De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…

Verwante presentaties


Presentatie over: "J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…"— Transcript van de presentatie:

1 J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…

2 Het startscherm

3 De leerling logt in met naam en persoonlijke code

4 Een korte intro

5 Hoe voelt de leerling zich?

6 Hoe boeiend vindt hij de school?

7 Verschillende factoren worden bevraagd. Enerzijds factoren in de leerling zelf, anderzijds factoren in de context.

8 De leerling geeft aan welke uitspraak het beste bij hem past?

9 Voor de vakken wordt gevraagd naar welbevinden…

10 betrokkenheid…

11 en competentie.

12 Bijkomende antwoorden geven hierover meer informatie.

13 Alle vragen zijn beantwoord, deze worden naar de leerling doorg d, en JoPSi wordt afgesloten…

14 De vakleerkracht schat welbevinden, betrokkenheid en competentie voor zijn vak in voor alle leerlingen…

15 Rapporten: Antwoorden voor de verschillende factoren per klas.

16 Welbevinden, betrokkenheid en competentie voor een vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.

17 Antwoorden per vak

18 Wenselijke veranderingen op klas- en schoolniveau.

19 OVERZICHT Breder en nauwer kijken naar mezelf INZICHT Dichter komen bij mezelf UITZICHT Met jongeren op weg naar … door interventies uit te voeren, te evalueren en op te volgen De zelfreflectie…

20 De jongere herleest zijn antwoorden…

21 Antwoorden worden in ‘de balans’ geplaatst…

22 Ontvangen … op weg naar inzicht. Wat is de belangrijkste oorzaak van de elementen die het jou moeilijk maken/ die jou stimuleren hier op school om goed samen te leven en te leren… m.a.w. hoe komt dit? Wat is de belangrijkste oorzaak van de elementen die het jou moeilijk maken/ die jou stimuleren hier op school om goed samen te leven en te leren… m.a.w. hoe komt dit? en besproken.

23 Wat vind ik echt goed bij mezelf? Wat vind ik echt goed bij mezelf? Wat wil ik niet veranderen? Wat wil ik niet veranderen? Wat wil ik zelf wel veranderen? Wat wil ik zelf wel veranderen? Waar wil ik voorgaan? Waar wil ik voorgaan? Wat moet mij dit opleveren? Wat moet mij dit opleveren? Van inzicht … naar uitzicht

24 Welke stappen ga ik dan zetten? Welke stappen ga ik dan zetten? Concrete kleine acties (max 2) Concrete kleine acties (max 2) Termijn afspreken Termijn afspreken Wat heb ik daarvoor nodig? Wat heb ik daarvoor nodig? Van mezelf Van mezelf Ondersteuning van anderen Ondersteuning van anderen Actiepunten worden bepaald...

25 en digitaal vastgelegd. En digitaal vastgelegd

26 De leerkrachten bespreken rapportgegevens: Antwoorden per vak

27 Welbevinden, betrokkenheid en competentie per vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.

28 J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument En bepalen voor zichzelf prioriteiten en actiepunten betreffende hun vakaanpak.

29 J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument


Download ppt "J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…"

Verwante presentaties


Ads door Google