De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AA-team® AutoAssistentie De nieuwe weg bij autopech 088-112.112.1 Visie gepresenteerd door AA-team.

Verwante presentaties


Presentatie over: "AA-team® AutoAssistentie De nieuwe weg bij autopech 088-112.112.1 Visie gepresenteerd door AA-team."— Transcript van de presentatie:

1 AA-team® AutoAssistentie De nieuwe weg bij autopech Visie gepresenteerd door AA-team

2 - Hulprechten verzekeraars bepalen bergingsbeleid

3 Visie gepresenteerd dor AA-team - HoofdWegenNet aanbesteding door SIMN

4 Visie gepresenteerd door AA-team - OnderliggendWegenNet toewijssysteem alarmcentrales

5 Visie gepresenteerd door AA-team - Geen vrije marktwerking in berging 99,99% a.c.’s

6 Hulprechten Berging is een hulprecht – welke niet onder de WA plicht valt - maar wat “gratis” aangeboden wordt door bijna 100% van alle verzekeraars. Eind jaren zestig en begin jaren zeventig mede in het leven geroepen omdat er een algemeen belang meegedeind was. De NMa achtte in 1999 het algemeen belang ondergeschikt aan de marktwerking en verbood het daar uit ontstane bergerssysteem voor het OnderliggendWegenNet (minder spoedeisend). Onder de bergers moest marktwerking komen. De alarmcentrales hebben echter het totale wegennet aanbesteed, zowel onderliggend als hoofdwegennet. Als reactie daarop is een groep bergers processen begonnen over de dominante rol van de alarmcentrales. Tot hadden de alarmcentrales ontheffing voor samenwerking op het HoofdWegenNet. Namens Stichting Incident Management Nederland hanteren alarmcentrales voor het HWN een aanbestedingssysteem welke toegespitst is op de laagste aanbieder en niet voor de snelst aanrijdende. Het doel van Incident Mangement wordt hierdoor niet nagestreefd. Voor het OWN hanteren de alarmcentrales een toewijssysteem en zijn hierdoor in staat de markt te verdelen, wat gezien de getoonde marktaandelen een belemmering kan gaan vormen in zowel de innovatie als het bestaansrecht van bergingsbedrijven. Visie gepresenteerd door AA-team

7 Marktwerking oplossing - risicospreiding Er is sprake van marktwerking als aanbieders in een vrije markt met elkaar concurreren en de kopers op deze markt kiezen voor de beste prijs/prestatie verhouding, waardoor aanbieders wel verplicht zijn zoveel mogelijk kwaliteit te leveren tegen minimale kosten. AA-team is van mening dat de consument als eindgebruiker, een gestructureerde keuzevrijheid zou moeten krijgen in de keuze van een ‘erkende’ berger. Politie en andere zaakwaarnemers zouden op het OWN al kunnen beginnen met het vragen naar een hulprechten - pas en of (groene)kaart. De groene kaart zou uitgebreid kunnen worden met AA-team GHOR-regio nummers. Zaakwaarnemers bellen dan één nummer en komen direct in contact met de statisch dichtstbijzijnde berger, welke mede inzicht moet krijgen in de dynamisch snelst aanrijdende berger. De marktwerking zal zich uiteindelijk los gaan weken van de nu huidige martktverdeling, de cutthroat competitie zal hierdoor verminderen, de samenwerking onder de bergers zal verbeteren, met als uiteindelijk resultaat een efficiënt bergersnetwerk, wat Incident Management op zowel onderliggend als bovenliggend ten goede zal komen, met een marktwerking waar ook de aanbieders van andere hulprechten aan bod kunnen komen. Visie gepresenteerd door AA-team

8 Hulprechten aanbieders Visie gepresenteerd door AA-team Neutrale Database AA-team Verzekeraar Merk Lease Geselecteerde berger door opdrachtgever Voordeelkaart Schadebedrijf Garage AA-team Klant kiest wat het eerste in hem opkomt

9 SchadeServicePas - Landelijk (uniek) alarmnummer - Duo gebruik andere kentekens van klant (NL) - Klanten terug naar uw werkplaats - OVN meldcode voor eigen regio(keten – filialen) - Upgraden (tijdelijke) hulprechten per kenteken Visie gepresenteerd door AA-team - Via software gegevens van factuur gebruiken - Via export bestand alle klanten aanmelden

10 AA-team faciliteert afspraak tussen berger en opdrachtgever Visie gepresenteerd door AA-team

11 AA-team: AutoAssistentie-team - Opgericht in april 2004 naast bergingsbedrijf (v.a. 1978) - Positie van ondernemer versterken door open marktwerking zelfstandige BV en Coöperatie - 6 jaar ervaring met samenwerking, planning en ontwikkeling Visie gepresenteerd door AA-team - Onafhankelijk alternatief voor huidige systemen

12 Alarm Platform - Multichannel Alarm Platform - Één der grootste in BeNeLux - 10 G+ 480 lijnen ( gesprekken per uur) (*) - Doorschakeling naar regionale meldpunten (*) - Snelweg, postcode of woonplaats intoetsen - spreken - Incidentnummer - vastleggen registratie - (*) In gebruik / Visie gepresenteerd door AA-team

13 Het Alarm Platform houdt de lijnen kort. De boodschap komt één op één door. Visie gepresenteerd door AA-team

14 - Plaatsnaambellen direct contact in de regio

15 10 mei j.l. in Dordrecht S a m e n w e r k i n g ? G o e d g e r e g e l d ! Visie gepresenteerd door AA-team

16 Bedankt voor uw aandacht! Visie gepresenteerd door AA-team


Download ppt "AA-team® AutoAssistentie De nieuwe weg bij autopech 088-112.112.1 Visie gepresenteerd door AA-team."

Verwante presentaties


Ads door Google