De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

21-8-20141 Talentproject Traject voor talentvolle en ambitieuze studenten in hun afstudeerperiode Belangrijkste doel: leren van de ervaring van een topexpert.

Verwante presentaties


Presentatie over: "21-8-20141 Talentproject Traject voor talentvolle en ambitieuze studenten in hun afstudeerperiode Belangrijkste doel: leren van de ervaring van een topexpert."— Transcript van de presentatie:

1 Talentproject Traject voor talentvolle en ambitieuze studenten in hun afstudeerperiode Belangrijkste doel: leren van de ervaring van een topexpert uitgevoerd door Q-modus BV

2 Talentproject -Unieke leerervaring -Voor talentvolle en ambitieuze Hanzehogeschool-studenten in hun afstudeerperiode -Loopt parallel aan de afstudeerfase -Je leert van een top-expert -Werkwijze is gebaseerd op de meester- gezelrelatie -Professionele begeleiding

3 Afstuderen versus Talentproject -Het Talentproject loopt naast je afstuderen -Beide trajecten vinden in dezelfde organisatie plaats (uitzonderingen mogelijk) -Doel afstuderen: theoretische kennis toetsen -Doel Talentproject: ervaringskennis opdoen -Planningen van beide trajecten zijn op elkaar afgestemd -Onderwerp van je afstuderen en van het Talentproject sluiten op elkaar aan

4 Leren van een topexpert -Ervaring leer je niet uit een boek -Je loopt mee met een topexpert (“leermeester”) om zoveel mogelijk te leren van zijn/haar ervaring

5 Meester-gezelrelatie -Je studeert af in een organisatie met een topexpert (soms komt de topexpert uit een andere organisatie) -De topexpert (“leermeester”) geeft jou maximaal toegang tot zijn/haar werkveld, je komt op plaatsen waar anderen niet komen -Deze leermeester heeft niet alleen kennis, maar vooral ervaring -Je belangrijkste doel is om te leren van de ervaring van de leermeester

6 Leerfases -Observeren (je volgt de leermeester enkele weken, om achter het ‘geheim’ van het succes van de leermeester te komen) -Analyseren (je zet je waarnemingen op papier en bespreekt deze met je leermeester) -Imiteren (je kiest met je leermeester een activiteit waarvan je de succesvolle aanpak wilt leren, de leermeester doet het voor) -Overnemen (je mag de activiteit overnemen) -Excelleren (als je heel goed bent, kun je misschien je leermeester op punten verbeteren)

7 Ondersteuning -Assessment, waarvan de resultaten in bijzijn van de leermeester worden besproken -(Twee)wekelijks invullen van een logboek -Evaluatie- en voortgangsmomenten

8 Belangrijk voor deelname -Er is een selectieprocedure -Extra belasting bovenop afstuderen -Flexibiliteit (meelopen met de leermeester tijdens lange werkdagen, soms incl. de avond, minder tijd voor bijbanen, bereid om te reizen) -De beoogde leermeesters hebben vaak geen ervaring in het begeleiden van stagiairs

9 Geïnteresseerd? -Vragen: Gea Vellinga modus.nl / 06 modus.nl (of Geke de Graaf / Henk Brink / Johan Offringa) -Meer informatie: -Aanmelden: motivatiebrief + cv mailen naar


Download ppt "21-8-20141 Talentproject Traject voor talentvolle en ambitieuze studenten in hun afstudeerperiode Belangrijkste doel: leren van de ervaring van een topexpert."

Verwante presentaties


Ads door Google