De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud presentatie -Introductie -Onderzoek (theoretisch kader) -Het plan (case) -Visuals -Reflectie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud presentatie -Introductie -Onderzoek (theoretisch kader) -Het plan (case) -Visuals -Reflectie."— Transcript van de presentatie:

1

2 Inhoud presentatie -Introductie -Onderzoek (theoretisch kader) -Het plan (case) -Visuals -Reflectie

3 Timo Hendriks Introductie Minor: Games & Simulations 3 e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie

4 A New Spring Introductie Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Klanten:

5 Hoofdvraag Onderzoek “Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?”

6 Delen scriptie Theoretisch kader Theoretisch kader: 1.e-Learning 2.Games 3.Games en leren 4.Gamification 5.e-Learning en spelelementen

7 Conclusie Plezier is bevorderlijk voor het leren. Brein functioneert beter. - ontspanning - motivatie 1 Theoretisch kader

8 Conclusie Gamification : De toevoeging van spelelementen aan iets dat geen spel is (Websites, communities, campagnes) Gebruikmakend van mechanismen uit videogames Hoofddoel: betrokkenheid en loyaliteit 2 Theoretisch kader

9 Conclusie Gamification komt voor op vele gebieden (oorsprong marketing). Mogelijkheden in het onderwijs: - Cognitief (hulp op maat, subdoelen, directe beloningen) - Emotioneel (positieve emotionele ervaringen, trots, omgang met mislukkingen) - Sociaal (vinden van identiteit/rol door games, betekenis school) 3 Theoretisch kader

10 Conclusie Voorbeelden spelelementen en e-learning -Grockit -Knewton -Einstein in the House 4 Theoretisch kader

11 Conclusie Tips en adviezen: Lijst met mogelijke elementen (Aldrich) Niet te veel of te weinig elementen toevoegen (Aldrich) Rekening houden met doelgroep (Prensky) “Maak geen verliezers” (Edery en Mollick) “Houdt het simpel” (Edery en Mollick) 5 Theoretisch kader

12 De opdracht Case Toevoeging spelelementen Het gehele platform moet aanvoelen als een spel

13 The Phone House Case Europese winkelketen (Engelse oorsprong) 195 vestigingen in Nederland Klantvriendelijkheid en service

14 Doelgroeponderzoek Case -Contact met de Learning & Development Manager -Enquête Medewerkers -Bezoek vestigingen

15 Toevoegingen Case -Matches -Punten (per onderdeel en actief en inactief) -Levels -Competitie -Highscores per match -Highscores totaalscore (individueel en in teams) -Trofeeën -Toevoeging tijdens matches -Tutorial

16 Visuals Case

17 Visuals Case

18 Visuals Case

19 Visuals Case

20 Visuals Case

21 Visuals Case

22 Toekomstplannen The Phone House en eventueel andere bedrijven Uitwerken in een aantal versies Knowledgegaming.com

23 Reflectie Snelle start scriptie, obstakels Feedback groenlichtpresentatie Tevreden met resultaat A New Spring gaat het plan werkelijk gebruiken

24


Download ppt "Inhoud presentatie -Introductie -Onderzoek (theoretisch kader) -Het plan (case) -Visuals -Reflectie."

Verwante presentaties


Ads door Google