie18/05/2002Van De WieleKayleigt2004 Van BrusselKyra24/04/2002 BuysseKato19/04/2002 De DeckerEva7/01/2002 ZaruouhNoor1/05/2002 WaghemansAmber MollinNatalia29/05/2003 Van Den NoortgateLauren8/02/2003 CapponEmma16/04/2003

28 Ploegindeling juniors Coach Jens De Raedt/Kenneth DeVisscher  AmandtArno8/20/1996  De WildeBert9/1/1995  Van DammeBrecht8/18/1995  AmandtJelle6/26/1995  De BuckRobin4/28/1995  AudenaertZjef6/11/1996  De WildeStijn8/28/1995  SchockaertLaurens9/8/1994  De RidderMattijs28/11/1996  MoreelsRobin7/8/1995  BuysseMichael7/7/1994 Oproep tot clubscheidsrechter (contactpersoon: Kristof Scheirlinck)

29 Bedankt voor uw aandacht! Veel succes!


Download ppt "Jeugdwerking Raad van Bestuur Seniors Dames Seniors Heren."

Verwante presentaties


Ads door Google