De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatieavond groep 1-2 2 september 2014. Agenda Informatie over het verloop van een schooldag Het huidige project Het volgen van de ontwikkeling Belangrijke.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatieavond groep 1-2 2 september 2014. Agenda Informatie over het verloop van een schooldag Het huidige project Het volgen van de ontwikkeling Belangrijke."— Transcript van de presentatie:

1 Informatieavond groep september 2014

2 Agenda Informatie over het verloop van een schooldag Het huidige project Het volgen van de ontwikkeling Belangrijke data Gelegenheid om vragen te stellen

3 Kring Kiezen Buiten spelen Gymmen Werkjes op tafel Zelfstandig werken Eten en drinken Werkjes voor de stickerkaart Schooltelevisie Activiteiten

4 De bel

5 Dagritmekaarten

6 De kring Catechese Kanjertraining Projectactiviteiten Gesprekken Voorlezen Zingen Naspelen Taalactiviteiten Rekenactiviteiten Verjaardag

7 Catechese Hemel en aarde project: Woord

8 Kanjertraining Verhaal over Max en het dorpje waarin konijntjes, aapjes, pestvogels en kanjertijgers wonen. Oefeningen. Afspraken: We vertrouwen elkaar We helpen elkaar Niemand speelt de baas Niemand lacht uit Niemand doet zielig

9 Projectactiviteiten in de kring Gesprekken Voorlezen, boekoriëntatie, verhaalbegrip Zingen Naspelen Taalactiviteiten zoals rijmen, woorden klappen, woordspin maken, kennismaken met letters. Rekenactiviteiten zoals tellen, meten, bouwen.

10 Kleine kring

11 Verjaardag Zingen en trakteren Ouders mogen er bij zijn Traktatie -geen cadeautje -1 ding -is het meer? dan gaat het mee naar huis De klassen rond

12 Schooltelevisie Koekeloere met Moffel en Piertje Sinterklaasjournaal

13 Kiezen Constructieve activiteiten Spelactiviteiten Fijne motoriek Puzzelen Computer

14 Constructieve activiteiten

15 Spelactiviteiten

16 Fijne motoriek

17 Puzzelen

18 Computer Ambrasoft woordenstart Schatkist taal Schatkist rekenen

19 Eten en drinken uit de rode bak Bij voorkeur in een trommel en beker Niet te veel Geen snoep Naam op de beker en trommel

20 Gym

21 Buiten spelen

22 Overblijven Placemat van stof Bij voorkeur in een trommel en een beker Geen snoep Onder begeleiding van de leerkracht Naar buiten om half één, ook bij regen

23 Werkjes op tafel Een verplicht werkje of een zelfgekozen werkje Zelfstandig of onder begeleiding van de leerkracht

24 Werkjes voor de stickerkaart 1 keer per week Verplichte werkjes Na drie werkjes mogen de kinderen een sticker op hun stickerkaart plakken Voor groep 2 en de oudste kinderen van groep 1

25 Zelfstandig werken Doel: Kinderen leren zelfstandig werken en zelfstandig een volgend werkje kiezen. Kinderen leren omgaan met uitgestelde aandacht. Kinderen leren zelf oplossingen vinden voor kleine probleempjes. De leerkracht krijgt gelegenheid om met een kind of een groepje kinderen te werken zonder gestoord te worden, bijvoorbeeld in de kleine kring.

26 Organisatie van het zelfstandig werken Instructie De leerkracht legt uit wat iedereen gaat doen en loopt een serviceronde door de klas om te kijken of iedereen aan het werken of spelen is. Stoplicht Het oranje licht betekent dat de leerkracht niet gestoord mag worden en dat de kinderen mogen fluisteren en elkaar om hulp mogen vragen. De leerkracht werkt met een kind of met een groepje kinderen. Tijdsduur: 10 tot 15 minuten.

27 Speelgoedmiddag

28 Naar huis

29 Het huidige project: dieren en dierentuin Kringactiviteiten: gesprekken, liedjes Liedje: Papegaaitje, leef je nog Versje: Onder een smal bruggetje Vleeseters/planteneters/gebit De ark van Noach Taalactiviteiten: woordspin, boekoriëntatie, verhaalbegrip, taalbewustzijn Prentenboeken Rijmboekjes Informatieboeken Woordspin dierentuin Lettergrepen: aap, kameel, krokodil Verhaalbegrip: wie, wat, waar Rekenactiviteiten: tellen, getalbegrip, meten, meetkunde Tralies meten: knippen/plakken Tangram kameel, kangoeroe, giraf Sorteren land-, lucht-, waterdieren Plattegrond van Artis Spelactiviteiten Vos, vos, vos, kom uit je hol Bewegen als een dier: sluipen, kruipen, stampen enz. Constructieve activiteiten: 2/3 dimensionaal Dieren knutselen Hokken met dieren en tralies Kralenplank met voorbeeld Hokken maken van lego, blokken enz. Echt, uitstapjes Naar Artis

30 De ontwikkeling volgen door observatie in de kring en bij het werken OJK en OOK registratielijst fijne en grove motoriek CITO taal voor kleuters E1, M2, E2: woordenschat, kritisch luisteren, klank en rijm, auditieve synthese, schriftoriëntatie, laatste en eerste woord screening door de logopediste CITO rekenen E1, M2, E2: tellen en getallen, meten, meetkunde oudergesprekken

31 Remedial teaching De ontwikkeling extra ondersteunen door extra aandacht In de klas of buiten de klas Door de eigen leerkracht of een andere leerkracht Handelingsplan: Wat weet het kind nu? Wat is het doel? Hoe gaan we het doen? Hoe gaan we evalueren? De ouders worden op de hoogte gebracht

32 Belangrijke data Schoolreisje: 5 september Knutselcircuits: 18 november (sint) en 9 december (kerst) Kerstdiner: 18 december Bezoek bibliotheek: januari Bijwonen kanjerlessen: januari en februari Palmpaasstokken maken: 26 maart Schoonmaakavond: 25 juni Op luizen controleren: ongeveer 10 keer per jaar op maandagochtend. Er zijn nog enkele ouders nodig die dit willen doen.

33 Zijn er nog vragen?


Download ppt "Informatieavond groep 1-2 2 september 2014. Agenda Informatie over het verloop van een schooldag Het huidige project Het volgen van de ontwikkeling Belangrijke."

Verwante presentaties


Ads door Google