De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Evolution of Corporate Homepages 1996 to 2006 1.Vorig onderzoek 2.Belang ? 3.Onderzoek en resultaten 4.Eigen literatuurstudie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Evolution of Corporate Homepages 1996 to 2006 1.Vorig onderzoek 2.Belang ? 3.Onderzoek en resultaten 4.Eigen literatuurstudie."— Transcript van de presentatie:

1 Evolution of Corporate Homepages 1996 to 2006 1.Vorig onderzoek 2.Belang ? 3.Onderzoek en resultaten 4.Eigen literatuurstudie

2 Vorig onderzoek E-business, online shoppen, … Gedrag en tevredenheid van website- bezoekers Beoordelen van websites => Gebrek op 3 punten 1.Geen longitudinale focus 2.Geen focus op bedrijfs-startpagina’s 3.Nadruk op simpel ontwerp

3 Belang ? Evolutie in Webdesign is belangrijk. => Inzicht in verleden geeft meer bewustzijn in het heden Vergelijk met evolutie boekdrukkunst Lettertypes evolueerden sneller in de eerste 25 jaar dan in de komende 500 jaar. Idem websites?

4 Onderzoek 25 homepages Onderzochte categorieën Lengte homepage Oriëntatie van de navigatie Stijl van de navigatie De focus Aanwezigheid van zoekmachine Evolutie naar homogeniteit?

5 Resultaten Lengte startpagina: Trend naar zelfde lengte 19962006 Gemiddelde2.591.32 Mediaan2.181.14 Standaardafwijking1.510.62

6 Resultaten Oriëntatie van de navigatie Evolutie naar gelijkvormigheid 19962006 Horizontaal922 Vertikaal123 Anders20 Cirkel10 Één keuze10 Totaal25

7 Resultaten Belangrijkste navigatiestijl Weer evolutie naar gelijksoortigheid 19962006 Knop721 Volledig tekst83 Iconen81 Afbeelding20 Totaal25

8 Resultaten Focus Meer gelijksoortigheid, hoewel meer diversificatie 19962006 Afbeeldinglink917 Afbeelding74 Tekst02 Logo91 Geen/onduidelijk01 Totaal25

9 Resultaten Aanwezigheid zoekmachine Aanwezigheid meer homogeen, hoewel … 19962006 Geen129 Bovenaan rechts18 Bovenaan midden33 Anders83 Midden links11 Bovenaan links01 Totaal25

10 Resultaten Algemene conclusies: Startpagina’s anno 2006: Horizontaal uitgelijnde navigatie Gebruik knoppen Focus op klikbare afbeelding Ideale lengte: iets meer dan 1 scherm Zoekmachine bovenaan rechts

11 Beperkingen Websites niet ad random gekozen Geen robuuste statistische methodes

12 Eigen literatuurstudie The quality of Fortune 500 B2C E-commerce web sites: an experiential assessment by online shoppers By Zhao, J.J., Whitesel, J.A., Alexander, M.W., Truell, A.D.

13 Onderzoek Specifiek onderzoek naar online shoppen Benodigde tijd om bestelling klaar te maken Foutmeldingen tijdens bestelling Klantentevredenheid Genderverschillen ?

14 Conclusies Tijd: -Gemiddeld 2.5 min en 3 x klikken - Uitschieters tot 15 min en 68 klikken Foutvermeldingen:-12 % runtime errors -max. 20 op 1 website Tevredenheid: Algemene tevredenheid Genderverschillen: Mannen shoppen 2 x meer online en zijn ook tevredener

15 Vragen?

16 Discutie Heeft er iemand een eigen website? was het makkelijker als er zo iets als een universele structuur voor bepaalde pagina's bestond? Eigen ervaring met online-shopping? welke webpagina's ken je? hoe vond je dat? Makkelijk? Moeilijk? Ga je het nog eens doen? Bepaalde producten?

17 Bronnen http://www.iacis.org/iis/2004_iis/PDFfiles/Zh aoWhiteselAlexanderTruell.pdf http://www.iacis.org/iis/2004_iis/PDFfiles/Zh aoWhiteselAlexanderTruell.pdf


Download ppt "Evolution of Corporate Homepages 1996 to 2006 1.Vorig onderzoek 2.Belang ? 3.Onderzoek en resultaten 4.Eigen literatuurstudie."

Verwante presentaties


Ads door Google