De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie

2 Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 2 Programma vandaag  Mededelingen  College 7 theorie: o WG: ARIA-model o Gr. 4: workshop “Augmented Reality”  College 7 praktijk: tonen WL o Aan de slag: weblog afwerken incl. logboek.

3 Het ARIA-model

4 ARIA-model 4 Het ARIA-patroon  Manier waarop mensen reageren op introductie van nieuw medium  Verloopt via bepaald patroon  Ook de ontwikkeling van dat nieuwe medium verloopt via dat patroon

5 ARIA-model 5 Fasen ARIA-patroon  Amazement  Resistance  Imitation  Authenticity

6 ARIA-model 6 AMAZEMENT (fase 1)  Aanvankelijk verbazing over nieuw verschijnsel  Bewondering  Dit uit zich bij kleine groep

7 ARIA-model 7  Meerderheid van de mensen bevindt zich, bij introductie, in fase van weerstand  Nieuwe medium wordt als bedreigend of als onzinnig ervaren  Weerstand is groot  Verklaarbaar vanuit vertrouwdheid met gevestigde media  B.v. traditionele brief hoger inschatten dan email RESISTANCE (fase 2)

8 ARIA-model 8 IMITATION (fase 3)  Nieuw medium wordt op patroonmatige wijze ontvangen  En ontwikkelt zich op zelfde wijze (2 fasen)

9 ARIA-model 9 IMITATION (fase 3)  Fase 1: nieuw medium kan niet anders dan uitingen van vertrouwde media imiteren  b.v. brochures zonder herschrijven plaatsen op website  Fase 2: ontdekken van eigen-aardigheden van die nieuwe samenleving

10 ARIA-model 10 AUTHENTICITY (fase 4)  Nieuw medium ontwikkelt eigenaardigheden  Weet zich te onderscheiden van vertrouwde media  Als kracht groot genoeg is: ontwikkelen van eigenaardigheden  Omstandigheden geëigend: volgt acceptatie

11 ARIA-model 11 Consument in digitale cultuur  Begin 21e-eeuw balanceren tussen:  Imitatiegedrag  Onderzoeken van de digitale eigenaardigheden

12 ARIA-model 12 Consument in digitale cultuur  Bij elk medium vindt wisselwerking plaats met gebruiker  Sprake van wederzijdse beïnvloeding van medium en gebruiker  Met komst schrift verdween noodzaak langetermijngeheugen te trainen  Rol langetermijngeheugen overgenomen door archieven, bibliotheek, web

13 ARIA-model 13  Groeiend aanbod van schriftelijke- en audiovisuele informatie  Hoeven we niet meer zelf te onthouden  Nu actief op zoek naar informatie die voor ons van belang is  We moeten in staat zijn die te analyseren en beoordelen Consument in digitale cultuur

14 ARIA-model 14  Schrift heeft vaardigheden als zoeken, analyseren, beoordelen, en concluderen levensnoodzakelijk gemaakt  Vaardigheden belangrijk omdat nu informatie overal en altijd beschikbaar is  Waarde ligt steeds minder bij informatie zelf  Maar bij vaardigheid van gebruiker om deze te kunnen selecteren en relevantie te kunnen bepalen  Computer zal deze vaardigheden overnemen b.v. zoekmachine Consument in digitale cultuur

15 ARIA-model 15 Consument in digitale cultuur  Zoals bij ontstaan schrift  In digitale cultuur uitbesteden van intellectuele vaardigheden aan computer  Hierdoor ontstaat nieuwe gebruiker van digitale media  Iemand waarmee bedrijven en organisaties rekening moeten houden in de digitale marketingcommunicatie

16 ARIA-model 16


Download ppt "Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie."

Verwante presentaties


Ads door Google