De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Cultureel zelfportret Leerlingen krijgen inzicht in de diversiteit van de eigen culturele ervaringen en voorkeuren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Cultureel zelfportret Leerlingen krijgen inzicht in de diversiteit van de eigen culturele ervaringen en voorkeuren."— Transcript van de presentatie:

1

2 1 Cultureel zelfportret Leerlingen krijgen inzicht in de diversiteit van de eigen culturele ervaringen en voorkeuren.

3 2 Wat is kunst, wat is cultuur ? Leerlingen - leren het verschil tussen kunst en cultuur, - kunnen verschillende kunstvormen beschrijven en voorbeelden noemen - ervaren dat niet iedereen hetzelfde mooi of lelijk vindt

4 3 Een kwestie van smaak Doe de smaaktest en werk aan smaakontwikkeling ! Leerlingen - combineren smaakbegrippen als zoet, zuur, bitter flauw met kunstuitingen - verwoorden zo hun eigen smaak

5 4 Spreekt het je aan of niet ? Waarom zeggingskracht ? Je kunt altijd iets zeggen over welk kunstwerk dan ook als je even stilstaat bij: - vorm (waarmee en hoe is het gemaakt) - inhoud (waar gaat het over) - functie (waarom is het gemaakt) (kerndoel 48)

6 5 CJP - My Taste Leerlingen - maken kennis met het CJP - ontdekken een extra middel om hun smaak te ontwikkelen en er actief iets mee te doen - leren de kortingsmogelijkheden van het CJP kennen

7 6 De kaart van je culturele omgeving Leerlingen - verzamelen informatie over hun eigen K & C- omgeving - leren de culturele infrastructuur kennen - maken een beeldende verwerking van de verzamelde gegevens

8 7 En nu … op stap ! Leerlingen - doen gezamenlijk cultuurervaringen op - leren zich voor te bereiden op een culturele activiteit (kerndoel 50)

9 8 Vertel het een ander Leerlingen -leren reflecteren op cultuurervaringen -ervaren dat de eerste indruk kan verschillen van latere, meer doordachte reflectie -leren een recensie schrijven aan de hand van de begrippen vorm, inhoud, functie (kerndoel 52)

10 9 Handen uit de mouwen: zelf aan de slag Leerlingen verbeelden binnen een afgesproken thema een zelfgekozen inhoud. 1 Voorbereiden 2 Oriënteren 3 Kiezen 4 Onderzoeken en experimenteren 5 Maken (kerndoel 48: toepassen)

11 10 & 11 Presenteren en afsluiten Leerlingen -kiezen zelf een presentatievorm -leren presenteren -kijken terug op product en proces -beoordelen eigen en elkaars werk -ontwikkelen inzicht in eigen voorkeuren -ervaren wat ze hebben gedaan en geleerd (kerndoelen 49, 51, 52)

12 Palet junior bestaat uit: - Leerlingkatern - Docenten-dvd - Gratis handleiding via

13 Palet junior biedt onder meer: - een prima start & kader voor het leergebied K&C - brede oriëntatie op K&C die naast elke methode bruikbaar is - afstemming op de nieuwe kerndoelen - een samenhangende kijk op cultuur en kunst en de eerste stap in een doorlopende CKV-lijn - doelgroep: vmbo-gt/havo/vwo onderbouw


Download ppt "1 Cultureel zelfportret Leerlingen krijgen inzicht in de diversiteit van de eigen culturele ervaringen en voorkeuren."

Verwante presentaties


Ads door Google