De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic."— Transcript van de presentatie:

1 Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic

2 Over Jobsrepublic

3 Jobsrepublic Specialist in werving, selectie en arbeidsmobiliteitstoepassingen voor decentrale overheden –GemeenteBanen.nl (+ CarriereOverheid.nl, Gemeente.nu) –Jobsrepublic Careercenter –Toepassingen voor ondersteuning interne HR processen met betrekking tot werving –en selectie en arbeidsmobiliteit Ruim 80% Nederlandse Gemeenten behoort tot klantenkring Samenwerking WerkenbijdeOverheid / A&O fonds Gemeenten op handen Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

4 Jobsrepublic Careercenter Platform voor ondersteuning van interne en externe werving –en selectie en arbeidsmobiliteit Eerste versie gelanceerd in 2002 t.b.v. Stichting Kan Plus Inmiddels 10 regionale netwerken met circa 300 aangesloten overheden Verwachte groei: 15 netwerken ultimo 2008 Lancering WerkeninGelderland.nl op basis van versie 4.0 Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

5 Jobsrepublic Careercenter Referenties: IGOM.nl Flex6.nl Switch-nml.nl RegioGooiVechtenEem.nl Werkeninwestbrabant.nl Werkeninfriesland.nl WerkeninZuidhollandzuid.nl Zeelandwerkt.nl MN3.nl Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

6 Uitgangspunten

7 Uitgangspunten WerkeninGelderland.nl (1/2)  Volwaardige carrièresite  Aanbod van alle overheidsvacatures, stages, etc. binnen de provincie  Persoonlijk account, CV-bank, service  Uitgebreide informatie over werken bij de overheden in de regio  Gericht op lange termijnrelatie kandidaten  Stimuleren van registratie op de site  Regelmatig contact onderhouden via nieuwsbrieven, RSS-feeds  Persoonlijke benadering en uitstraling centraal  Adviseurs als aanspreekpunt  Testimonials van medewerkers Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

8 Uitgangspunten WerkeninGelderland.nl (2/2)  Inzicht in het werken bij de aangesloten organisaties  Uitgebreide organisatiesites in eigen huisstijl  Praktisch onbeperkte mogelijkheid om informatie over werken bij uw organisatie te tonen  Uitbreidingsmogelijkheden met o.a. videopresentaties  Voorbereid op doelgroep differentiatie  Stagebank voor scholieren en studenten  Actiepagina’s ter ondersteuning van mailings aan doelgroepen  Landingpagina’s ter ondersteuning van doelgroepgerichte acties via o.a. Google Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

9 Doelstellingen

10 Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (1/3)  Creëren van carrièreplatform met sterke eenduidige uitstraling  Einde aan versnipperd aanbod en ondoorzichtigheid  Eén duidelijk adres voor werken bij de overheid binnen de provincie  Lokale overheid als aantrekkelijke werkgever positioneren  Krachtig platform om imago regionale overheid als werkgever verder te stimuleren. Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

11 Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (2/3)  Relatie met kandidaten opbouwen en onderhouden  Speerpunt: bezoeker zich zo snel mogelijk laten registreren  Achterlaten cv/profiel verder vereenvoudigen  Kandidatendatabase actief benutten voor pro-actieve arbeidsmarktstrategie  Talenten behouden, kansen binnen netwerk zichtbaar maken  Transparantie creëren op interne arbeidsmarkt overheden  Actieve mobiliteitsstrategie goed voor werknemersimago  Grotere interne arbeidsmarkt bevordert kans op matches (kritische massa) Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

12 Doelstellingen WerkeninGelderland.nl (3/3)  Kandidaten van buiten de regio aantrekken  Site dient als landelijke promotiekanaal van werken in de regio  Biedt mogelijkheid om talent uit andere landsdelen aan te trekken  Platform creëren voor verdergaande initiatieven  Gezamenlijke traineeships  Vereenvoudigen van de (tijdelijke) overstap tussen aangesloten organisaties.  Actief sturen op delen van kennis en deskundigheid voor projecten Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

13 Functionaliteit WerkeninGelderland.nl

14 Functionaliteiten voor medewerkers en banenzoekers (1/2)  CV-bank  Persoonlijk account voor banenzoekers en medewerkers  Vacature service  Adviseursfunctie  Vacaturebank  Stagebank  Klussenbank Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

15 Functionaliteiten voor medewerkers en banenzoekers (2/2)  Deelsites in huisstijl deelnemende organisaties  Informatie over werken bij de overheid in de regio  Informatie over wonen en leven in de provincie Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

16 Functionaliteiten voor HR medewerkers  Vacaturemanagement  Sollicitanten beheren  Zoeken in de cv-bank  Kandidaten plaatsen  Flexaanvragen plaatsen Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

17 Functionaliteiten voor leidinggevenden  Flexaanvragen plaatsen  Interne en externe kandidaten zoeken in de kandidatenbank  Deskundigen zoeken in de kandidatenbank  Toekomst: projecten/klussen zelf plaatsen op zoek naar expertise binnen het netwerk Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

18 De site

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Promotie & Stappenplan Jeroen van der Donk Sales Consultant Jobsrepublic

30 Promotie WerkeninGelderland.nl Doel: groei van bekendheid en traffic WerkenInGelderland.nl bij externe banenzoekers Promotiemiddelen: –Vermelden URL op alle (arbeidsmarkt) uitingen van participanten en op alle gemeentelijke websites (GRATIS) –Free Publicity (persberichten, redactionele aandacht) (GRATIS) –Internet campagne (Banners, Google Adwords) –Print (advertentie/advertorial in regionale krant) –Give aways (pennen, doosjes, etc, met logo) –Posters bij CWI, Burgerzaken, Hogescholen, universiteiten –Hogescholen / universiteiten benaderen (stageplaatsen, opleidingen) Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

31 Stappenplan (na aanmelding)  Begin februari 2008 Aanleverspecificaties versturen aan deelnemende organisaties  Begin februari 2008 Persoonlijke informatieronde voor deelnemers van Kanplus.nl en (potentiële) nieuwe deelnemers in de provincie  14 februari 2008 Deadline aanleveren materiaal voor minisites deelnemende organisaties  1 maart 2008 Lancering WerkeninGelderland.nl  Begin maart 2008 Training / workshop back office op locatie bij deelnemende organisaties Introductie WerkeninGelderland.nl Blijf op de hoogte en deel je mening via

32


Download ppt "Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic."

Verwante presentaties


Ads door Google