De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HET MAGAZINE De link met de lezer Alain Lambrechts Theo Moormann.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HET MAGAZINE De link met de lezer Alain Lambrechts Theo Moormann."— Transcript van de presentatie:

1 HET MAGAZINE De link met de lezer Alain Lambrechts Theo Moormann

2 Wie is FEBELMAG? FEBELMAG – Federatie van de Belgische Magazines (publieksbladen) Maakt deel uit van THE PPRESS, de vereniging van de uitgevers van de nationale periodieke pers  PROMOTIE van de Belgische magazines (nl/fr)  VERDEDIGING van morele en materiële belangen  FORUM voor overleg en uitwisseling  KENNISOVERDRACHT

3 g B2B = 6 uitgevers titels CUSTO = 10 leden E-press = de « e-producten » van de leden van de 4 andere departementen Febelmag = 19 uitgevers - 73 titels Free Press = 13 uitgevers - 63 titels.

4 Het medium MAGAZINE… => KRACHTIG => BETROKKEN => EFFICIENT & CREATIEF => GELOOFWAARDIG => DOEL(GROEP)GERICHT => TOEKOMSTGERICHT

5 HET MAGAZINE = KRACHTIG

6 KRACHTIG De magazinepers in België => 182 publieksbladen => jaarlijks +/- 175 miljoen verkochte exemplaren => meer dan anderhalf miljoen abonnementen => 9 op de 10 Belgen zijn magazinelezers (*) (*)Bron: CIM 2007

7 De magazinepers is een KRACHTIG medium

8 HET MAGAZINE = BETROKKEN

9 Magazines maken deel uit van het leven

10 BETROKKEN Leesgedrag: => magazinelezers lezen op zijn minst 1 magazine /dag => 25 minuten per dag tot 1 uur in het week-end => een magazine wordt doorgegeven en heeft dus meerdere lezers => een lezer neemt meermaals zijn magazine ter hand Bron: WAR Study MAGlab

11

12 BETROKKEN Mijn magazine = Mijn vrijheid de LEZER BESLIST => welk magazine hij koopt => hij leest => wanneer hij leest => hoelang hij leest => wat hij leest => ritme waarmee hij leest => waar hij leest

13

14 De magazinepers heeft een BEVOORRECHTE RELATIE met de lezer

15 HET MAGAZINE = EFFICIENT & CREATIEF

16 het magazine is dé TRENDSETTER => 2 op 3 lezers halen ideeën uit hun magazine het magazine INFORMEERT => 2 op 5 kopen producten waarover ze hebben gelezen in het magazine. Bron: Media Involvement Study – PPA 2002 EFFICIENT & CREATIEF

17 het magazine OVERTUIGT => 1 op 3 proberen nieuwigheden uit die zijn voorgesteld in het magazine het magazine is KWALITATIEF => hoogtechnologische toepassingen respecteren de creatieve uitwerking tot in het kleinste detail Bron: Media Involvement Study – PPA 2002

18 EFFICIENT & CREATIEF het magazine is CREATIEF => originele creatieve en grafische uitvoeringen het magazine is SOEPEL => korte reservatie & leveringstermijnen

19 EFFICIENT & CREATIEF de impact van een magazine = > uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

20 EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 1: Target jaar 1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Humo + Telemoustique, Knack + Le Vif Kost: € Bruto dekking: 75,2% -> pers Netto dekking:59,5% -> pers. Average OTS: 1,3 Bruto C.P.T. : 14€ Netto CP.T.: 18€

21 EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 2: Target jaar / vrouwen 1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Telepro, Story, Flair + Flair l’Hebdo, Libelle + Femmes D’Aujourd’hui Kost: € Bruto dekking: 105,7% -> pers Netto dekking: 67,0% -> pers. Average OTS: 1,6 Bruto C.P.T.: 22€ Netto CP.T.: 34€

22 De magazinepers, een communicatiekanaal uit de duizend

23 HET MAGAZINE = GELOOFWAARDIG

24 GELOOFWAARDIG OPWAARDERING van de communicatie => de advertentie geniet van de vertrouwensrelatie tussen de lezer en het magazine => magazines kunnen de juiste context bieden

25

26

27 De magazinepers, een geloofwaardig medium

28 HET MAGAZINE = DOEL(GROEP)GERICHT

29 DOEL(GROEP)GERICHT Grote UITGEVERS (leden FEBELMAG) Belgomedia Book & Media Publishing Cascade De Persgroep Publishing De Vrije Pers Editions Auto-Magazine Editions CMF Himalaya Le Vif Magazine Media Office Minoc Business Press Press News Reader’s Digest Rossel& Cie Roularta Media Group Sanoma Magazines Belgium SBPP - BMPP Senior Publications V & V Publishing Editions Ciné Télé Revue

30 DOEL(GROEP)GERICHT BUSINESS: ex. – lezers

31 DOEL(GROEP)GERICHT NEWS & PICTURES : 1,3 miljoen ex - 7,5 miljoen lezers

32 DOEL(GROEP)GERICHT LIFESTYLE & TOERISME: ex.- 1,7 miljoen lezers

33 DOEL(GROEP)GERICHT MANNEN & AUTOBLADEN: ex. - 1,3 milj. lezers

34 DOEL(GROEP)GERICHT VROUWENBLADEN : 1,1 milj. ex. – 6,7 milj. lezers

35 DOEL(GROEP)GERICHT TELEVISIEBLADEN: 1,2 milj. ex. – 4,9 miljoen lezers

36 DOEL(GROEP)GERICHT INRICHTING & DECORATIE: ex. – lezers

37 DOEL(GROEP)GERICHT NICHEBLADEN: 53,287 ex. – lezers

38

39 Positionering en redactionele context maken het mogelijk om met precisie te gaan SEGMENTEREN op vele doelgroepen

40 HET MAGAZINE = TOEKOMSTGERICHT

41 TOEKOMSTGERICHT Morgen….is reeds vandaag, TENDENZEN => het MOMENTUM, de beleving van het lezen treed op de voorgrond => MAG-BOOKS / BOOK-MAGS, door de technische mogelijkheden vervaagt de grens tussen beide

42 TOEKOMSTGERICHT => de virtuele wereld doet de noodzaak aan het TASTBARE, o.a. de magazines, groeien => de magazines zijn MEER DAN PAPIER alleen, ze plaatsen zich binnen de 360° AANPAK: mobiel, communities,…

43 De magazinepers is een DUURZAAM medium: => magazines worden gedrukt op GECERTIFIEERD PAPIER De certificaten staan garant voor de duurzame productie van het papier => magazines worden gedrukt door bedrijven die werken met BAT: best available technology => meer dan 80% van alle papierproducten wordt GERECYCLEERD TOEKOMSTGERICHT

44 De magazinepers actueel, toekomstgericht en doeltreffend

45 Ontdek deze namiddag… Tal van creatieve mogelijkheden die de magazinepers kan bieden Hoe de beste internationale campagnes u kunnen inspireren op het internationaal festival van de Cannes Lions dankzij

46 Febelmag Paapsemlaan 22/8 Boulevard Paepsem Brussel 1070 Bruxelles Tel 02/


Download ppt "HET MAGAZINE De link met de lezer Alain Lambrechts Theo Moormann."

Verwante presentaties


Ads door Google