De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen."— Transcript van de presentatie:

1 Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen

2 Research. Over Forte Solutions Slogan: Als u wilt dat het echt gebeurd. Het nieuwe werken Forte Solutions levert specialisten waar nodig en generalisten waar mogelijk. Zij leveren de totale coördinatie of zij leveren dat wat ontbreekt. Ze werken vanuit project of ad-interim posities. Communiceren via: Interactieve blog (onbekend) LinkedIn (8 followers) Twitter (168 followers) Facebook (39 likers)

3 Research. Over Forte Solutions Slogan: Als u wilt dat het echt gebeurd. Inhaken op... Seminars Boek Social Media -> Met deze middelen PR genereren.

4 Research. Concurrentie finext :

5 Research. Concurrentie VFM :

6 Research. Concurrentie YASK :

7 Research. Sterk uit concurrentie Finext & VFM leggen nadruk op publicaties. PR gerelateerd. Finext heeft een Digitaal Magazine dat een aantal keer per jaar uit komt. Elk magazine heeft een thema gerelateerd aan finance. Finext heeft artikelen geplaatst in: Financial Magazine, NRC, De Volkskrant, AD, HRStrate.

8 Research. Interactief Boek 1.Een combinatie van papier en technologie. Een boek met informatieve tekst, mooie beelden met een aanvulling voor op je telefoon (geintegreerde app).De aanvulling bevat tekst, beeld en video. Dit boek wordt op verschillende blogs wereldwijd benoemd. Bron:

9 Research. Interactief Boek 2. Snel en gemakkelijk online. Een digitaal boek met informatieve tekst en beeld. Dit zijn toegankelijke boeken die inspirerend zijn en die je ongeveer binnen een uur kunt uitlezen. De boeken zijn altijd minder dan woorden en verkrijgbaar in een scala aan onderwerpen zoals technologie, entertainment, kunst, design etc. Bron:

10 Research. Interactief Boek 2. Boeken met Layar. Een boek die inspeelt op de augmented- reality hype. Layar is een app die maakt dat de smartphone een extra laag informatie in beeld weergeeft, zodra de camera zich richt op een bepaald object. Zo voegt de augmented reality browser van Layar virtuele informatie toe aan de werkelijkheid. Bron:

11 Research. Concept video toekomstig digitaal magazine.

12 Research. Video: The future of the book.

13 Research. Eigen idee 1. Innovatief boek creeëren. -Interactief. - Crossmediaal. (Layar/App/Blog/Comments/Share functies) -Persoonlijk. - Best practices. - Voor een extra beleving kan het boek de mogelijkheid geven om direct vanuit het boek te communiceren met andere lezers. (via platform/blog/layar) 2. PR genereren op het boek (indirect naar Forte Solutions) -Persbericht uitschrijven naar mainstream pers. - Interviews geven. - Boek promoten op Seminars en Beurzen. - Samenwerken met relevante Bloggers en Collega’s.

14 Research. Onze mogelijkheden Een interactief boek met een koppeling naar de smartphone Het boek is analoog met een digitale aanvulling zodra je je smartphone in het boek plugt. Op deze manier maakt je telefoon verbinding met de bijbehorende app. Opmerkingen: *Verschillende apps nodig voor verschillende OS *Misschien iets te omslachtig?

15 Research. Onze mogelijkheden Koppeling naar de blog *In het boek staat tekstuele en visuele informatie daarnaast is er gebruik gemaakt van Layar die linkt naar de blog. Op de blog staan aanvullende (of aparte) filmpjes. Referentie naar het boek staat altijd bij de filmpjes vermeld. * Op de speciale visitekaartjes staan linkjes/ qrcode/ layar die een bepaald filmpje of onderwerp belichten. Er zijn verschillende kaartjes met div. onderwerpen. Zo kan het juiste visitekaartje aan de juiste persoon gegeven worden en naast Forte Solutions wordt zo ook het boek gepromoot. (Denk aan het TED idee, het delen van informatie van en voor iedereen.)

16 Research. Onze mogelijkheden Koppeling naar de blog... met extra ruimte voor comments. Bij elk artikel in het boek heb je de mogelijkheid om via je telefoon, tablet of pc direct online te reageren en het artikel te delen. Dit zou je kunnen doen m.b.v. Layar of een bepaalde # voor twitter.

17 Research. Hoe inzetten? Communiceren via: Social Media Kanalen en Website. Senimars. Mensen persoonlijker benaderen. Beurzen. Boek toelichten en verkopen. Eigen netwerk (experts/klanten/bedrijven) Samenwerkingen pers (denk aan NRC, relevante bloggers, maar ook aan bijv. Bol.com)

18 Research. Vragen over de uitgever Welke uitgever is het? Waarom is deze uitgever van plan een boek uit te geven door Forte Solutions? Wat wil deze uitgever ermee bereiken? Wat wil Forte Solutions bereiken met het boek? Welke boeken heeft deze uitgever al uitgegeven? Zijn er behalve Forte Solutions nog meer bedrijven/personen betrokken bij het maken van het boek?

19 Research. Voor- en nadelen: Voordelen: Informatief. Verspreidt gemakkelijk. Mooie PR Gadget. Forte Solutions krijgt een verhaal. PR op lange termijn. TED is succesvol, verpak het ook op die manier. Blijft actueel Nadelen: Zitten mensen te wachten op een boek? Hoge kosten? Investering.


Download ppt "Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen."

Verwante presentaties


Ads door Google