De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31."— Transcript van de presentatie:

1 Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31 (0) M: +31 (0)

2 Total Practice Solutions Information Management Reed Elsevier Group Publishing and Information Businesses Science and Medical Elsevier Science Legal and Risk Management LexisNexis Business Reed Business

3 Total Practice Solutions Information Management Information workflow Index Monitor MineReportShare Analyze ExploitSource

4 Total Practice Solutions Information Management Kwantitatieve analyses Tijd: jaren, maanden, weken of per dag –Trend analyse: Volg een onderwerp gedurende jaren, maanden, weken of per dag –Speel in op Piekdagen: Ontdek op welke dag van de week een onderwerp de meeste aandacht krijgt. Onderwerpen; topics, trefwoorden, concepten, Classificatie (release Q1-10) – Onderwerpen in de Media: Welke topic heeft het meeste aandacht in de media en hoe ontwikkelt deze zich over een periode. –Trefwoorden en concepten: Gebruik je LN Publisher zoektermen om de artikelen te labelen. Visualiseer merken, concurrenten, mensen of concepten. –Classificatie (release Q1-10) Publicaties; oplage (advertentiewaarde, regio, marktsegmenten per 01/01/10) –Identificeer belangrijke bronnen –Media dekking zich per publicatie –Verschillen tussen publicaties; lengte, verspreiding, woordgebruik, weekdagen. Volume; documenten, lengte, oplage, trefwoorden –Aantal artikelen: e lk artikel weegt even zwaar –Lengte van artikelen: Langere artikelen wegen zwaarder –Oplage: Artikelen uit kranten met een grotere oplage wegen zwaarder –Hits: hoe vaak een trefwoord (merk, concurrent, persoon, onderwerp) in een artikel voorkomt. Artikelen met meer relevante hits wegen zwaarder. Grafische weegave Tijd onderwerp publicatie Volume

5 Total Practice Solutions Information Management Media Coverage Analyser Trend analyse –Volg een onderwerp gedurende jaren, maanden, weken of per dag Speel in op Piekdagen –Ontdek op welke dag van de week een onderwerp de meeste aandacht krijgt. Grafische weegave Tijd onderwerp publicatie Volume

6 Total Practice Solutions Information Management Media Coverage Analyser Onderwerpen in de Media –Welke topic heeft het meeste aandacht in de media en hoe ontwikkelt deze zich over een periode. Trefwoorden en concepten –Gebruik je LN Publisher zoektermen om de artikelen te labelen. Visualiseer merken, concurrenten, mensen of concepten. Classificatie (release Q1-10) –Gebruik de LexisNexis classificatie voor de analyse. Grafische weegave Tijd onderwerp publicatie Volume

7 Total Practice Solutions Information Management Media Coverage Analyser Identificeer belangrijke bronnen Wat is media dekking zich per publicatie Ontdek de verschillen tussen publicaties; lengte, verspreiding, woordgebruik, weekdagen. Grafische weegave Tijd onderwerp publicatie Volume

8 Total Practice Solutions Information Management Media Coverage Analyser Tel de Artikelen Elk artikel weegt even zwaar. Lengte van artikelen Tel de woorden van de artikelen. Langere artikelen wegen zwaarder. Oplage Tel de oplage-cijfers van de publicaties waarin de artikelen zijn gepubliceerd. Artikelen uit kranten met een grotere oplage wegen zwaarder. Hits Tel hoe vaak een trefwoord (merk, concurrent, persoon, onderwerp) in een artikel voorkomt. Artikelen met meer relevante hits wegen zwaarder. Grafische weegave Tijd onderwerp Volume Publicatie

9 Total Practice Solutions Information Management Wat kan ik met grafieken doen? Ontdek! Doe het zelf: –Verander de Y-as en tel het totaal of gemiddeld aantal artikelen, woorden of oplage. –Pas de X-as aan. Verander maanden in weken, publicaties of weekdagen.. –Verander met één click je grafiek in een staaf-, lijn- of taartdiagram. –Zoom in –Verander, verwijder of voeg variabelen toe.

10 Total Practice Solutions Information Management Wat kan ik met grafieken doen? Meet! Meet het effect van een campagne, persbericht, woordvoerder of incident. – Hoe is het persbericht opgepakt? – welke woordvoerder is het effectiefst? – Wat is de impact van je PR campagne op de mediadekking?

11 Total Practice Solutions Information Management Wat kan ik met grafieken doen? Volg! Gebruik de grafiek om het nieuws verder te volgen. Grafieken kunnen eenvoudig opgeslagen en (automatisch) geüpdate worden. Hergebruik je beste grafieken en spaar tijd.

12 Total Practice Solutions Information Management Wat kan ik met grafieken doen? Rapporteer! Zet uw rapportage of presentatie kracht bij met grafieken. Publiceer de grafieken online of kopieer en plak ze in uw document.

13 Total Practice Solutions Information Management Wat kan ik met grafieken doen? Toon! Integreer grafieken in uw nieuwsvoorziening. Visualiseer het nieuws en maak het eenvoudiger en aantrekkelijk om door het nieuws te bladeren. Benadruk publicaties, merken, personen of (deel)onderwerpen. Klik door op achterliggende artikel. De grafieken kunnen als navigatie door het nieuws gebruikt worden. Een klik op een staaf, lijn, taart of punt toont de achterliggende artikelen.

14 Total Practice Solutions Information Management Case: Welke TV programma’s spelen een rol in krantenartikelen over DSB?

15 Total Practice Solutions Information Management Stap 1: verzamel artikelen over DSB. In hoeveel artikelen wordt een TV programma genoemd?

16 Total Practice Solutions Information Management Stap 2: Welke TV programma’s?

17 Total Practice Solutions Information Management Interactie design en ontwikkeling in samenwerking met AnchorMen

18 Total Practice Solutions Information Management Meer informatie aan de tafel Vragen?


Download ppt "Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31."

Verwante presentaties


Ads door Google