De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ABC11D coach- en managersavond HBS ‘Positief en effectief coachen’

Verwante presentaties


Presentatie over: "ABC11D coach- en managersavond HBS ‘Positief en effectief coachen’"— Transcript van de presentatie:

1 ABC11D coach- en managersavond HBS ‘Positief en effectief coachen’
1 september 2014

2 Programma 19.45 uur Ontvangst
20.00 uur In beweging…. in 10 minuten ‘wedstrijdklaar’. Hoe kun je je eigen team een warming-up geven? 20.30 uur Opening. Wie zijn jullie (technische)staf en ABC11D’er dit seizoen? Korte introductie. Wie staan er nog meer voor jullie klaar bij HBS? 21.15 uur ‘Positief en effectief coachen’. Interactieve workshop. 22.00 uur Borrel (3e helft samen met trimmers, DEF coaches en managers)

3 Technische Staf TD Jongens Niek Eijsberg TD Meiden Djurre Roggeveen
TD Jongens Niek Eijsberg TD Meiden Djurre Roggeveen Jongens TD Niek Eijsberg JA1 Trainer/coach selectie Rogier de Brouwers JA2 Rob van Stijn JB1 Robbert Zevalkink JB2 Laurens Bosch JC1 Nils IJske JC2 Pepijn Hendriksen JD1 Thomas Scherpenzeel JD2 Gijs Bouws Meisjes TD Djurre Roggeveen MA1 Trainer/coach selectie Arthur Sernee MA2 Mark Jansonius MB1 Damien van der Peet MB2 Pim vd Wal MC1 Laurens Kuijt MC2 Charlotte van Gellekom MD1 Annelous Batenburg MD2 Britta Neve Trainersstaf van HBS Keepers coördinatoren Niels Prins en Reinier Kuijt Technische manager DEF Robbert Zevalkink Planning Trainingen Britta Neve Alle ABC11D-teams hebben een coach en een manager. We zijn alleen nog op zoek naar een manager voor de JA3!!!

4 ABC11D commissie 2014 -2015 Jongens
Voorzitter Tanja Wilhelm - (06) Jongens JA Mariette van Haastrecht - (06) JB Rob van Meurs - (06) JC Marc de Wild - (06) JD Renske Siezen - (06)

5 ABC11D commissie 2014 -2015 Meisjes
MA George Evers - (06) MB Anneliet Giebels - (06) MC Ben Bekkering - (06) MD Eric Stiemer - (06)

6 Nieuwe structuur Technische Staf en wat betekent dat?
Werken met twee TD’s Het overzicht in de verschillende lijnen neemt toe: 1. Ontwikkeling spelers kunnen we beter monitoren 2. Begeleiding en opleiding trainers kunnen we beter monitoren 3. Selectieproces eenvoudiger en effectiever (sneller op de juiste plek) 4. Sneller handelen bij te nemen acties en bij problemen Eenduidige en daarmee heldere aansturing binnen zowel de jongens- als de meidenlijn. Kortere lijnen naar ABCD en Bestuur zorgt voor snellere besluitvorming en geeft meer effectiviteit. Lagere kosten past in de visie MHCHBS ‘Meer voor minder’. Bij wie kan ik terecht met: Hockey inhoudelijke vragen  De trainer(s) Opmerkingen over functioneren van trainers  TD Trainingstijden  Britta Vragen over de teamindeling  De ABCD’er Vragen rondom ‘sociaal’ functioneren coach/manager/teamleden  De ABCD’er Wedstrijden/natuurgras of kunstgras  Wedstrijdsecretariaat Kaarten  Rob van Meurs (ABCD’er JB) De Staf van HBS (ABCD’ers en trainers) staat in direct contact met Djurre en Niek.

7 Wie ondersteunt jullie nog meer?
Planning Trainingen - Britta Neve Wedstrijdsecretaris - Adelheid vd Werf Gras coördinator - Eke Teekens Scheidsrechterscommissie/DWF - Esther Posno/Hans v Leeuwen Wedstrijdtafel/gastvrouwen - Marleen v. Anken Barmanager - Evert Vogel Verenigingsmanager - Marlies van Damme Rode en gele kaarten - Rob van Meurs/Manja Valkenberg Keepersmaterialen - Joop Barends Zaalhockey - Djurre Roggeveen Overgang naar senioren: DEC en HEC (jong dames en herenteams) - TD/ABC11D Fysiotherapie van Diepenveen - Jobbe van der Kaaij Shake hands, sportief met respect. Gewoon weer doen! - Hans van Leeuwen

8 Wedstrijdsecretariaat en spelen op natuur- kunstgras?
Veldindeling Op tijd starten Uitgangspunten KG1 en wat te doen na het spelen van de laatste wedstrijd (veeg- en opruimdienst) Spelen op natuurgras (zie protocol Wanneer spelen op natuur- en kunstgras) Speelkalender (zo vroeg mogelijk in het jaar inhalen!) Digitaal wedstrijdformulier Direct na de wedstrijd Plaatsten van opmerkingen Je ontvangt een code via je mobiele telefoon       

9 Hoe zorg je dat clubhuis, terras, velden netje blijven?
Fietsen in de fietsenstalling Niet hockeyen of voetballen op het terras Na wedstrijden: dug-outs, veld opruimen. Afval en gevonden kleding in bakken, lege jerrycans bij het schuurtje Keepersruimte opgeruimd achterlaten. Alles in de locker stoppen. Na de laatste wedstrijd van de dag: veeg- en opruimdienst voor een van de teams die dan speelt (wordt bijgehouden, zodat er een eerlijke verdeling is). Velden, terras en clubhuis ‘veegschoon’ opleveren en meubilair in oorspronkelijke opstelling Hoekvlaggen alle velden in clubhuis zetten Mankementen aan velden, clubhuis, terras doorgeven aan Gebreken aan de toiletten doorgeven aan Reserveren van ruimtes via Huishoudelijk reglement ondertekenen en bij de verenigingsmanager inleveren of in de bus gooien op HBS uiterlijk zaterdag 13 september.

10 Zaal of midwintercompetitie?
‘winterstop’ periode 6 dec - 6 maart met zaal- en midwintercompetitie 1e en 2e veldteams vormen 3 zaalteams en gaan verplicht zaalhockeyen overige teams kiezen tussen zaalhockey en midwinterhockey aanmelden zaalhockey vóór 23 september via inventariseer het de komende weken vast bij je team!! teams, die zich niet aanmelden voor zaalhockey gaan automatisch midwinter competitie hockeyen. zaalhockeycontributie 78,00 euro per speler/MWC geen kosten. een nieuwe zaalhockeyuitrusting (stick, schoenen, handschoenen) kost circa 110,00 euro. wedstrijdschema zaal: 5x op zaterdagen en zondagen, soms twee wedstrijden op één dag. MWC: 5 wedstrijddagen op zaterdag. er komt een aparte coachavond voor zaalhockey (20 november onder voorbehoud). Zaaltrainingen ter voorbereiding op zondagen in nov./MWC op een avond op HBS Net als vorig jaar een clinic voor breedteteams vanuit D1/H1 georganiseerd.


Download ppt "ABC11D coach- en managersavond HBS ‘Positief en effectief coachen’"

Verwante presentaties


Ads door Google