De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Resultaten van een tevredenheidonderzoek onder bewoners van 3 organisaties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Resultaten van een tevredenheidonderzoek onder bewoners van 3 organisaties."— Transcript van de presentatie:

1 Resultaten van een tevredenheidonderzoek onder bewoners van 3 organisaties

2  RIBW Midden- Brabant  RIBW Den Haag  De PameijerKeerkring Bron: Federatie Dienst Beschut Wonen. Welkom. Geraadpleegd op 8 januari op

3  Beschermde woonvorm: rehabilitatiedoelen  Toename zelfstandigheid  Afname symptomen  Bieden woonomgeving  Deskundige begeleiding

4  Doelen:  Oordeel bewoners nagaan  Verschilt oordeel tussen organisaties?  Welke factoren beïnvloeden oordeel bewoners? Bron: Berendsen. Tevredenheid. Geraadpleegd op 8 januari op schoenenservice.nl/tevredenheid.htm

5  Satisfactie is :  Tijdsgebonden  Plaatsafhankelijk  Persoonsafhankelijk  Bewoners: zelf ‘tevredenheid’ laten operationaliseren

6  Uitgevoerd door leden van de bewonersraad  4 actoren  De individuele bewoner  De groep bewoners  De persoonlijke begeleider  De organisatie  Tevredenheid afhankelijk van  Wijze waarop actoren rechten en plichten effectueren  De relatie tussen de 4 actoren

7  De individuele bewoner  3 van 9 elementen onder grens van 70 %  autonomie beslissingen algemeen  geschikt om op terug te trekken  mate waarin taken rouleren  De mentor  geen van de 4 elementen haalt de grens van de 70 %  De groep bewoners  in algemeen redelijk positief  opvallend: inspraak in personeelsbeleid scoort slechts 32%

8  Meeste aspecten: gelijklopend  Uitzonderingen:  RIBW Midden-Brabant: + individuele – en groepsrechten - bejegeningsaspecten  RIBW Den Haag: + bejegeningsaspecten - individuele – en groepsrechten  Stichting PameijerKeerkring Middenpositie

9  Bruikbaarheid tevredenheidonderzoek verhogen door expliciteren beleid  Bij verdere ontwikkeling instellingsbeleid: tevredenheidsonderzoek 4 functies:  Emancipatorische  Normstellende  Nivellerende  Initiërende

10  Ook tevredenheidsonderzoek uitvoeren?  De rol van de bewonersraad in dit onderzoek Bron: twaalvierendertig. Huisjes. Geraadpleegd op 8 januari 2010 op katoenen-kant-met.html


Download ppt "Resultaten van een tevredenheidonderzoek onder bewoners van 3 organisaties."

Verwante presentaties


Ads door Google