De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sanne ‘t Hooft. Saskia according to Sanne Saskia according to Saskia.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sanne ‘t Hooft. Saskia according to Sanne Saskia according to Saskia."— Transcript van de presentatie:

1 Sanne ‘t Hooft

2

3 Saskia according to Sanne

4 Saskia according to Saskia

5

6  Amsterdam (1971) Industrieel  Ontwerpen (1990) Cap Gemini  (1996) Interactieve Media  (2003) Intranet (2008) 

7 Teamproject Internet standaarden Programmeren Applicatie ontwikkeling Ontwikkelmethoden en technieken Cultuur en MediaMedialandschap Geschiedenis van Kunst en Media Content en Redactie User Centred Development MarketingMarketingcommunicatieOndernemen Media design Blok 1Blok 2 Blok 3Blok 4 Game ON! Individueel project Ideeontwikkeling Human computer interaction Studieregiepunten Tools intro Blok break Blok break Kennismakings gesprek en Taalvaardigheid Functionerings gesprek Eindejaars gesprek

8

9 ZXCVBNZXCVBN

10

11 HCI Human Computer Interaction

12 HAN DIG

13 HCI = Designing products people love to use

14 Usability is de mate waarin een gebruiker in zijn omgeving met een product zijn doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kan bereiken.

15

16

17

18

19

20 Nederigheid Talent

21 iteratief ontwikkelen

22

23 Testen

24 Tests Functionaliteit Performance Beveiliging Techniek... Usability (playability) de mate waarin een gebruiker in zijn omgeving met een product zijn doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kan bereiken.

25 Intermezzo

26

27 1. Listen to users 2. Ignore what they say ‘Expert’ review ‘User’ test

28 Week 1Week 2Week 3  Team opdracht Individuele opdrachten Algemene introductie Kick-off Maandag 25 augustus Begeleide oefeningen  Zelfstandig werken  Bezoeken IAM-event  Op papier, studenten, docenten…  Opleveren donderdag 11/9 Opleveren  Analyse vrijdag 29/8 Prototype vrijdag 5/9 U bent hier Gebruikstest Zelf 100x spelen

29  Testdoel  Testvorm / Scenario’s  Proefpersonen  Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten  Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak  Preparatie  Instructie/uitleg  Observeren/Vastleggen bevindingen  Nabespreken  Evalueren bevindingen  Prioriteiten stellen  Ontwerp aanpassen  Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie

30 Doel Do they get it? Is het doel van het spel duidelijk? Is duidelijk wat te doen? Spelplezier Hebben de spelers plezier? Is het voor alle spelers leuk? Wordt er gelachen? Waarom wordt gelachen? Is winnen leuk? Willen de spelers winnen? Spelverloop Hoe lang duurt het spel? Zijn alle spelers actief? Is spelen spannend tot het einde? Is (te) snel duidelijk wie gaat winnen en verliezen? Is het spel vaker malen spelen leuk? Worden spelers beter bij vaker spelen? Rouleert de beurt in het goede tempo? Blijft het bord overzichtelijk? Spelregels / Tactiek Zijn de spelregels duidelijk? Worden ze goed geïnterpreteerd? Worden (alle) de tactische mogelijkheden benut? Worden tactische mogelijkheden misbruikt? Worden spelregels misbruikt? Zijn er (ongewenste) ‘short-cuts’ om te winnen? Is het mogelijk dat het spel niet eindigt? Speelt geluk de goede rol? Niet te overheersend? Verrassing genoeg? Wordt de handleiding (te vaak) gebruikt? Is aanvullende uitleg nodig? Materiaal / Inhoud Zijn er genoeg fiches? Zijn er genoeg vragen? Zijn de vragen te makkelijk of moeilijk? Zijn ze afwisselend genoeg? Vormgeving Spreekt de vormgeving/stijl aan? Wat testen? De opgestelde eisen?

31

32

33

34

35 Observeer de proefpersonen, stimuleer ‘hard-op-denken’ en let ook op –head slappers, –shocks, –inspiration, –passion, –vocabulary en –bugs.

36 Prioriteit hebben: 1.Show stoppers / Concept flaws 2.Quicks wins / Low-hanging fruit

37  Testdoel  Testvorm / Scenario’s  Proefpersonen  Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten  Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak  Preparatie  Instructie/uitleg  Observeren/Vastleggen bevindingen  Nabespreken  Evalueren bevindingen  Prioriteiten stellen  Ontwerp aanpassen  Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie

38 FundamentenLuchtiger (1 st edition)

39 Aanwezigheid bij 1 e college ideeontwikkeling is verplicht zwart, grijs, wit, geel, oranje, oker dinsdag 16 september rood, groen, blauw, paars, lila, roze vrijdag 19 september

40 Hardware/Software iStopMotion (mac) AnimatorDV 9 (PC) Premiere Pro CS3 optioneel: After Effects CS3 Audacity (geluid) Camera (DV en geen harddisk) Statief optioneel: Webcam (om te oefenen)


Download ppt "Sanne ‘t Hooft. Saskia according to Sanne Saskia according to Saskia."

Verwante presentaties


Ads door Google