De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Foutvrij Productontwerpen met IDOLLSS Wim van Engelen MEng 11e Bovenhoud Symposium,

Verwante presentaties


Presentatie over: "A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Foutvrij Productontwerpen met IDOLLSS Wim van Engelen MEng 11e Bovenhoud Symposium,"— Transcript van de presentatie:

1 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Foutvrij Productontwerpen met IDOLLSS Wim van Engelen MEng 11e Bovenhoud Symposium, 30 mei 2012

2 Subject, Date 2 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Studeren? Ik had een probleem. Mijn bedrijf had een probleem. Onze klanten hadden een probleem.

3 Subject, Date 3 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Een probleem ondanks grote successen op de markt: Meer dan 1 service call per installatie per jaar vonden we te veel. Het aantal noodzakelijke productwijzigingen na marktintroductie was gewoonweg te hoog.

4 Subject, Date 4 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp De Traditionele Aanpak Zet alle problemen op een rijtje Breng de kosten in kaart Rangschik ze op volgorde van hoog naar laag in een Pareto diagram En start met het wegwerken van de grootste kostenpost. Het Proces van Voort Durende Verbetering

5 Subject, Date 5 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Want, zo hebben we geleerd: 80% van de kosten wordt veroorzaakt door 20% van de problemen.

6 Subject, Date 6 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Maar... Het proces van Voort Durende Verbetering duurt lang. Het lukt bijna nooit om alles af te krijgen En het oplossen van de “ lagere ” kostenposten Kost vaak net zo veel tijd dan het oplossen van de hogere

7 Subject, Date 7 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp En terwijl je aan de verbeteringen werkt: Ontwikkelt men nieuwe producten en productieprocessen Met een vergelijkbare patronen

8 Subject, Date 8 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Het gevolg... Je probeert de grootste kostenposten weg te werken Maar de kleine blijven liggen, met ontevredenheid op alle fronten als eindresultaat

9 Subject, Date 9 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp De Ergernis van de Omgekeerde Pareto: Slechts 20% Klanttevredenheid Wordt veroorzaakt door 80% procent van de problemen.

10 Subject, Date 10 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Hoe los je dat nu op? Hoe ontwerp je een robuust, seriematig reproduceerbaar, mechatronisch product?

11 Subject, Date 11 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Resultaten van het Thesis-onderzoek: Er wordt niet of nauwelijks gebruik gemaakt van Lessons Learned uit eerdere projecten Bij het oplossen van een probleem loop je vast in de Systeemcomplexiteit

12 Subject, Date 12 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Dus? Als we in staat zijn om tijdens Product Ontwikkeling Lessons Learned op een effectieve manier te gebruiken, en de Systeemcomplexiteit de baas te blijven, Dan moet 90% resultaatverbetering toch mogelijk zijn...

13 Subject, Date 13 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp De Oplossing uit de Thesis : een eenvoudige 3-stappenmethode Cre ë er een Lessons Learned list Toets de Lessons Learned op onderdeel niveau Toets de Lessons Learned, Step by Step op systeem niveau

14 Subject, Date 14 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Improving Design to the Optimum using Lessons Learned, Step by Step

15 Subject, Date 15 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Lessons Learned eenvoudig toegankelijk E é n probleem moest ik binnen de methode zelf oplossen: De “ toegankelijkheid ” van de Lessons Learned  Wijzigingsvoorstellen  Ontwerprapporten  Onderzoeksrapporten  Klachtendatabases  Machinelogboeken  Patches  enzovoort

16 Subject, Date 16 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Lessons Learned eenvoudig toegankelijk Onderdeel, Fabricagemethode, Projectfase, Bedrijfsfunctie, enzovoort.

17 Subject, Date 17 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Prijswinnaar Levant: 98% minder faalkosten

18 Subject, Date 18 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Aantoonbaar resultaat, maar hoe nu verder? De relatie met de dagthema ’ s:  Van Techneut naar Technoom : het besef  Omgaan met Verandering : weerstand  Toepassing in Onderhoudsmanagement

19 Subject, Date 19 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Besef Want hoe maak je nu duidelijk dat ontwerpfouten tijdens het Ontwerpproces en na Marktintroductie zo ’ n hoop geld kosten. (Miljoenen in de hele keten …..)

20 Subject, Date 20 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Automatisering helpt bij Opvoeding 1. E - Learning

21 Subject, Date 21 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Automatisering helpt bij Opvoeding 2. Gedwongen workflow in het PLM - systeem

22 Subject, Date 22 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Automatisering helpt bij Opvoeding 2. Gedwongen workflow in het PLM - systeem

23 Subject, Date 23 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp En natuurlijk: Competentiemanagement 3. Zoek naast “ Techneuten ” ook “ Technomen ”

24 Subject, Date 24 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Tot slot: IDOLLSS toepassen bij het foutvrij maken van Maintenance processen Het gaat hier om het Maintenance Process, niet om het fenomeen Onderhoudsoptimalisatie

25 Subject, Date 25 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Van 3 stappen naar 4 stappen Breng je proces in kaart (op een flip-over!) Zet alles wat fout gaat op een rij (Lessons Learned) Koppel de fouten aan de processtappen Werk de fouten weg vanaf het begin van het proces naar het eind van het proces (Step by Step)

26 Subject, Date 26 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp... Volkomen in tegenspraak met de bekende theorie ë n, Maar uitermate succesvol.

27 Subject, Date 27 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Ik dank u voor uw aandacht. Wim van Engelen MEng

28 Subject, Date 28 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp

29 Subject, Date 29 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp

30 Subject, Date 30 A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp


Download ppt "A company of ThyssenKrupp Elevator ThyssenKrupp Accessibility ThyssenKrupp Foutvrij Productontwerpen met IDOLLSS Wim van Engelen MEng 11e Bovenhoud Symposium,"

Verwante presentaties


Ads door Google