De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu."— Transcript van de presentatie:

1 Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu

2 Inhoud Workshop Plan concerncommunicatie Financiele Communicatie Public Affairs Communityrelations Crisiscommunicatie Arbeidsmarktcommunicatie Middelen concercommunicatie

3 Voorlichting Propaganda Case

4 Wat is concercommunicatie? Concerncommunicatie omvat alle activiteiten die een organsiatie ontwikkelt om het gewenste imago bij haar doelgroepen te realiseren. In tegenstelling tot bij marketingcommunicatie staat niet het product, maar de organisatie centraal. Termen als imago en identiteit spelen een belangrijke rol bij deze vorm van communicatie.marketingcommunicatie

5 Plan concerncommunicatie

6 Financiele Communicatie Financiële communicatie is een zeer ruim begrip. Het heeft betrekking op de dialoog tussen de beursgenoteerde onderneming en zijn stakeholders: retail en institutionele investeerders, analisten en andere belanghebbenden.

7 Public Affairs strategische beleidsvorming ten aanzien van overheid en politiek (onder andere door lobby), maar ook ten aanzien van opinieleiders in ruime zin van het woord, en belangen- en pressiegroepen.

8 Communityrelations Deze is gericht op de directe omgeving van de organisatie.

9 doelgroepen Gemeente Omwonenden Lokaal onderwijs Plaatselijke verenigingen en instellingen

10 Crisiscommunicatie Min of meer onverwachte situatie waarin snel beslissingen genomen moeten worden

11 Verkeerde, ondoordachte beslissingen met grote gevolgen voor de imago van het bedrijf bv. BP

12 Eerste uren zijn de belangrijkste. Externe doelgroepen reageren negatiever op uitspraken van het bedrijf als: De crisis ongewoon van aard is De crisis te voorkomen is Er geen duidelijkheid is over de genomen en te nemen beslissingen De beslissingen als unfair worden gezien

13 Er te weinig aandacht wordt geschonken aan de slachtoffer

14 crisisplan Zorg voor een centraal communicatiepunt en korte communicatielijnen Stel vast wie de belangrijkste in- en externe publieksgroepen zijn Bepaal hoe u de doelgroep het snelst kunt benaderen Bepaal wie lid is van het crisisteam Zorg voor goede adreslijsten

15 Maak duidelijk wie de woordvoerder is Zorg dat de woordvoerderaltijd bereikbaar is Zorg voor een centrale persruimte Zorg voor een intern of extern call-center voor telefonische vragen Zorg dat er checklists klaarliggen.

16 Arbeidsmarktcommunicatie Is met name gericht op het aantrekken van nieuw personeel. � Human capita � is een blangrijke invoerfactor.

17 Middelen concercommunicatie Doel is het bedrijf een goede naam krijgen als werkgever

18 Informatie personeels advertentie Corporate informatie over het bedrijf Naam van de functie Functie- eisen Arbeidsvoorwaarden Informatie over de solicitatieprocedure Adressgegevens inclusied internetadres

19 Voorlichting

20 Propaganda

21 Case


Download ppt "Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu."

Verwante presentaties


Ads door Google