De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Annemieke Roobeek en Toon van Bodegom, initiatiefnemers van BLU Frans.

Verwante presentaties


Presentatie over: "4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Annemieke Roobeek en Toon van Bodegom, initiatiefnemers van BLU Frans."— Transcript van de presentatie:

1 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Annemieke Roobeek en Toon van Bodegom, initiatiefnemers van BLU Frans Otten Stadion, 4 oktober 2005 Amsterdam Welkom bij de 2e sessie van BLU

2 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Werkagenda 4 oktober Welkom Reacties op BLU sinds de vorige sessie op 9 september Wat beoogt BLU? Drijfveren en doelstellingen Wat gaat BLU doen? Activiteiten BLU Diamonds – Per bedrijf Business proposities ontwikkelen rond nieuwe health & lifestyle produkten/diensten BLU ‘Experiences’ creëren rondom produkten en diensten Met elkaar werken aan gemeenschappelijke kansen en suggesties voor combi-produkt-experiences Afspraken Aankondiging ‘Health & Lifestyle Experience’ op 4 november in NEMO, Amsterdam

3 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom BLU focust zich op innovatieve produkten en diensten die passen in de lifestyle van de gezondbewuste consument BLU creëert via multi-to-multi networking tussen ondernemingen de marktvraag voor deze snel groeiende groep consumenten

4 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Golf van innovaties rond health & lifestyle BLU is initiatiefnemer van een multi- to-multi netwerk voor H&L BLU is de onafhankelijke stimulator, organizer, advisor en versneller van innovatieve produkten en diensten in vooraanstaande bedrijven rondom health & lifestyle BLU is de koppelaar tussen bedrijven die met elkaar een bijzondere ‘consumer experience’ tot stand kunnen brengen BLU is de organisatie op de achtergrond die nieuwe kanalen verkent (portals, fysieke locaties) voor de vermarketing van produkten BLU is voor bedrijven dé enabler voor een snelle marktontginning van nieuwe H&L produkten en diensten voor gezondbewuste consumenten

5 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Multi-industry netwerk BLU Financiële instellingen Retail Voedingsindustrie Consumer Electronics Gezondheidszorg Private instellingen Sportscholen en fitness centra Multimedia Verzekeraars ICT / Breedband

6 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Business Propositioning per onderneming BLU Diamonds Per onderneming versneld produktideeën ‘diamantjes’ naar boven halen

7 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Klantgericht recombineren van bestaande kennis en kunde tot nieuwe Health & Lifestyle proposities Analyse van bestaande kennis, kunde, produkten binnen de organisatie Klantgericht communiceren van de Health & Lifestyle produkten in een Business Propositie RecombinerenBusiness Propositie Klantgericht Communiceren

8 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Kenmerken Succesvolle BP’s Klantgericht – sluit aan bij belevingswereld of de behoefte van de klant - Wervend naar buiten toe; ontsluit nieuw marktpotentieel Onderscheidend vermogen ten opzichte concurrentie Duurzaam concurrentievoordeel Optimalisatie eigen kennis Commercieel haalbaar: de propositie genereert binnen 6 maanden business De crux Organiseervermogen mobiliseren om zo snel mogelijk de juiste interne kennis te combineren voor een nieuwe business propositie die omzetgroei bewerkstelligt

9 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Business Propositie van produkt Concurrentie Analyse en relatie met BLU’s 2e bijeenkomst High Tech Ondersteuning docu/data Interactieve Communicatie Service-element ‘Experiences’ Interne presentatie 3e bijeenkomst Concept BPD toelichten BLU-achtige produkten inventariseren Selectie Produkt 1e bijeenkomst Presentatie Customer Focused Business Propositions Met BLU partijen Opzet van een Business Propositie Proces High Tech Voorbereiding presentatie

10 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

11 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom BP’s en de toegevoegde waarde BLU Ontwikkeling van propositie in een multi-to-multi netwerksetting Constructieve feedback van professionals uit andere sectoren Outside-in benadering met de klant/gebruiker in het vizier Eenvoudige manier om innovatieve produktontwikkeling rondom health & lifestyle een duidelijke plaats te geven Gestructureerd samenbundelen van kennis uit verschillende delen van de eigen organisatie + (nieuwe) kennis van buiten Actieve inbreng van marketing- en strategiespecialisten die de BP extra krachtig maken Binnen drie maanden ligt een nieuwe business propositie met produkten en diensten klaar om uitgevoerd te worden

12 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Ideeën voor BP’s?

13 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Na de fase van BP’s per bedrijf willen we in 2006 naar intercompany Health & Lifestyle innovaties gaan Nieuwe combinaties vinden die elkaar versterken Versnelde marktpenetratie bewerkstelligen Nieuwe marktkanalen ontsluiten Risico’s voor ondernemingen beperken Kansen voor succes vergroten

14 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Nieuwe combinaties maken

15 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Senseo Storyboard De koffieconsumptie stagneert. Douwe Egberts en Philips kampen met teruglopende omzet van koffie respectievelijk van koffiezetapparaten Om de consument voor de koffie te winnen moet je in de belevingswereld van de klant duiken: Wat wil de consument? Een heerlijk vers gemaakt kopje koffie thuis net zoals in het luxe restaurant, maar dan voor € 0,21 in plaats van € 4,25. Hoe kunnen we deze ervaring leveren? De belevingswereld van de consument is een krachtige driver achter een nieuwe produkt-marktcombinatie van Philips en Douwe Egberts. Beide ondernemingen zetten hun unieke capabilities in voor de lancering van een nieuw koffieconcept dat in een paar jaar tijd het koffielandschap totaal heeft veranderd. (vrij naar Ad Veenhof, CEO Wessanen en ex CEO van Philips Consumer Electronics, zoals gepresenteerd op de BLU-sessie van 9 sept 2005)

16 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Unieke produkt-marktcombinaties die waarde creëren

17 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

18 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Intercompany combinaties marketingconcepten doorbraakinnovaties produktcombinaties experiences Interactieve informatieservices

19 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Portal

20 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom www.bluelifeunlimited.com

21 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Experiences creëren rond Health & Lifestyle produkten en produktcombinaties

22 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Experiences creëren Een produkt is maar een produkt… We leven in een belevingseconomie waarin we unieke ervaringen willen opdoen We willen graag dat iets spannend, bijzonder of uniek is Een ervaring ondergaan is persoonlijk, erover vertellen is de beste reclame voor het produkt Experiences zijn voor het individu uniek en (via produktbelevingen) voor de massa bereikbaar Experiences beklijven doordat de ontvanger persoonlijk betrokken raakt! Ervaringen kunnen (vooraf) gevoed worden door proeven, ruiken, monsters verspreiden, produktlanceren op bijzondere plaatsen te laten gebeuren, maar ook door games, online testjes, digitale persoonlijke informatie (voor PGD) etc.

23 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Hoe kan een bekend produkt in een experience omgetoverd worden?

24 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

25 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

26 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

27 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

28 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

29 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom

30 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Experience Marketing Tips Denk in emoties Denk in ervaringen Prikkel de zintuigen Creëer verhalen Maak het persoonlijk Help herinneren (Dick Buschman & Femke Schavemaker, Brand Experiences, Kluwer, 2005)

31 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Wat voor ‘experience’ kun je rondom een specifiek produkt of dienst van uw bedrijf verzinnen? Welke ervaringen zijn er reeds door u opgedaan met experience marketing?

32 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Welke produkten kunnen rondom bewegen, gezondheid, fitness een experience oproepen?

33 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Tjerk Gorter, Friesland Foods P. Morley, Wolters Kluwer Roel Louwhoff, BT Global Services P. Bromberg en Ivo Leurvink, Philips Dap F. Hulshof, Samsung Electronics Benelux M. van Santen, Achmea Zorg Ad Veenhof, Wessanen Peter van den Heuvel, ADP (digitaal paspoort) Rob Moos, Healthcity Dolf Zantinge, Unet Eddy Vermeire, Ordina Bart-Jan Krouwel, Rabo Dick Boer, Albert Heijn Rob Dieleman, Axis Media Group Marijke van Hees, IZIT, Twente Gesproken met en vervolgafspraken met o.a.:

34 4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Dank voor jullie komst!


Download ppt "4 oktober 2005BLU Vision Table 2 Prof. Dr. Annemieke Roobeek Drs Toon van Bodegom Annemieke Roobeek en Toon van Bodegom, initiatiefnemers van BLU Frans."

Verwante presentaties


Ads door Google